Hojrenoveringen som klev ut genom fönstret och försvann, med en släng av mördarbakterier, valpsjuka, alugjutning, husvagnar, vapen och allt däremellan

Flera detaljer får mig att undra om inte jag importerat och ägt just den!!
Haha, fan vad sjukt isåfall! :D Kommer du ihåg ramnumret eller någon annan detalj som skulle vara otvetydig?
 
Jag förstår. Luskar för fullt i det här med om man eventuellt skulle kunna lyckas regga både min YSR och den nya minigixxern men det verkar inte helt lätt tyvärr... :(
Jag tror att det är i princip omöjligt, tyvärr.
Jag försökte med min YSR, men gick bet, det verkar saknas för mycket förabete för att det ska vara genomförbart.
Så jag har gett upp....för tillfället, och reggade min själv, enklast så, då har den i alla fall en regplåt :)

GMWY7866.JPG

Har bara kört den i fint väder till stan för att fika, och på parad i den klassiska "första maj rundan" här uppe i norr.
Inga böter ännu, bara skratt, applåder och roliga samtal.

Majrundan_02.jpg

Och...mini-Gixern ser ju skitfin ut, jag ser fram mot en rapport från första turen :)
 
Jag tror att det är i princip omöjligt, tyvärr.
Jag försökte med min YSR, men gick bet, det verkar saknas för mycket förabete för att det ska vara genomförbart.
Så jag har gett upp....för tillfället, och reggade min själv, enklast så, då har den i alla fall en regplåt :)

View attachment 521752

Har bara kört den i fint väder till stan för att fika, och på parad i den klassiska "första maj rundan" här uppe i norr.
Inga böter ännu, bara skratt, applåder och roliga samtal.

View attachment 521753

Och...mini-Gixern ser ju skitfin ut, jag ser fram mot en rapport från första turen :)
Jag försökte göra en ursprungskontroll hos TS men de tyckte min dokumentation var otillräcklig så jag fick avslag. De tyckte dessutom att jag måste ta fram tulldokument från det att den kom till Sverige vilket jag tycker verkar jävligt märkligt, jag har ju köpt den i Sverige så är det verkligen upp till mig att bevisa att de som tog in den en gång i tiden betalade tull då när det begav sig? :va

Om man bara kan få fram ett så kallat "dating letter" så borde det vara möjligt, men Yamaha Sverige verkar inte vilja hjälpa till med detta så det blir nog till att vända sig till någon högre instans utomlands... Har provat att skicka en förfrågan till Yamaha UK som säger sig kunna fixa dating letters men har inte fått någon återkoppling ännu. Ger inte upp än iallafall, om jag gör några framsteg så ska du absolut få ta del av det :tummenupp

Din YSR ser riktigt fin ut, är det du som renoverat? :tummenupp

Tack! Den har stått rätt länge så den behöver få sig en genomgång innan det, men jag återkommer absolut med uppdateringar i fraamtiden :tummenupp
 
Din YSR ser riktigt fin ut, är det du som renoverat? :tummenupp
Ja, jag tog den som ett roligt vinterprojekt.
Den hade med största säkerhet tillbringat för mycket tid utomhus, så ramen var inte så roligt.
Beslutet blev att plocka den ramren, blästra och lacka.
Samtidigt fick jag förmånen att fixa till att det elektiska, som inte fungerade särskilt bra.
YSR_projekt_1.jpg

Blästrade och lackade även motorkåporna.

YSR_projekt_2.jpg

Bytte också kopplingen som var mysko, vet inte om det var för att den stått, eller om det var tidigare ägare som sabbat den.
Men blev bra till slut, och dom är ju liksom behändiga att skruva med :)

YSR_projekt_4.jpg
 
En stilla undran från en icke-minihoj-ägare: var kör man omkring med en sådan om man är över 150 cm lång?
 
"Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip"
- Asså jag körde mini-Honda någongång när jag var runt 15 sådär, men det blev ju mest på "träan" utanför trädgården då o någon enstaka tjuvtur till affären.
Så det var en seriös fråga ändå, var använder man en sån hoj som inte lämpar sig för offroad-körning?
 
En stilla undran från en icke-minihoj-ägare: var kör man omkring med en sådan om man är över 150 cm lång?
Är de inte reggade så kör jag inte med dem på allmän väg, då är de främst samlarobjekt som jag har för att jag tycker att de är ett intressant stycke motorhistoria. Jag har fortfarande en förhoppning om att kunna regga dem någon gång, och isåfall kommer jag nog främst ta kortare nöjesturer I närområdet. Det är ju ingenting man kör långt på utan mest en kul grej.

Daxen sitter man faktiskt helt ok på, jag är ändå lite över 180cm men att köra och besikta den var inga problem. Känns som att köra vilken veteranmoppe som helst och kan därmed brukas som man brukar en sådan, även om Man kanske ser lite oproportionerlig ut men det får man ta... :gnissla :hihi en nytta jag eventuellt kan se med de reggade är att de kan fungera som sekundär transport ifall jag måste lämna bilen någonstans och sedan ta mig hem och tillbaka vid senare tillfälle, typ om den ska på verkstad eller dylikt. Då kan jag bara slänga in lillhojen i skuffen, köra dit, lämna bilen, lasta ur lillhojen och köra hem på den för att senare lösa hämtningen av bilen på omvänt sätt:tummenupp
 

Tips! :tummenupp

Precis en sådan köpte farsan när han fick
för sig att han skulle köra MC till jobbet (och morsan påpassligt var bortrest till Mallis med en väninna). Rullade omkring med den i gillestugan men vågade inte tjuvköra den ute trots att jag vågade tjuvköra morsans bil.

När hon kom hem så blev det återköp haha, minns att hon inte var nådig.

Har reservnyckeln kvar någonstans i gömmorna; regnumret står på en liten papperslapp så det vore ju kul om det var samma!

Gjorde förresten misstaget att av nostalgiska skäl provköra en likadan för några år sedan. Haha, det borde jag inte ha gjort då skimret av häftighet försvann så fort jag rullade iväg. Slött skräp men vafan.


Med vänlig hälsning,
 
Men den nya utgåvan skäms inte för sig.
Skulle kunna bli en grym touringkompis, och man får en flong ny för 43kkr :tummenupp
Ett tag hade jag bevakning på "Dax" på Blocket, men fy fan vad många som tydligen tyckte att det "va dax" att sälja sin ögonsten, med en tår i ögat naturligvis.

Dax_1.png
 
Nyheter
Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back
Top