Hon sitter alltså i riksdagen..

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Sen undrar stofilerna varför ungdomarna röstar på Piratpartiet. Borde det inte finnas nån gräns på hur korkad man får vara som politiker? Typ någon enklare form av prov på sunt förnuft? Den här dumfan skulle i mina ögon stannat kvar i charkdisken på ICA istället..

http://qarlsson.se/blogg/?p=710 skrev:
Många ha senaste veckan försökt ge svaren på varför det gick som det gick i EP-valet. Tänker inte bidra med någon lång utläggning på vad jag tror. Däremot så finns en tanke och en reflektion kopplat till Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten. Tänker på statistiken som kom härom dagen som visar att det är ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män som de känner lite grann eller lite mer.

Och jag får inte ihop det - tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det???

Kul att hon kopplar våldtäkt till nerladdning och drar alla unga killar över samma kam.

Känns ju som hon tänkt efter.

Hmmm...frågan är om hon ens skulle klara av charkdisken på ICA.

Jag fattar överhuvudtaget inte hur hon resonerar? Är hon efterbliven eller bara centerpartist? :)

Hon måste ju alltså mena att man ska rösta på miljöpartiet om man är våldtäktsman. Eller? :va

Att vi har såna i riksdagen kan vi tacka feminismen för. Såna där häxor hör hemma i koncentrationsläger. Jag undrar vad som hade hänt om en man hade sagt nånting motsvarande om kvinnor. Då hade det blivit liv i luckan eftersom nånting sånt vore fruktansvärt. Det är synd om kvinnorna som måste stå ut med patriarkatets förtryck.

Jag tycker det är bra att utvecklingsstörda integreras i samhället och får jobba som alla andra. Men jag anser att det ska vara sånt som de klarar av, till exempel vaktmästare. De ska inte sitta i riksdagen. Jag får hoppas de har bättre koll till nästa val så att det ingen liknande smiter under radarn.

Kan vi inte ta Youtubeklippet med politikern som tyckte att vi skulle köra elbilar och sätta vindsnurror på taken på dom så att batteriet laddades av fartvinden?

Det är sådana snillen som ska besluta vad som är bäst för oss...

Så här borde det vara.
Varje år slumpas det fram 2000 personer i Sverige som får göra ett intelligenstest. De 349 med bäst resultat får erbjudandet att jobba som riksdagsledamot i ett år. Lönen behöver inte vara lika löjligt hög som den är idag, men tillräckligt hög för att även folk med bra jobb vill göra det.

Verkligen inte ett perfekt system, men jag lovar att det skulle bli bättre än vad det är nu.

Kan vi inte ta Youtubeklippet med politikern som tyckte att vi skulle köra elbilar och sätta vindsnurror på taken på dom så att batteriet laddades av fartvinden?

Det är sådana snillen som ska besluta vad som är bäst för oss...
:rofl

"det känns inte som som en sån svår tekniskutmaning, inte som tex då fram fler fler kanaler i digtal tvn" :rofl Hoppas för hans egen skull att han va hög :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg