Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte mycket till byggtråd, mer en presentation av en färdig produkt.
Lite före-bilder hade åtminstånde inte suttit fel.
Slutresultatet blev riktigt snyggt i varje fall.![]()
Blev ju inte mindre sugen på nått liknande efter dessa bilder.till byggaren av denna skönhet. Är som tidigare postar lite nyfiken på väghållningen efter ombyggnationen, annars riktigt läcker.
![]()
Snygg!
Råkade bakdrevet hamna rätt i linje när hjulet var centrerat, eller behövde du flytta in/ut drevet på fälgen?
Bromsok från gsxr eller cbr? Flyttad skiva eller nytt svingfäste?
För er med cb som funderar på ny gaffel kan jag rekommendera 954/929, lagrena är samma och även alla mått mer eller mindre, problemet är att axeln genom kronorna är ngn cm kortare på cbren, detta löser man genom att knacka ur sin orginalaxel ur den undre orginalkronan (sitter även en bult. Denna trycks ur neråt om jag minns rätt. Cbren har däremot ingen bult utan den sitter med enbart kanten o den behöver man alltså pressa ur med en rejäl press. När båda axlarna är ur tar man den något längre axeln från Cbn och pressar in i CBR kronan. Passa på att köpa nya lager när allt är issär! Det undre lagret får man lätt på om man värmer det tills det börjar ryka lite och sedan tar det med en värmetålig handske och släpper över axeln. Att få bort de gamla lagrena var jobbigare...Det fina med cb axeln är att den har exakt samma gängor som cbren vilket spara mkt arbete, dvs mer eller mindre plug 'n play!
Mycket fin hojkul att de att det är fler som bygger om gamla CB's.
När jag byggde om min hoj så tog jag och svarvade en ny axel, Jag blev också förvånad över att axlarna var väldigt lika, så att välja en 929/954 gaffel underlättar nog mycket.
Herre jävlar vilken båge det blev av den gammle knarren.....
Lite avis blir man faktskt..!! Sådär skulle jag vilja att min såg ut...![]()
Sälj den till mig så fixar jag till den. Sen kan du (kanske) få köpa tillbaka den.![]()
Grattis du äger en av dom finaste "custom" hojarna![]()
Sälj den till mig så fixar jag till den. Sen kan du (kanske) få köpa tillbaka den.![]()
Hur menar du?
Inte till salu.........
Då skulle du må gött.... eller men det är så mycket gjort med denna hojen så den behåller jag......
Grattis du äger en av dom finaste "custom" hojarna![]()
Om du är sugen på ett bygge kan du ju kolla lite här, finns massa olika byggtrådar på cbn, både grymma och ja mindre lyckade kanske
Var ute och räjsade lite nyss, gött som fan
tack! såg att du hade en cagiva mito, lätt en av mina favoriter bland 125orna!
Inte till salu.........
Då skulle du må gött.... eller men det är så mycket gjort med denna hojen så den behåller jag......
Snyggt!!
Men vad säger besiktningen? Måste man registreringsbesiktiga eller är det bara att köra?
Motsvarande ändringar på en bil kräver väll regbesiktning?
Är sjukt sugen på att göra liknande ändringar på min hoj.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |