Hojtips, gsxr eller r6?

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Nu hoppas jag att jag lade denna tråd rätt. Kollade igenom delen med modell-specifika trådar men visste inte vart den skulle passa in.

Hur som helst så letar jag hoj nu till våren. Lutar åt en 600cc i och med försäkringen är billigare än 1000cc. Årsmodell runt 99-01 och pris mellan
35-50k max.

Har letat efter en R6:a men det finns inte så många ute nu så då hittade jag denna GSXR som ser mkt trevlig ut!

Så är denna något att ha? Tänkte på modelllen (årsm) främst?

http://www.blocket.se/vi/14794384.htm?ca=11_s

Eller ska jag bara vänta på att en fin R6:a ska komma ut på blocket? :)


Mvh
 
Jag inbillar mig att försäkringen är densamma för r6 som r1, det finns inget generellt att 600cc är billigare än 1000cc. Du får nog fundera över effekten snarae än kubikens inverkan på premien.
 
Jag inbillar mig att försäkringen är densamma för r6 som r1, det finns inget generellt att 600cc är billigare än 1000cc. Du får nog fundera över effekten snarae än kubikens inverkan på premien.

Sist jag pratade med Folksam så sa dom att varje Kw kommer göra försäkringen dyrare och min dåvarande Kawwa 636:a var betydligt billigare min CBR 1000 RR jag hade innan.
 
Mmm senast jag kollade så skilde det i försäkring mellan R6 och R1. Detta var innan jul.

Har själv en R6 -01 o polaren hade en gsxr 600 -01 innan. Vi bytte hoj en runda. Båda tyckte att R6an kändes mindre och va lättare att lägga ner. Jag tycker att gixxern är så jävla bred över tanken på nåt sätt..

vad man ska ta med i beräkningarna är dock att gsxr har insprut.

/paco
 
Sist jag pratade med Folksam så sa dom att varje Kw kommer göra försäkringen dyrare och min dåvarande Kawwa 636:a var betydligt billigare min CBR 1000 RR jag hade innan.

ok, jag hävdar motsatsen vilket i slutändan kvittar då försäkringar verkar skilja från dag till dag, bolag till bolag och hur bra humör tanten du pratar med är på. så dra ingen slutsats utan kolla hoj för hoj innan du bestämmer dig, det är inte säkert att 1000cc är dyrare.

som exempel kostar min 750'i lika mkt som r1'an hos somliga bolag, bl.a. folksam har samma pris på sin avställningsbara halvförs.
 
Last edited:
Var i precis samma sits som dig, R6 99-01 eller GSX-R600 01-03.
Det blev en gixxer 01:a till slut och då var det nog främst insprutningen och designen som vägde över. Har knappast ångrat mitt köp, en kanoncykel!
 
GSX-R 600 -01 är en riktigt bra hoj. Jag skulle välja den före R6:an men generellt skiljer det nog inte så mycket egentligen. Eller, jag valde den före R6:an tillochmed... ;)
Varför kan jag faktiskt inte svara på. Jag gillar den bättre bara.
 
ja vet! köp min o se va nöjd du blir! :tummenupp

Droppa mig ett PM med lite info då! :)


Annars så är det nog just en R6 som jag gillar mest på grund av utseendet
och att den känns ganska lätt och smidig jämfört med min CBR 600f som jag hade innan.

GSXR har jag inte provat ännu så där vet jag inte hur den känns. Anledningen till att jag börjat kolla på dem är nog mest för att pris och årsmodell kändes rätt. Sen är den rätt snygg också!

Hur stor blir skillnaden med insprut då?
 
hmm, kollar runt lite på försäkringar och lyckades få en riktigt bra premie hos Tennant!

Födelsedata 19851008

Skadefri 4 år

Omfattning Helförsäkring

Årsmodell/Första reg.dag 2001
Fabrikat YAMAHA YZF-R6 RJ03
Reg.nr. xxx xxx

Försäkringspremie: 222 655 kr/år
 
båda e mycket bra hojjar. men de du ska tänka på är att r6 började med insprutning 02 o gixxern har haft de ett bra tag innan r6 o r1 fick de. försäkringen är det ingen stor skillnad mellan 1000 o 600 speciellt r1 o r6, de har typ samma premie.

men jag föredrar r6 framför gixxer pga smidigheten, r6 är mycket mer smidigare i kurvorna.

Lycka till med att hitta en bra hoj.

PS: den gixxern på blocket tillhör ngn här på sh försök hitta henne o fråga henne lite om den.:yoparty :yoparty

ses på vägarna
 
Ja, den premien verkar ju bra :huvet
 
båda e mycket bra hojjar. men de du ska tänka på är att r6 började med insprutning 02 o gixxern har haft de ett bra tag innan r6 o r1 fick de. försäkringen är det ingen stor skillnad mellan 1000 o 600 speciellt r1 o r6, de har typ samma premie.

men jag föredrar r6 framför gixxer pga smidigheten, r6 är mycket mer smidigare i kurvorna.

Lycka till med att hitta en bra hoj.

PS: den gixxern på blocket tillhör ngn här på sh försök hitta henne o fråga henne lite om den.:yoparty :yoparty

ses på vägarna

Tack, jo vad jag har förstått så ska R6 vara lite smidigare och verka vara lättare att lägga i kurvorna. Inte för att jag vågar göra det än, men ändå :)
Det är nog ändå en 600cc jag är ute efter även om 1000cc verkar vara att föredra enl många. Jag är ganska grön än så länge så det får bli en 1000cc när jag fått lite mer rutin :)

GSXR:en i annonsen har jag fått lite fler bilder på, den verkar fin men var aldeles för skrapad för min smak. Den såg ut att ha glidit en bit.

Annars har jag tittat en hel del på Xeizz R6:a. ser väldigt fin ut!:yoparty
 
Min kompis jobbar på Folksam så jag ringde upp honom igår och kollade upp vad det skulle kosta mig premie på året runt.
Honda CBR600RR 2007 års, 12.400kr
Honda CBR100rr 2007 års,10.000kr
 
Polaren hade en R6 som stunthoj ett tag, han tyckte iof att R6 ville vobbla lite mer på slangen än hans gixxer 750 (även med sänkt däcktryck), kan kanske vara kul o veta :tummenupp
 
Min kompis jobbar på Folksam så jag ringde upp honom igår och kollade upp vad det skulle kosta mig premie på året runt.
Honda CBR600RR 2007 års, 12.400kr
Honda CBR100rr 2007 års,10.000kr

Tyckte först att det var skumt att en 600RR skulle vara dyrare än en 1000RR men såg nu att det var en 100RR:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top