Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
flavius in da house:
Finns det någonstans man kan lämna in hojen (i Sthlm) för tvätt o vax?
Inte i Tokholm men väl 7mil österut på ENA Bilvård i Enköping, Mästergatan 1, 745 37 Enköping 0171-440230 axel.ena@telia.com Axel & grabbarna åker alla hoj och skulle nog uppskatta att få göra annat än att tvätta & vaxa Porsche, Benz & Hummer.....
DP says: Varför göra sånt själv som det finns proffs som gör.....
Du råkar inte mena västerut?
7 mil öster om stockholm är man väl ändå ute i östersjöns bräcka vatten och simmar...![]()
DP says: Varför göra sånt själv som det finns proffs som gör.....
Utan att skryta anser jag mig som proffs på att tvätta MC. Har gedigen utbildning under flera år!
TS: Vill du ha rekondad och polerad? Är det bara vanlig tvätt och vax tycker jag du är lite väl bekväm av dig.
Recept för lyckad tvätt o vax:
1 hojpolare med egen hoj
1 st 6-pack folköl
1 st lämplig placering
1 st flaska schampo
1 st flaska vax
Lämpligt antal hinkar, svampar, polerdukar
Avnjut.![]()
Nice, det ska jag prova.eniac in da house:
Klart jag gör.....
desmohellmann in da house:
Utan att skryta anser jag mig som proffs på att tvätta MC. Har gedigen utbildning under flera år!
Då känner nog du till följande tips. För er som har hojar med matta lackeringar så finns det ett litet tips som alla i Hot Rod svängen som åker suede paint (matt eller primer) känner till, tvätta aldrig med biltvättmedel då det har lite vax i och gör den matta ytan flammig, använd inte heller diskmedel då det pärlar sig på matta ytor och gör den randig & prickig, använd alltid bara vatten och fönsterputs, då fönsterputs innehåller amoniak så dunstar det efter att det har gjort rent och lämnar inga fläckar efter sig utan en snygg och jämn matt yta, blir det några kalkfläckar (om man har kalkrikt vatten) kvar efter hojen har torkat ta en mjuk trasa och en sprayflaska med fönsterputs och ta bort dom, blir inte enklare än så....
DP says: Shine can never replace attitude.....
Skämt åsido, hojen behöver nog inte rekondas och poleras riktigt än utan det var nog mer än fundering kring om det fanns "Hojtvätt" som det finns "biltvättar". Får väl överväga att prova ditt recept om vädret medger att man låter hojen gå utanför garagedörren någon dag... men det låter jobbigt![]()
eniac in da house:
Klart jag gör.....
desmohellmann in da house:
Då känner nog du till följande tips. För er som har hojar med matta lackeringar så finns det ett litet tips som alla i Hot Rod svängen som åker suede paint (matt eller primer) känner till, tvätta aldrig med biltvättmedel då det har lite vax i och gör den matta ytan flammig, använd inte heller diskmedel då det pärlar sig på matta ytor och gör den randig & prickig, använd alltid bara vatten och fönsterputs, då fönsterputs innehåller amoniak så dunstar det efter att det har gjort rent och lämnar inga fläckar efter sig utan en snygg och jämn matt yta, blir det några kalkfläckar (om man har kalkrikt vatten) kvar efter hojen har torkat ta en mjuk trasa och en sprayflaska med fönsterputs och ta bort dom, blir inte enklare än så....
DP says: Shine can never replace attitude.....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |