Hojväska?

• Thread starter Thread starter MJL
  • Start date Start date

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Åkt ett ta med en vanlig ryggsäck men den tog lite stryk så kedjan gav upp. Likadant med den föregående väskan ja körde me. Så jag undrar vad det är för väskor ni andra kör me? Finns det nått framtaget för hojar som kanske även klarar lite regn etc?

Jag har köpt en väska eller packrulle kallar dom d på Honda, som går att spänna fast på packethållaren, går även att ha den som ryggsäck, den är vattentätt och innehåller 35liter, denna använder jag om jag behöver mer plats än sidoväskarna ger!

Åker med en vanlig adidasrygga,lastad med en 5kg skrot i ur och skur de senaste 2 åren.
Håller fint även i de hastigheter som en 600 klarar.

Henrik

Jag har köpte en axio ryggsäck för ett tag sen, den är avsedd för mcåkande och har ett hårt skal.
Jag kan inte säga annat än att jag är jättenöjd med den, dock kostar den 1500:- men det är den värd.

Jag har köpte en axio ryggsäck för ett tag sen, den är avsedd för mcåkande och har ett hårt skal.
Jag kan inte säga annat än att jag är jättenöjd med den, dock kostar den 1500:- men det är den värd.

Det är väskor åt det här håller som jag letar efter! Har sett en modell som lixom liknar Swift 2.0 fast med inböjd överdel och oftast i gråare nyanser. Ser väldigt modern ut om man säger så. Du råkar inte veta om det är samma märke eller så?

är de ryggsäck som du är ut efter så är det haglöfs tight som gäller...say no more.

Har en "moddad" haglöfs tight. Har tejpat ihop alla remmar mm så inget piskar en när man kör sen sätter jag ihop dragkedje ögglorna med en hake funkar kanon!

Beror liksom på hur mycket du ska ha med dig, men jag kör med en väska på min touring-Gixxer när jag måste och den sitter bra på den breda baken, går snabbt att fästa, rymmer en hel del och jag slipper köra med ryggsäck eller tankväska. Jag är supernöjd, även om jag inte är någon större fan av packväskor på sporthojar...

Den heter Cargobag, görs av Bags Connection och säljs av Touringbutiken.

http://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=45-1250

hmmm. De var ju riktigt snygga...
Gillade packväskan man kan ha bakpå... Riktigt snygg...
Tål att tänkas på... :D

Har precis köpt en Kriega R35 efter mycket starka rekomendationer från bekanter i Storbritannien.

Kriega gör endast ryggsäck för motorcyklister, de har 10-års garanti samt en patenterad justeringsanläggning så att inget fladdra.

Jag köpte min Kriega R35 från Motoworks i Tranemo

R35_LRG.jpg

Last edited:
Jag har en fjällräven campus 30, lite liten men den har pallat det mesta.. Inga aluskenor och sån skit i den, rättvända blixtlås, har maskintvättat den massa gånger och den är som ny. Den är dessutom hyfsat vattentät med det medföljande överdraget. Mycket nöjd! :tummenupp

Köpte en stor vattentålig rygga på lidl för 179 spänn utan dragkedjor o sånt. funka kanoners:tummenupp. Nackdelen är att det inte finns småfack

tankväska då? inget att tänka på eller? :)
Tankväska är guld ibland, men oftast ivägen när man kör aktivt. På hojsemester brukar jag köra med Bagsterväska men har med ett tunt Bagster kartfodral också och använder när man ligger still några nätter på ett ställe och kör litet gladare dagsturer.

Det är väskor åt det här håller som jag letar efter! Har sett en modell som lixom liknar Swift 2.0 fast med inböjd överdel och oftast i gråare nyanser. Ser väldigt modern ut om man säger så. Du råkar inte veta om det är samma märke eller så?

Jo det är samma märke. Jag kör med en modell som heter Forza. Skickar med en länk på väskorna.
http://www.checkray.se/axio/ryggsackar.htm

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back