Honda 650 Eller KTM 640

• Thread starter Thread starter AGE
  • Start date Start date
Cervantes skrev:
2508265 Tror inte att små, små flickor i rosa tyllkjolar har några problem att kicka en 660.. :D
Nä, men dom kanske bitchar om det? :D

Förresten, angående "jag bor i jakan och där kan man inte köra enduro", hur långt är det egentligen mellan Jakobsberg och Kistaspåret? 5 minuters köra? Hur långt är det till Arlanda?

sgtpepper skrev:
2508274 Nä, men dom kanske bitchar om det? :D

Förresten, angående "jag bor i jakan och där kan man inte köra enduro", hur långt är det egentligen mellan Jakobsberg och Kistaspåret? 5 minuters köra? Hur långt är det till Arlanda?

Nää är nog bara vuxna killar som gnäller!! :D

Är ganska nära till båda dom från jakobsberg!

sgtpepper skrev:
2508259 Varför det? Har ni ett staket runt Jakobsberg som hindrar er från att ta er ut till omkringliggande områden eller? Hur man kan köpa en offroad/endurohoj med endast gatdäck/fälgar övergår mitt förstånd, då missar man ju 80% av det som är kul med hojen: GEGGAMOJJA!

Folk som bitchar om att det är jobbigt att kicka är för övrigt små, små flickor i rosa tyllkjolar och parasoll.

Ja, har du inte sett det, stort och högt som fan e det också.:D

Eftersom det enda område jag vet att folk kört på är borta och crossbanan åker väl närsomhelst så är det inte direkt så att man tar hojen och drar iväg och kör lite när man har tråkigt.

Hade du känt mig, så hade du vetat att planering är inte min starka sida, därför tvivlar jag på att dom skulle andvändas specielt mycket, fast det skulle vara jäkligt kul.

sgtpepper skrev:
2508274 hur långt är det egentligen mellan Jakobsberg och Kistaspåret? 5 minuters köra? Hur långt är det till Arlanda?

Är inte kistaspåret borta, om vi snackar om det som går runt "tidningshusen" ?

Last edited:
sgtpepper skrev:
2508259
Folk som bitchar om att det är jobbigt att kicka är för övrigt små, små flickor i rosa tyllkjolar och parasoll.

He he kom nästa på och nämna Annie Seel men det är knappast en lite flicka! :D

Ja du kan PG lundmark köra kåsan på en XR650 så går det sen är det bara konditionen som begränsar! :)

Cervantes skrev:
2508265 Tror inte att små, små flickor i rosa tyllkjolar har några problem att kicka en 660.. :D

tror det är väldigt individuelt på cyckeln. vissa är som sagt inga som hellst problem att starta, vissa startar inte alls/ eller efter många kick.

Du ville ha ett argument för 640 framför 660. tänker inte ge dig det. har inte i någon av mina innlägg avrådit någon från att köpa 660, tycker det är en kanoncyckel! dock så är det som stör mig att så otroligt många på detta forumet baktalar 640 och klassar den som en potta skit ( näst intill ) Är en kanoncyckel för den "vanliga svensson föraren" vilket säkert 90% av alla på detta forumet(inkl mig själv) är. Om man nu är så berooende av en lätt cyckel med bra med drag i så finns det ju ingen större anledning att köpa 660 istället för 525. För då är nog inte fler oljebyten och byten av dev andra delar inget större problem heller? och de som säger att 640 känns stor och klumpig i förhållande till 660, så är ju 660 som en buss i förhållande till 525

doro skrev:
2508402 tror det är väldigt individuelt på cyckeln. vissa är som sagt inga som hellst problem att starta, vissa startar inte alls/ eller efter många kick.

Du ville ha ett argument för 640 framför 660. tänker inte ge dig det. har inte i någon av mina innlägg avrådit någon från att köpa 660, tycker det är en kanoncyckel! dock så är det som stör mig att så otroligt många på detta forumet baktalar 640 och klassar den som en potta skit ( näst intill ) Är en kanoncyckel för den "vanliga svensson föraren" vilket säkert 90% av alla på detta forumet(inkl mig själv) är. Om man nu är så berooende av en lätt cyckel med bra med drag i så finns det ju ingen större anledning att köpa 660 istället för 525. För då är nog inte fler oljebyten och byten av dev andra delar inget större problem heller? och de som säger att 640 känns stor och klumpig i förhållande till 660, så är ju 660 som en buss i förhållande till 525

640 är en kanonhoj, men då samma tillverkare gör hojar som faktiskt är bättre på i princip allt till samma pris finns ju ingen direkt anledning att välja den sämre? Men 640 har större tank, möjlighet att skjutsa(före -05) och en marginellt skönare sadel än 625/660, vilket är dess fördelar.

doro skrev:
2508402 tror det är väldigt individuelt på cyckeln. vissa är som sagt inga som hellst problem att starta, vissa startar inte alls/ eller efter många kick.

Om man ägt både 640/625 och 660 som jag så tycker jag personligen har anledning att tycka den är sämre. Sen behöver inte alla följa mina råd utan provkör först så personen i sig får bilda sin egen uppfattning! Varför jag inte har en 525 är för att jag bara har råd med en hoj och den ska täcka upp så mkt som möjligt såsom gruskörning/motardkörning/iskörning och fortfarande hålla länge! Är som sagt inne på min 4:e LC4 och den 2:a 625. Och varför valde jag 625 och inte 660 igen, jo jag tyckte om min 1:a 625 så pass mkt så jag tog en 625 igen och det är ingen nackdel med el-start ifall orken tryter huvudsaken man kommer ihåg hur man kickar.

doro skrev:

Har aldrig sagt att 640n är dålig men när det som sagt finns vassare hojjar för samma pengar så undrade jag bara vad för argument det fanns att välja den?

-PLM- skrev:
2508272 Hehe, ska jag lägga på minnet ifall vi skulle köra enduro nån gång och du tokslut fått upp hojen ur ett surhål. Då ska jag köra den ramsan! :)
Haha :). Ärligt talat så har jag aldrig några problem att kicka igång XR:en, även om den legat horisontellt i ett surhål, det kräver bara lite extra kickningar för att "avsura" förgasaren. Men visst, elstart är ju bekvämt, det ska jag medge. Men inte så macho ;)

AGE skrev:
2508279
Hade du känt mig, så hade du vetat att planering är inte min starka sida, därför tvivlar jag på att dom skulle andvändas specielt mycket, fast det skulle vara jäkligt kul.
Jo, fast det borde ju rimligtvis finnas massor med skogsspår och grusvägar en bit ut även i ditt område. Jag håller till på södersidan så jag känner inte till Jakobsberg med omnejd så bra, men oftast behöver man ju inte ta sig särskilt långt ut för att hitta kul ställen att köra på.

Är inte kistaspåret borta, om vi snackar om det som går runt "tidningshusen" ?
Jag tror inte det, men jag kan inte säga säkert för det är inte min sida av stan :).

Last edited:
sgtpepper skrev:
2509223 massa text.

Det är just det som e grejen, är det inte mälaren som kommer när husen förrsvunnit så är det ett jävla naturresarvat och det är sjukt stort.
Enligt polaren så va det folk, vid det jag tror kistaspåret är idag.
Så dom kanske fick vara kvar en stund till, grejen är att det finns ju fina områden men är det inte naturreservat så är det förbjudet eftersom det ska byggas bostäder. (barkarby försvinner väl närsomhelst, sorry alla stuntare och andra motorfantaster, dom ska bygga hus där) crossbanan som är den enda i sthlms området som håller em standard (vafan det nu är, läste i lokalblaskan) åker ju any day. Vilket har gjort mig sur och bitter :D nej, men vafan visst går det bara man vill, men man känner ju sig inte välkommen direkt.
Och visst så hade man ju kunnat åka till arlanda och kört eller tagit med hojen till landet och pepprat runt, och jag håller med om att det är onödigt att köpa en enduro och inte köra det, men nu va det kanske mer priset jag reflekterade och den dagliga användningen.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back