homebuilt minibike

• Thread starter Thread starter andy
  • Start date Start date
Therudeboy skrev:
Minimoto har ju lika många cc nästan som en moppe så vad har du att va rädd för?

jag e inte rädd,, jag sa ju att det kunde vara intressant.
men får vänta på att det blir barmark.
:Bugar Zündapp

tros-kaffe skrev:
Jag har kanske inte den minsta, men den snabbaste "Minimoppen" Zündapp motor.
någon som antar utmaningen?

I may not have the smallest Minibike but i think i have the fastest with a zundapp moped engine.....Does anyone dare challange me???
Najz... hur fick du till det med trumbromsarna? har du gjort det själv eller var dom så?

Viffer skrev:
Najz... hur fick du till det med trumbromsarna? har du gjort det själv eller var dom så?

tjena, fälgen med trumbroms är en gamaldags fälg där jag har tagit bort ekrarna bara å använt navet som själva fälgen. :tummenupp
om du tittar noga så ser du hålen i fälgkanten efter ekrarna :fakta

Bifogat

• fälg.JPG
    fälg.JPG
    18.5 KB · Visningar: 104
tros-kaffe skrev:
tjena, fälgen med trumbroms är en gamaldags fälg där jag har tagit bort ekrarna bara å använt navet som själva fälgen. :tummenupp
Kul, exakt som jag hade tänkt men hittade inget nav som passade, det var för litet, ska köpa skivbroms till mtb istället

tros-kaffe skrev:
Men hur fyller du det med luft då?

andy skrev:
I will race you anytime , but it has to be an ice race. this is the latest modification to the little machine.20mm nuts and bolts in the tyres are good for grip but are a problem when you crash.

i will race u anyday, meet up in kalmar, :mattias and i will give u a lesson in thing caled gravity :lol

Viffer skrev:
:näsblod Jo men ventilen då??? :4skrika :huvet

har ingen bild så att jag kan visa dig hur det e gjort, men e det slang så e det ventil åxå! :tungan , det var inte svårt att lösa det med ventilen, borra lite bara.

tros-kaffe skrev:
har ingen bild så att jag kan visa dig hur det e gjort, men e det slang så e det ventil åxå! :tungan , det var inte svårt att lösa det med ventilen, borra lite bara.
Tror jag har sett dig på strippen... klart imponerande... lycka till ni som utmanar. :tuttar

img46.jpg

så ska de va!... njae, tufft me små me... ingen som har bild på hans nyaste? Smalltoe eller vad den heter....

Viffer skrev:
Tror jag har sett dig på strippen... klart imponerande... lycka till ni som utmanar. :tuttar

Ja jag var på strippen i Emmaboda i sommras, var du där med?
Jag blev 2:a i 125:a klassen!!!!! :yoparty :fyllisar
:Bugar Zündapp.

Last edited:
Har inte testat hur fort den går ännu, måste bli sommar å barmark först , så att man får ner den enorma kraften i backen ordentligt :hihi :lol

fax skrev:
Har inte testat hur fort den går ännu, måste bli sommar å barmark först , så att man får ner den enorma kraften i backen ordentligt :hihi :lol

Vad e det för motor på den?, det e direktdrivning på veven va?

Det är en tvåtakts motorsågsmotor , jag tror att den är på ca 30-40cc ? det sitter faktiskt en slir/centrifugalkoppling på den.

Bakbromsen är en mekanisk skivbroms från Formula och är till en mountainbike. nedre gaffelkronan är från en Manitou dh-gaffel från mountainbike. Ramen har jag byggt av slaktade underreden till ett par skrivbord , låtsastanken (den riktiga är inbyggd i motorn) spoilern mm. har jag bockat och svetsat ihop från plåt jag tagit från slaktade datorer.
Den lilla rackaren väger exakt 25 kg.

kul va ? :hihi :yoparty

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...