Honda CB 900F Superbike

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Honda 900 F Superbike
Hej!
Jag har under vintern byggt om min gamla cb 900 -82 åt ett superbikestuk. Hojen har fått mkt nya delar och en rejäl ansiktslyftning. Tänkte att jag skulle lägga upp en tråd här under bygget men det blev aldrig av, har istället spenderat tiden här åt att läsa om en vis Yoshimura Sukka jag gillar;) ska försöka lägga in lite bilder var det tänkt.

Setup; Sving, fälgar, gaffel, monoshock istället för dubbla, bromsar, nya fästen på ramen, koso rx2n o massa andra grejer.
4708633721_0553fa8d2d.jpg

4708632803_6d634d8949.jpg

4708628229_abb0d7e80e.jpg

4709267442_808e4c8dfa.jpg

4709277344_dbcdc6cac2.jpg

Bli inte arga om det blir fel med bilderna, första gången jag försöker posta:D

utblååset är ju bara *drooooooooooooool*

tack för alla kommentarer, skönt att vara klar nu, har redan åkt några mil på hojen:)
ska bara justera dämparna lite, vill ha dom lite, lite, lite mjukare i bak=)

Jävlar så frän. :D

Enda jag egentligen tycker är synd att du plockat bort dubbeldämparna. Är ju så mycket brutalare. :)

Men hursomhelst, kanonfint bygge!

Riktigt j...a snyggt. Freddie Spencers hade väl förstås 16" framhjul o rejält urtagen sadel, men det där ser riktigt bra ut. Victor har fel angående röret. Det där pipan är helrätt på en 80-talare.

Måste instämma, riktigt fett bygge.

Hur funkar det körmässigt? känner du att ramen bete´r sig lite skummare nu eller?

Är det en 929a som donerat gaffel, kronor och sving?

Riktigt j...a snyggt. Freddie Spencers hade väl förstås 16" framhjul o rejält urtagen sadel, men det där ser riktigt bra ut. Victor har fel angående röret. Det där pipan är helrätt på en 80-talare.

Stötdämparna. Skulle han mena blåset har han helt enkelt fel.

När jag ser detta saknar jag min -82a. Om jag tänker ett varv till kommer jag ihåg hur crappiga de är på vägen och då känns det skönt att bara se när folk gör en vacker hoj ännu vackrare. Stuket är helt klart rätt väg att gå istället för alla dessa caféräsers. Kaxigt, muffligt och brutalt är das Poo. Aplådor!

Tack för ordet.

Jävlar så frän. :D

Enda jag egentligen tycker är synd att du plockat bort dubbeldämparna. Är ju så mycket brutalare. :)

Men hursomhelst, kanonfint bygge!

tack!=)
gillar när det blir lite luftigt, därav enkeldämparen=) ditt bygge är inte fel det häller, mkt grym hoj!

ajajaj va vackert :tummenupp

Måste instämma, riktigt fett bygge.

Hur funkar det körmässigt? känner du att ramen bete´r sig lite skummare nu eller?

Är det en 929a som donerat gaffel, kronor och sving?

Gaffeln är ifrån en 954:a men den är nästan samma som 929, detsamma gäller fälgarna, svingen kommer ifrån en suzuki gsxr 1000, gillar den svingen=)

Ramen känns väldigt stabil faktiskt=)

Måste säga att en blir impad! Så fin du fått hojen.:tummenupp Toyman.
CB1100R ägare!

CB1100R är jävligt schysst!=)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...