Hojtjöp till 2008...blir galen!

Jag förstår ert tankesätt... men om vi nu snackar om en sporthoj från -98 med en prislapp på max 30.000kr.

Folksam (m. utbildning) tar 25% i självrisk, skrotar du hela hojen = 7500kr i självrisk.

De andra bolagen tar i runda slängar 6000kr.

Men det är inte prislappen som är problemet! Kommer åka å prova en Thundercat 600 imorn och får se om det blir tjöp då! 30k är priset....jag hör av mig om det blir tjöp! Tack för alla tips, fortsätt att skriva!!!

Jag förstår ert tankesätt... men om vi nu snackar om en sporthoj från -98 med en prislapp på max 30.000kr.

Folksam (m. utbildning) tar 25% i självrisk, skrotar du hela hojen = 7500kr i självrisk.

De andra bolagen tar i runda slängar 6000kr.

Helförsäkra en sporthoj för 30 papp låter i mina öron helt galet, tar inte många månader innan du betalat av hojen bara i premie. :näsblod

Räknade lite på smc försäkringen på min hoj, minns inte siffrorna exakt men jag skulle i princip "behöva" skrota hojen totalt var 4:e år för att det ska löna sig med helförsäkring. Är det en realistisk siffra? inte för mig iaf som är kung på att köra! :tungan

Därför rullar den på endast trafik (ingen större stöldrisk här). Vurpar man så blir det oftast inte totalskrot heller. Svenska folket är världens mest överförsäkrade befolkning har jag läst nånstans...

Varför oroa sig för försäkringspremier...

Varför ha en hoj som är så extrem att den kostar en halv förmögenhet att försäkra om det är på gata man skall köra, det finns väl ingen anledning att köra R-hoj om det är landsväg man skall köra på, den som behöver en r-hoj för gatkörning har nog inte i trafiken att göra!?
Det finns mängder av hojar som räcker fullt för gata utan att kosta skjortan, Thundercat är ett exempel...

Och är det bana man skall köra så är ju försäkringen rätt överflödig...

Och som vissa säger så är ju 25kw hojar rätt billiga att försäkra, men drar man nytta av den billigare försäkringen och kör ostrypt så är det ju lika illa som att skriva hojen på "morfar"... jag vet inte hur många gånger man läst om Husaberg motarder som kostar 900 hel/hel, men hur rätt är det att köra på gata med 60 hästar när hojen har 8 i pappret och inte får lov att framföras i ens 110 enligt regbeviset?!?

Inte för att vara gnällig, men har svårt att förstå varför 1000 kubiks sporthojar säljer som dom gör, när en "snällare" hoj ger samma körglädje...

Helförsäkra en sporthoj för 30 papp låter i mina öron helt galet, tar inte många månader innan du betalat av hojen bara i premie. :näsblod

Tja, det får nog trådstartaren själv svara på... :va

Men håll med om att i sådana prisklasser är inte Folksams 25% i självrisk så "svindyrt" som man först tror.

Varför ha en hoj som är så extrem att den kostar en halv förmögenhet att försäkra om det är på gata man skall köra, det finns väl ingen anledning att köra R-hoj om det är landsväg man skall köra på, den som behöver en r-hoj för gatkörning har nog inte i trafiken att göra!?
.........
Inte för att vara gnällig, men har svårt att förstå varför 1000 kubiks sporthojar säljer som dom gör, när en "snällare" hoj ger samma körglädje...

Oops! Ta inte detta fel nu, men jag tror inte detta är rätt forum att fråga.

Själv kör jag sporthoj för att det jäkligt kul. Och jag vill ha "en" hoj som passar både till allmänna bandagar + fikaturer med polarna.

Oops! Ta inte detta fel nu, men jag tror inte detta är rätt forum att fråga.

Själv kör jag sporthoj för att det jäkligt kul. Och jag vill ha "en" hoj som passar både till allmänna bandagar + fikaturer med polarna.

Nä jag förstår grejen, jag har väl själv försökt hålla mig från sporthojar då jag vet att jag definitivt inte kan hålla mig på den lagliga sidan av hastighetsgränserna med en sådan. Inte ens en VFR fick mig att köra lugnt...så fortsättningsvis får det bli "offroad"hojar för min del.
Men som svar till trådskaparen så måste ju en Thundercat räcka och bli över...sen går ju självklart en 08:as R6 bättre, men vad skall man ha det till? det är ju bara på bana det kan nyttjas...

Nåt som folk torkar sig i röven med när de skitit ut med vägen!

Varför inte helförsäkra en cykel för 30.000:-
beror väl helt å hållet på vad premien hamnar på?

Det var väl priset som dom menade med 30 000:-
Var aldrig iväg å kollade hojen, får ta det när tid finnes...börjar klia i fingrarna när det är sol ute..

Tja varför köpa en 50" plasma tv när man ändå inte ser nå fler kanaler i den än i en 14" frukost tv...

Köp en VTR 1000

Kolla hondas märkesförsäkringar!
Du lär hitta något att välja på i hojväg som inte alls är svettigt dyrt att försäkra
och dessutom får du hondas goda kvalitet.
Nej, jag är inte hondaförsäljare men jag gillar konceptet enkelt och fungerande! ;)
So shoot me! :D

Köp en VTR 1000 kosta 5400 fast pris på If för några år sedan här uppe gifs

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP