Hojtjöp till 2008...blir galen!

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Har fan ångrat mig konstant från dag till dag.
Var inne på en R6:a i typ en månad men har insett att trots bra ekonomi så är 17 500kr i försäkring inte hållbart!
Mitt senaste är en Yamaha YZF 600 R från runt 97-99, föregångaren till R6, ser bra ut och bra kräm.
Någon som har/haft en sån som har för/nackdelar med den???
Sjukt mycket billigare i försäkring.......

Gå med i SMC, gå sporthojskursen & teckna den försäkringen, då borde du kunna få ner priset rejält.

Jo jag har tänkt på den möjligheten men dom kurserna är ju inte gratis och då måste man ju ha hojen försäkrad samtidigt mm mm....
Vet ju inte om jag gillar att köra en sån sort av hoj..iofs så är ju allt på två hjul roligt, tom brorsans Harley Nighttrain från -01!
Men som sagt, jag hittar för/nackdelar med alla hojar och försäkring mm....det jag undrar över är om någon har för/nackdelar med en Thundercat?
Spelar ingen roll om du äger en (och tycker den är bäst i världen) eller inte!

Peace

Allt annat än Yamaha är uteslutet eller? ;)

Så klart inte men har ju kollat på Gixxer 600 från typ 98-99, sugen men tycker yzf600 är snyggare.
Nästan samma försäkring på gixxern som på r6:an, skiljer 2tusen.

Har du nå andra förslag eller??

Så klart inte men har ju kollat på Gixxer 600 från typ 98-99, sugen men tycker yzf600 är snyggare.

om det måste vara helförsäkring så skulle jag föreslå en honda hornet 600/900. förmånlig försäkring genom if, men svindyr självrisk.

SMC sporthojskursen 5 lr 10 % billigare på Folksam + ställa av den under vintermånaderna, då blir försäkringen billigare! alternativt skriv försäkringen på dina föräldrar fast då är ju den lyckliga ägaren inte du, dyrare självrisk om det skulle hända något. Tjööpp vad du vill ut och provkör!

Jag har en Thundercat, tycker den är rätt bra.
Inte trött
inte obekväm
inte dålig väghållning

Man kan väl inte säga att den är ett fartvidunder men räcker gott för säkra omkörningar :)
Jag tycker den är lite tung om man jämnför med R modellerna, men det är jag också så ;)

Jag betalar 3700:- halvförsäkring på salus ansvar.
Problemet är att den är i papprena reggad till 25kw :/ men ska regga om den till nästa sesong.

Kolla hondas märkesförsäkringar!
Du lär hitta något att välja på i hojväg som inte alls är svettigt dyrt att försäkra
och dessutom får du hondas goda kvalitet.
Nej, jag är inte hondaförsäljare men jag gillar konceptet enkelt och fungerande! ;)
So shoot me! :D

steet triple, fast det kanske bara är jag som är sugen på den?

Gå med i SMC, gå sporthojskursen & teckna den försäkringen, då borde du kunna få ner priset rejält.

när jag snackade med Folksam om SMC försärking eller ej så var skillnaden hyffsat stor, men man måste ha Sporthojskursen klar innan man kan teckna SMC försäkring hos Folksam, så de är 4 helger med utbildning innan du kan få teckna SMC försärking på en klass7 hoj.

jag skulle gå från 2300:- till 1250:- per mån Helförsäkrat /helår med Folmsam å SMC försäkrat på min R6a från 2001.

när jag snackade med Folksam om SMC försärking eller ej så var skillnaden hyffsat stor, men man måste ha Sporthojskursen klar innan man kan teckna SMC försäkring hos Folksam, så de är 4 helger med utbildning innan du kan få teckna SMC försärking på en klass7 hoj.

jag skulle gå från 2300:- till 1250:- per mån Helförsäkrat /helår med Folmsam å SMC försäkrat på min R6a från 2001.

Du måste inte gå ALLA 4 stegen för att få försäkringen. Det räcker med att du går Steg 1 till exempel.

SMC sporthojskursen 5 lr 10 % billigare på Folksam + ställa av den under vintermånaderna, då blir försäkringen billigare! alternativt skriv försäkringen på dina föräldrar fast då är ju den lyckliga ägaren inte du, dyrare självrisk om det skulle hända något. Tjööpp vad du vill ut och provkör!

Smc försäkringen är väl en helårs försäkring så det spelar väl ingen roll om man ställer av är samma premie ändå..Så fick jag det ill när instr. berättade om den när jag gick kursen..

Var själv sugen på en R hoj och kollade runt lite. Just folksam +kursen gav ju en rejäl sänkning på deras premie. Då kunde man börja med att ha den vanliga dyra försäkringen hos dom, så fort kursen var fixad så ringer man och ändrar försäkringen. Lät bra! Blev iof en billigare hoj för mej nu....

Ett annat alternativ kan ju vara BMW, dom har ju sjukt billiga försäkringar, men hojarna kanske inte faller i smaken....

Smc försäkringen är väl en helårs försäkring så det spelar väl ingen roll om man ställer av är samma premie ändå..Så fick jag det ill när instr. berättade om den när jag gick kursen..

den heter väl smc/folksam försäkring man kan ta den om man är med i smc och går man kursen 5% till, det visste jag inte att man betalar samma premie oavsett om den inte är aktiv i trafik :confused: .
Jag har helf/år bara genom folksam. skrapar skattemärket, ställer av den under vinterperioden låser fast den, det jag pröjsar då är deras garageförsäkring, det är definitivt mkt billigare månadspremie.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back