Hojresor och Corona....?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Så URBOTA fånigt att låta varje land göra sitt eget hitte-på-system.
Jamen, något måste man ju göra så att det inte funkar!

Åland lockar, både med hoj och med familjen, men det lär ju inte hända. Och många ställen är ju mer eller mindre nedstängda ändå, så det lär bli en hel del fisketurer i sommar. Så långt bort från andra det bara är möjligt!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jamen, något måste man ju göra så att det inte funkar!

Åland lockar, både med hoj och med familjen, men det lär ju inte hända. Och många ställen är ju mer eller mindre nedstängda ändå, så det lär bli en hel del fisketurer i sommar. Så långt bort från andra det bara är möjligt!
Åland tror jag inte du ska ge upp än i år. Jag har en tur med runt 60 hojar (än så länge) som jag nu flyttat från 15 maj till sensommaren. Har förhoppningar och vi lyckades förra året när det under en kort period var öppna gränser genomföra turen. Så hav förtröstan ?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Åland tror jag inte du ska ge upp än i år. Jag har en tur med runt 60 hojar (än så länge) som jag nu flyttat från 15 maj till sensommaren. Har förhoppningar och vi lyckades förra året när det under en kort period var öppna gränser genomföra turen. Så hav förtröstan ?
Du menar att man åker dit bara för att inse att gränsen är stängd när man ska hem? :gnissla Men det är klart, det vore ju ett effektivt sätt att förlänga semestern om man drar dit med familjen sista semesterhelgen :D
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Glöm inte att boka tid för nytt pass i god tid om ditt har gått eller kommer att gå ut.

"Polisen räknar med att 600 000 passansökningar saknas vilket kan leda till en rusning när resandet kommer igång igen"
"Gör ni något för att rusta för en eventuell rusning?
– Nej, det gör vi inte.
Vi räknar med att det ska vara spritt över året och planerar man dåligt kan inte vi göra något"


 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Brudarna kommer vara så tokiga detta år om det lossas upp så män kommer kunna åka iväg med bara hojen o tandborsten

Dom kommer stå för allt , du lämnar lyan med hojen och bor i en lyxvilla med kexet som hon köpt när jobbet börjar

De är så jävla mycket brudar som är lyckliga singlar o trålar på dansgolv , dom har inte fått falukorv på länge
du är en san optimist :fyllisar
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Glöm inte att boka tid för nytt pass i god tid om ditt har gått eller kommer att gå ut.

"Polisen räknar med att 600 000 passansökningar saknas vilket kan leda till en rusning när resandet kommer igång igen"
"Gör ni något för att rusta för en eventuell rusning?
– Nej, det gör vi inte.
Vi räknar med att det ska vara spritt över året och planerar man dåligt kan inte vi göra något"


Bra ide. Passet går ut 2021 7 maj. Gjorde som jag brukat, tog spårvagnen ner till stan och gick in på Polisen vid 0930. Här fanns inte längre några kölappar utan 3 st "datorskärmar" med tre val.
Bokad tid
Information om Pass
Hämta pass
Eftersom jag inte hade någon bokad tid så var det Information om Pass och jag får en nummerlapp.
Efter 15 minuter kommer mitt nr upp och jag förklarar att jag vill ha nytt pass men inte har någon bokad tid.
Vill du jag ska boka åt dig säger damen i kassan ?
Ja gärna säger jag och så sätter hon igång med tangentbordet och musen.
Efter 5 minuter tar hon fram en Post-It lapp och skriver in datum 8 maj och min tid och stämplar och att jag skall välja Information om Pass när jag kommer dit.
Systemet är nere.
IT i Myndighets Sverige i ett Nötskal ? Eller bara lite otur ?
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Slutet på maj 2017-2018 vilka underbara resor till Norge man hade. Har gett upp 2021, har långledigt i slutet på maj. Tar upp en dyr gammal hobby och fiskar i Mörrumsån 22-24 maj.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Grymt havsöringsfiske annars längs Västkusten i april/maj.Kör längs kusten Orust,tTörn,Hunnebo,Bovall o mot Strömstad.Sena kvällar kan ge fina fiskar , ev kan makrillen börja härja snart - näbbgäddorna är iaf på g
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
det blir en tur till Gotland med harleyn
hotell så klart, vill ju inte missa hotell frukosten :hihi
Se upp så hotellet verkligen serverar riktig frukost. Bodde i många månader förra sommaren på Scandic i Arvika, och det var en låda ala flygplansfrukost varje morgon. Det tog inte många dagar innan vi döpte den till "Corona-låda". :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Sverige är bra fint och stort, man behöver inte åka till tex norge för att få outstanding hojvägar! Får se vad man hinner med i år med första barnet nu i maj! :kär
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
man behöver inte åka till tex norge för att få outstanding hojvägar!
Jo.....Om det är för utsiktens skull man vill resa. För Sverige har inte de vyerna någonstans förutom vid Kebnekaise och där blir de så sura om man försöker köra hoj.
Men Norge är dyrare att köra aktivt i, så på den punkten är Sveriges kurviga vägar bra mycket bättre :yoparty

Nu är det fritt fram för att resa till Danmark ifall man är vaccinerad....eller vänta nu.....Nej...Jo....nej...
Eller som presstalesmannen för danska justisiedepartementet säger i artikeln:
"Ehhh, jag får återkomma till dig,"
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Håller inte alls med att vi inte har några vyer, kanske är det bara jag som är allt för lätt att göra nöjd men det finns oändlig skönhet bara man vågar. Pledians som finns eller fanns på det här forumet har ju gjort en hel del fina resor och en just till norrland, solo. Brukar läsa igenom hans resor lite då och då och favoriten är just norrlandsresan.

⬇️ ⬇️ ⬇️
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Håller inte alls med att vi inte har några vyer, kanske är det bara jag som är allt för lätt att göra nöjd men det finns oändlig skönhet bara man vågar. Pledians som finns eller fanns på det här forumet har ju gjort en hel del fina resor och en just till norrland, solo. Brukar läsa igenom hans resor lite då och då och favoriten är just norrlandsresan.

Håller med, visst är det fint i delar av Norge men det finns mycket gott hemma också!
Hemmasemester är inte fel. Våra semestrar börjar alltid hemma så det är inga motorvägar för att snabbt lämna landet utan det bästa eftersom det är semester och inte transport. :fakta
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Bäst mc-vägar och vyer i Sverige har Svealand iom Dalarna - måste ja motvilligt säga iom att jag själv bor i Norrland, fast längst söderut.

Dalarna får verkligen tummen upp! :tummenupp Sen är det iaf för mig personligen något extra att få utforska nya vägar och delar av landet. Bara jag hade mer tid över :(
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Håller med, visst är det fint i delar av Norge men det finns mycket gott hemma också!
Hemmasemester är inte fel. Våra semestrar börjar alltid hemma så det är inga motorvägar för att snabbt lämna landet utan det bästa eftersom det är semester och inte transport. :fakta
Alltså, missförstå mig rätt. Jag gillar att köra i Sverige och speciellt mindre vägar där man får utforska lite. Och visst är det fint med gröna ängar och mörka skogar samt allt det där andra men..... Norge är vackrare på mc.
Som exempel så första gången jag var uppe på Kebnekaise (jag gick sista biten :tungan) så var jag helt betagen över vyerna. Helt underbara och så otroligt vackert.
Året efter så gjorde jag om det, det var bara det att jag åkte till Nordkap först. Det var ett STORT misstag. För varnenda kurva däruppe var som trakterna vid Kebnekaise.
När jag väl kom till Sverige var jag mättad på vyerna och Sverige var lite lätt blasé. Sverige var inte så mycket att se jämfört med nordNorge.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Alltså, missförstå mig rätt. Jag gillar att köra i Sverige och speciellt mindre vägar där man får utforska lite. Och visst är det fint med gröna ängar och mörka skogar samt allt det där andra men..... Norge är vackrare på mc.
Som exempel så första gången jag var uppe på Kebnekaise (jag gick sista biten :tungan) så var jag helt betagen över vyerna. Helt underbara och så otroligt vackert.
Året efter så gjorde jag om det, det var bara det att jag åkte till Nordkap först. Det var ett STORT misstag. För varnenda kurva däruppe var som trakterna vid Kebnekaise.
När jag väl kom till Sverige var jag mättad på vyerna och Sverige var lite lätt blasé. Sverige var inte så mycket att se jämfört med nordNorge.
Kan bara hålla med.
Det händer någonting speciellt i mitt sinne när träden blir mindre, och krokigare, och man får den där känslan av kalfjället.
Men det är säkert en smaksak, fast för mig är Norge grymt härligt, och ett till plus är att det överkomligt nära, en dagstur med avstressad åkning så är man där :tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top