supermoppe
Men i min värld...
Tänkte skaffa grejer på biltema för att hona en cylinder med. Vad ska man ha som kylvätska till när man honar? Vilken grovhet på brynena är lämpligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Olja.. Ta dom finaste dom har
Jag tror dom är för grova ivf, jag hade satt våtslippapper på klossarna
Aldrig sett ett sånt verktyg som inte gör för grova märken
Tanken är ju att man ska göra spår (märken) när man är klar. Oljan fäster i dem. Obra utan.
Lägg i ett 240 våtslip papper ( som en strut) sätt i brynet innuti 5-56 eller fotogen
Detta ger en närmast identisk yta med en proffshonad cylinder
ABSOLUT INGEN garanti att det blir rakt , En oval eller konisk cylinder blir ALDRIG bättre med hobbyverktyg Dock funkar detta utmärkt vid kolvringsbyte ( även på nicasil )
Ps det kan vara lite svårt att få med pappret runt men det går om man gör
struten lite mindre än hålet ( blir typ 3 kantig då )
Har inte inte skrivit att det är en 2-taktscylinder... är det ingen fara att pappret åker ut å tar lite extra just runt kanalerna? Annars måste jag ta och prova det.Lägg i ett 240 våtslip papper ( som en strut) sätt i brynet innuti 5-56 eller fotogen
Detta ger en närmast identisk yta med en proffshonad cylinder
ABSOLUT INGEN garanti att det blir rakt , En oval eller konisk cylinder blir ALDRIG bättre med hobbyverktyg Dock funkar detta utmärkt vid kolvringsbyte ( även på nicasil )
Ps det kan vara lite svårt att få med pappret runt men det går om man gör
struten lite mindre än hålet ( blir typ 3 kantig då )
Har inte inte skrivit att det är en 2-taktscylinder... är det ingen fara att pappret åker ut å tar lite extra just runt kanalerna? Annars måste jag ta och prova det.
Anledningen att jag vill hona är just för att få bort "topparna" i cylindern och få den där sjysta honade ytan.![]()
Vart får man tag på såna där och vad kostar dom?Jag honar inte 2-t cylindrar med en klosshon ala biltema då det garanterat ger problem i portarna. Om jag öht honar dessa cylindrar sker det med ett borstformat verktyg typ detta modell extra fin.
![]()
Vart får man tag på såna där och vad kostar dom?
Så här nånting ska det se ut när man är klar. Det ska inte vara spegelblankt som man skulle kunna tro.
Vart får man tag på såna där och vad kostar dom?
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!