Hojtransport

fnfrck666

Medlem
Gick med
19 Aug 2019
Hoj
'94 Suzuki Savage
Jag är inne på att köpa en hoj som befinner sig sisådär 50 mil bort. Hur går man bäst tillväga med att transportera den? Ja, man kan ju såklart köra den hem men det är ingen jättestor hoj så jag tror inte att de 50 milen på motorväg blir så roliga, och jag har inte möjlighet tidsmässigt att ta den långa vägen hem.

Har någon erfarenhet av att transportera en hoj? Om man skulle frakta den, hur gör man det bäst? Erfarenheter av fraktbolag? Eller bara allmänna tips kring saken.

Råkar någon ha en skåpbil att låna/hyra ut så vore ju det också uppskattat!

Hyra en skåpbil på macken kostar väl typ en tusing för en dag. Är inte det enkelt nog? Komplettera med spännband från biltema för typ 200 pix.

Hyra en skåpbil på macken kostar väl typ en tusing för en dag. Är inte det enkelt nog? Komplettera med spännband från biltema för typ 200 pix.

Exakt så! Till det: passa på att fråga på macken om de har spännband att låna ut mot kvittens, vissa har det andra ej.

Lite av en kostnadsfråga och bekvämlighet. Inte för att jag har all världens stålar men jag är så förbenat lat så hade pröjsat någon köra den hem till mig istället för att kånka 100 mil ToR i en bil.

Berätta var du bor, nu på våren går det ju tomma bilar med hojar åt andra överallt...

Hojen ska till Sthlm? Norr eller söderifrån? Finns nog gott om folk i trakterna med racebussar som står. Jag inräknad, men då behöver man veta mellan vilka orter.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Antingen hyr man släp eller skåpbil om man inte vill köra själv.
Både släp och skåpbil går utmärkt. Är du inte van vid maratonkörningar kan 100 mil i förarsätet vara lite mördande så ha gott om tid, och om du kan ta med en polare att snacka skit med på vägen. :hihi

Det här är det näst roligaste alternativet efter att själv köra hojen. Verifierat stabil på Lundastrippen till 200 km/h.
lazzat5-p9210016.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...