Hojtips

prahna in da house:
Kommer väl lägga ca 50-60kkr på hojen så

Tyvärr får du inte mycket Aprilia RSV Mille för dom pengarna men som med allt annat så är det just nu efterfrågan & tillgång (inte tillgång & efterfrågan) som gäller på "sporthojs marknaden" så det kan ju finnas en del fynd där ute.....

DP says: Köparens marknad....

MÄ!...... har du inte lärt dej något alls.... efter alla italienare....
vafaan dom kan ju knappt tillverka skor..... än mindre göra en maskin som fungerar..... "hmm.... ska det snurra åxå?.... hur faan gör vi då?"....:arsele

köp japanskt....:tummenupp

är det dessutom inte 20000:- per år HALV?!?:huvet

Funderar på kunskapsnivån i denna tråden? Visst Aprilia är Italienskt men motorerna kommer från Rotax i Österrike och dom maskinerna håller ihop riktigt bra! förövrigt tycker jag att motorcykeln är väl ihopskruvad rakt igenom.

Funderar på kunskapsnivån i denna tråden? Visst Aprilia är Italienskt men motorerna kommer från Rotax i Österrike och dom maskinerna håller ihop riktigt bra! förövrigt tycker jag att motorcykeln är väl ihopskruvad rakt igenom.

syftade mest på hans förra aprilia sxv 550....
bra med 15 mils garanti annars....
och så mycket fel som det var på den dom första 100 milen har jag aldrig haft på mina hojjar totalt....
ITALIENSKT SKIT! om du frågar mej asså....

rotax förresten..... gör inte dom gräsklippare :tungan

Ni har ju glömt Hayabusa.:tummenupp

Busan gillar jag skarpt, dock verkar den inte kvala in på försäkringsfronten:( Men jag ska kolla på den med.
Nån som testat K1200S eller R1200S? Hittade två sådana för betydligt mer än min budget, men de verkar ha kvalitet...dessutom e de hanska snygga.

köp en sp-1 eller sp-2....
enormt bottenvrid iom v-twin motorn.... 135Hk med ett i mitt tycke bra chassi
sp-1:an är något billigare.... både i inköp och försäkring.... och en mycket snygg färgkombination....
jag betalar för min sp-2:a -05:a 14.000:- hel/hel
men jag vet en polare som pröjsar 6000:- halv/helår för sp-1:a

testkör.... bara ljudet från v-twinnen gör att kroppshåret vill hoppa ur hårsäckarna.... underbart...:yoparty

glömde kanske nämna att det är en honda vtr sp-1/sp-2

Glöm inte bort att inköpspriset är ruskigt högt... :)

Glöm inte bort att inköpspriset är ruskigt högt... :)
Kikar lite på CBR954 och VTR1000SP1/2 nu som huvudalternativ.
Och om dessa skiter sig får man väl gå på typ sprint st eller en VFR800, de har ju en försäkring som e hyfsad ändå...

Verkar som att mina beräkningar på ZX12R måste bara gett fina priser på något enstaka exemplar som jag räknade på:mad: Annars verkar de bli mycket dyra, jag fattar inte hur priset som jag fick först nu inte längre finns...:va

Har varken testat STn eller VFR men många tidningar skriver att STn skall vara hyfsad på banan med, trots att det e en touring...så den kan ju vara ett alternativ.

Jag har åkt med några killar som åker vfr och det är en fin hoj men dom hänger inte med:D haha..... tycker attt du ska testa en st innan du köper hoj helst en 05 eller nyare.... försäkringen betalar jag 4750 helår helförsäkring:tummenupp (bilsport o mc)

Du säger att du skulle köra ihjäl dig på sporthoj och så börjar du med 954:an och spettorna..? Tror VTR (F) är ett betydligt bättre alternativ för dig.

Du säger att du skulle köra ihjäl dig på sporthoj och så börjar du med 954:an och spettorna..? Tror VTR (F) är ett betydligt bättre alternativ för dig.

The Stig, om du hade läst alla inlägg så hade du även läst att att jag skrev att detta var en tröst för att de flesta sporthojar är för dyra att försäkra:)
Klart man vill ha en sporthoj, det vill väl alla:)

K1200S/R om du har råd med inköpspriset som nog ligger lite över det ville lägga, kom ihåg att den bör ha ESA.
Yamma FZ1 funkar klart bra.
Hondorna är bra (har iofs bara kört VFR själv, men VTR är nog inte dum den heller).
Ducce kan jag för lite om för att uttala mig, har bara testat Monster S4R och S4RS men de är nog lite dyrare. Finns nog en del äldre modeller som är OK
Aprilia Falco kanske?

Suzuki SV1000 är rätt ok också!

syftade mest på hans förra aprilia sxv 550....
bra med 15 mils garanti annars....
och så mycket fel som det var på den dom första 100 milen har jag aldrig haft på mina hojjar totalt....
ITALIENSKT SKIT! om du frågar mej asså....

rotax förresten..... gör inte dom gräsklippare :tungan

Nä, är inte det Briggs & Stratton..?

K1200S/R om du har råd med inköpspriset som nog ligger lite över det ville lägga, kom ihåg att den bör ha ESA.
Sökte lite på nätet om ESA, det verkar som om en hoj som får fel på ESA kommer kosta 25000kr att fixa. Verkar lite otäckt om garantin e slut...

nu ska inte du lyssna på sacsters å köpa sp1 eller sp2 köp dig en aprilia rsv tuono 1000! riktigt fin cykel med en grym motor och schysst chassi! den kostar 20000 för mig om året i försökring men då e jag precis fyllda 25 och bor i sthlm!=)
Nu ska du inte lyssna på mr glow heller,för han blir frånåkt av gamla Agda i en grön Daf tom:arsele

bra... på honom.... voff....

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...