Hojträffar 2005 med SH medlemmar

P@trik skrev:
Inget bokat ,men det skulle va kul att åka på bikemeet igen.
Annars blir det väl gr-dagen igen(om det kan klassas som träff)..

Ja jag ska nog pallra mig ner till Bike Meet iår iallfall! Fan vad jag ångrar att jag inte åkte förra året alltså....

Sen får ni nog säga till om det blir något mer, Swedie du som har "all tid i världen" kan inte du göra lite reklam för nån Riktig SH fest?? och fixa lokal och grejer?? kan hjälpa till om det skulle vara intresant! :tummenupp :)

benkar skrev:
Jag är ingen "träffräv" som åker runt på en massa "traditionella" hojträffar, men har under åren hittat ett par favoriter... (men finns nog en del andra träffar som är OK, som jag missat...)

Svinträffen på Öland vid månadsskiftet juli/augusti. "Svinträff" låter värre än vad det är.... eller inte.. :fyllisar En personlig favorit, kanske för att jag/vi alltid kombinerat träffen med 1,5 dags hojkörning på små krokvägar på vägen dit, (tex 2004 var vi ett mixat gäng av folk från Rapido och SH som lyckades få ihop närmare 60 mil småvägar dit ner, med övernattning på vägen, lite bilder HÄR!) Har senaste 2 åren sprungit på en hel del SH-folk på Öland, och i somras var vi alla fall 10 st SH-are som hade liten samling nere på stranden en kväll, trots att det var väldigt sent utannonserat. Vi gör ett nytt försök 2005 tycker jag! Ett tips är att söka sig till Svinträffen redan på torsdag, festa loss torsdag + fredag kväll (fredag, kvällen med mest drag!) och ta det soft på lördagen, så att hemfärden på söndag kan startas tidigt, och i gott skick...

Precis som på Lelle är det på Svinträffen en bra blandning av hojtyper, riktigt gott om "Sporthojar" :tummenupp Samt.. solen skiner nästan alltid på Öland, kanon softa på stranden på dagen, och festa på kvällarna!

Annars så är det en hel del SH-rundor runt Tokholm under säsongen, men det är ju fel landsända för dig, men verkar vara en hel del liknande körningar söderut, bara hålla koll här på SH :) Samt att det tycks vara en del SH-folk som åker till Swedish Bikemeet och MC-dagarna Gränsö/Västervik, dock inget jag varit på.

/B

Benkar, det är ditt "fel" att tråden kom upp överhuvudtaget, har kollat in alla era bilder från Svin och färden dit. Hann dessutom läsa trådarna om "kallelsen" till SH träffen på piren som du "höll" i. Säger bara - kanon!
Ang. åka i Tokholm... Inte helt omöjligt till sommaren särskilt inte nu när man sett RoLLER:s Top Gun - Slingerbulten film :tummenupp

Suomalainen skrev:
lelleträffen... :yoparty :banana

Fast den här ggn blir det inte hemfärd på torsdagen som förra året..då allt BÖRJAR! :fatta! :huvet

Fyfan, så du har varit där 2ggr och inte frågar ens! :arsele :rolleyes:

Jo, Lelle -05 blir det absolut! Stannar hela veckan och inte åker tidigare puckad som man var...

Nästa GR dag är bokad!

Har hört/läst att det bara var uppvärmning för kommande säsong...

Jag som var mer än nöjd med det som var...

Last edited:
benkar skrev:
Sommaren 2003 höll Pennybridge Riders (Örebro) i en Sporthoj.Com-fest, var inte där, men verkade trevlig: Bilder Sporthojsfest 2003. Var väl på gång bli en ny upplaga 2004, men ställdes väl in pga för dåligt intresse?

Både sommaren 2002 och 2003, faktiskt!
För allas information så håller vi på att filar på en ny fest till i sommar. Visserligen dög det ju inte i år, men vafan, vi har beslutat att ni ska få en ny chans. :D Dessutom känns det synd att bryta en fin tradition. Vi återkommer med mer info snart. Hoppas få se många av er i Pennybridgetown i sommar, alltså! :fyllisar :banana :rock :hej

Wiiieeehhiiiii !!!

Jag får fjärilar i magen av denna tråd !
Svinträffen är klart sommarens stora HÖJDPUNKT !!!!!
Swedish BikeMeet är ju trevligt, men så stort och anonymt - men många roliga saker att hitta på.

Svinträffen är dock inte till för några mesiga töntar som inte tål hög musik kl. 9 på morgonen efter eller mycket naket 3-4 dagar i sträck.
Jag e sååå lyckligt varje år när jag får åka dit - de är värda sin vikt i guld de där grisarna som fixar med allt ! :pannkyss

Kjelle skrev:
Både sommaren 2002 och 2003, faktiskt!

Flåt... Glömde bort Pennybridge-SH-festen 2002.. :rodnar Borde inte ha missat det eftersom den både 02/03 tyvärr krockade med "HojRallyt" jag är med håller i, Rapido MCKs StockholmsSnurren och 2004, då jag sett till att det INTE skulle krocka med SH-fest, så blev det inget hos er... men å andra sidan så blev det en massa kul SH-folk på Snurren osv i år..

2005 är StockholmsSnurren tänkt gå av stapeln lördag 27 augusti, och skulle tro att tex Svinträffen på Öland blir 28 -30 juli eller kanske 4 - 7 augusti, ingen aning egentligen... och så är det säkert BikeWeek på Gelleråsen att ta hänsyn till, men en SH-fest där någonstans låter lockande!

/B

Hejsan! Har lite frågor om dessa mcträffar... har varit medlem här och är väl inte bekant med allt för många här, men det vore ju förjävla kul med SH-träff med duktigt med röj:) Finns det några årligen arangerade träffar med massa SH-folk och är det bara och komma eller krävs det någon form av inbjudan eller tillhörighet till någon klubb motsv?

Maverick_ou812 skrev:
Benkar, det är ditt "fel" att tråden kom upp överhuvudtaget, har kollat in alla era bilder från Svin och färden dit. Hann dessutom läsa trådarna om "kallelsen" till SH träffen på piren som du "höll" i. Säger bara - kanon!
Ang. åka i Tokholm... Inte helt omöjligt till sommaren särskilt inte nu när man sett RoLLER:s Top Gun - Slingerbulten film :tummenupp

Tyvärr kom tråden om SH-samling på Svinträffen/Öland 2004 ut lite sent, men vi var i alla fall runt 10 st SH-are som hittade igen varandra på stranden.

Givetvis är en "ren" SH-samling/fest på sommaren a la PennyBridge det enda som kan kallas för riktig SH-fest, men samtidigt så skulle det vara kanonkul med ännu en samling på tex Svineträffen på Öland i sommar!

Edit/ Ett besök till Tokholm, med en sväng på Bulten och Boge, är ju om inte annat, något som hör till allmänbildningen.... :)

/B

Last edited:
Peaches skrev:
Jag får fjärilar i magen av denna tråd !
Svinträffen är klart sommarens stora HÖJDPUNKT !!!!!
Swedish BikeMeet är ju trevligt, men så stort och anonymt - men många roliga saker att hitta på.

Svinträffen är dock inte till för några mesiga töntar som inte tål hög musik kl. 9 på morgonen efter eller mycket naket 3-4 dagar i sträck.
Jag e sååå lyckligt varje år när jag får åka dit - de är värda sin vikt i guld de där grisarna som fixar med allt ! :pannkyss

Håller med, tex Svinträffen är "lagom" stort, var väl runt 1.800 glada hojåkare förra året?

/B

Last edited:
Lelles träffen och Bike weekend i all ära... men ska ni på en riktig sporthoj/Streetfighter fest finns bara ett alternativ...
-BomberWeekend!!! :yoparty http://www.bomberweekend.com/
Var där i år, och kommer aldrig svika denna tillställning i framtiden! :Bugar

Jag tror jag hittat mitt kall, vem kan säga nej till svinträff efter att ha sett trailen?
Gaaaaaaaaaaaaaah!

Pm:a mig om du har hela. :)

Last edited:
Lelle träffen rockar....

Har allt mycket fest, ban åka och grymt sköna hojvägar på ön!!
Verkar bara som om hela ön har lite lutning för det vart skitsvårt att uuuuuiiiiiilllllaaaa där... hehe.. :tuttar

Svinträffen är given årets höjdpunkt :tummenupp

Får se om det blir en tur till SBM? Traef på Toppen lutar det åt att det blir, Knalle träffen kanske om det inte krokar med Svinträffen? kanske nåt mer vem vet länge kvar?

Reen skrev:
skoja inte.......

Fast det är "nästan" sommar här i Skåne... Åkte 19 mil idag o drömde om varmare tider! Lelleträff, Svinträff, badande :tuttar, lite :fyllisar och mycket åka!
Så här såg det idag...

Bifogat

• MP MC.JPG
    MP MC.JPG
    60.7 KB · Visningar: 65
Maverick_ou812 skrev:
Fast det är "nästan" sommar här i Skåne... Åkte 19 mil idag o drömde om varmare tider! Lelleträff, Svinträff, badande :tuttar, lite :fyllisar och mycket åka!
Så här såg det idag...
Dit jävla as :) Du har det bra du.... men hur var det med temp... var väl inte jättevarmt... och dessutom kan jag tänka mig att det var riktigt dåligt med :tuttar och :fyllisar kan jag tänka.... :)

+ 7 till 8 grader, lätt vind från sydost och ett uppsprickande molntäcke var det igår.
Vägarna var fuktiga men inte blöta. Fick dock tvätta av pärlan efteråt, vet ju inte när man kan ta en runda nästa gång.

Gällande badande :tuttar
Du skulle bara veta.... :D

Reen skrev:
Hejsan! Har lite frågor om dessa mcträffar... har varit medlem här och är väl inte bekant med allt för många här, men det vore ju förjävla kul med SH-träff med duktigt med röj:) Finns det några årligen arangerade träffar med massa SH-folk och är det bara och komma eller krävs det någon form av inbjudan eller tillhörighet till någon klubb motsv?

Alla träffar/samlingar osv som det kommer upp trådar/inbjudningar om här på SH kräver inget annat än att man ser/läser tråden, ev.är reggad som SH-forummedlem (så att man i förekommande fall har ett nickname att anmäla sig med)

"Årligt återkommande" är SH-fest i samband med stora MC-Mässan, vilken i år går av stapeln i Göteborg, festinfo: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=61443 Samt Pennybridge sommar SH-fest.

På vintern är det i Tokholm SH-Pub på Tivoli (Mariatorget) sista lördagen innan lön, nästa gång är enligt uppgift i januari (men blir kanske som förra året en liten samling på Juldagen..?)

Utöver det så kommer det under säsongen, i forumdelen "Träffar/Samåkning" ut info om hojrundor och eventuella SH-samlingar i samband med andra hojträffar mm, med enda kravet att man hittar igen tråden, och kanske dyker upp :)

/B

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...