Norge igen. Vägar och vyer. Det är nära och duger åt mig. Jag slipper gärna Tyskland och Polen.
TDMen har aldrig varit i Trondheim, det har bägge mina touring-Kawor varit.
View attachment 525156
Nä jag kollade inte upp vad man ”måste” göra i Trondheim. Detta är utkanten av hamnen.
View attachment 525155
Nästa gång hamnade jag här. Trondis.
Upp dit kanske via Vildmarksvägen. Åkte jag den -78? Stekenjokk minns jag, och Lycksele. Vidare till Mo i Rana och kanske Lofoten om inte lokalbefolkningen är alltför trötta på turister.
Narvik kanske är tråkigt men det har ju en historia. Vore kul att se. Från sadeln. Inga museer eller ”sevärdheter”.
Ska ju tälta, helst inte på camping om det går att hitta något lämpligt. Det brukar gå dåligt för mig.
Jag gillar Norrland i princip. Norrlänningarna älskar stockholmare har jag läst.
Abisko, Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala ligger lite off likaså Korpilombolo. Vi få se. Slåss med mygg och björnar. Kanske in i Norge igen. Jag ser ingen anledning att bocka av Nordkap. Detta elddop. Jag var där för snart 60 år sedan. Amazonkombi och husvagn. Inte jag som körde.
Kanske en sväng in i södra, varma Norge först. Gärna med KLEn. Sedan ner till Skagen och Lökken. Gasa sandstränder bara för att man får.
Alperna kanske. Schweiz (utom motorvägarna). Kanske bara åka planlöst. Furka bara för att.