Honda CB 900 bygge

ser bra ut som vanligt :tummenupp
tycker dock att du ska överväga en större "fot" på stödet den där sjunker ner i marken rätt lätt.
det blir så tråkigt när det händer

Jag vet, inte mycket att göra. Annat än att ha en "femkrona" i fickan.
 
Ett sånt stöd äter sig genom asfalt till och med :( sätt dit en fot även om det är fult. Bucklor på två hojar är inte bara fult utan även dyrt...
Kostade bättre delen av ett studielån
 
Jag vet, inte mycket att göra. Annat än att ha en "femkrona" i fickan.

Kardborre på en sån sexig biltemaplatta och på dolt ställe på hojen så den alltid är med, lätt åtkomlig. Säkert och utan att spoliera "looken" med en Kalle Anka-fot på stödet!

(Har jag förstått något av hur du jobbar blir det en snyggt designad lösning på det kruxet också.):)
 
Tackar för omtanken.
Nu är stödet på lack så det blir som det blir. Jag har redan har lite idéer om hur jag ska lösa problemet.
Så ni får vänta och se.

Och visst är det så att den skulle skära rakt genom asfalt.
 
Varför inte göra en variant på "ledad fot" på stödet?
Så när stödet är uppfällt smyger det liksom in i designen och utfälld så slipper du göra hål i asfalten?
 
Ledfot - Jo det hade varit något. Nu saknar jag ingenjörsexamen så det kan nog bli svårt att få det att funka i verkligheten.

Nä, lackat å klart. Ska bara hitta den där extrafoten - Den kommer sitta som en smäck!

133.jpg 134.jpg

Ska fixa DB killer på riktigt denna gång, ingen chansning hos SFRO denna gång.
135.jpg
 
Hojen är klar!

4 år har det tagit att få stil på denna gamla CB900F från 1981.
Ni som har följt bygget vet att det inte alltid varit så roligt, men nu är skiten klart!
Hoppas givetvis på Rallyfiskens "Approved", kanske en av de finaste utmärkelser man kan få inom hojbyggeri.

Troligen kommer ni se hojen igen, någonstans...

Later - Friends!

142.jpg 137.jpg

139.jpg 140.jpg 141.jpg

136.jpg 137.jpg
 
Jäklar så tjusig den blev! Tycker du ska vara extremt nöjd!

Bra jobbat! :tummenupp
 
Riktigt snyggt bygge! Hur fick du till det med öppna luftfilter på den motorn för det är väl orginalförgasarna du har på? Jag är sugen på att sätta dit såna på min 750 doch men har hört att de inte kommer fungera eftersom keihin förgasarna (vakuum) kräver de luftflöden som kommer från orginal luftburk :confused:
 
Riktigt snyggt bygge! Hur fick du till det med öppna luftfilter på den motorn för det är väl orginalförgasarna du har på? Jag är sugen på att sätta dit såna på min 750 doch men har hört att de inte kommer fungera eftersom keihin förgasarna (vakuum) kräver de luftflöden som kommer från orginal luftburk :confused:

Jag har hört samma sak genom åren men pratade med en kille i vintras som talade om för mig att man kan få vakuumfuggar att funka med öppna filter genom att byta trottelfjädrarna.
 
3397943-bruce-lee-approves-gif.gif
 
Jag har hört samma sak genom åren men pratade med en kille i vintras som talade om för mig att man kan få vakuumfuggar att funka med öppna filter genom att byta trottelfjädrarna.

Okej,du vet inte vart man kan få tag på rätt såna?
 
Så det var förklaringen, nu när jag googlat det vet jag mer. Det tar nämligen mystiskt stopp vid 6000 varv och detta var förklaringen. Jag återkommer med lösningen senare.

En approved, man får vara nöjd så långt.
 
Grattis :tummenupp
Den ser helt underbart läcker ut. Bara ut å njut nu det är du värd efter allt slit
 
Sagt det förr - säger det igen.. mina vacuumfuggar drar hårt genom hela registret, hemligheten ligger i bestyckningen. Sen får man aldrig samma gassvar från låga varv som med mekaniska förgasare, motorn måste spola upp varvet först!
Tappar motorn ork över 6krpm är huvudmunstyckena fel, troligtvis för små.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top