Tjo
(Jo.. jag vet, många liknande trådar skapas)
Lätt mc ska inhandlas snart så tänkte att jag kunde göra en koll först vad ni rekommenderar och tror blir bäst för mig. 2t är givet, 4t är uteslutet då jag ändå inte har råd med de som faktiskt har 11kw.
Kommer dock inte köra strypt.
Något annat som är bra att veta är att jag är 190cm lång, vill inte krypa ihop till en boll för att kunna sitta på hojen. Är RS 125 från 98 aningen större än de från 99-05? På något sätt ser de lite maffigare ut, avståndet mellan fotpinnar och sadel ser också längre ut, är detta bara en synvilla eller stämmer det jag säger?
Motard är dock det jag vill ha helst, KTM, Gasgas, Husqvarna är ju väldigt lockande hojar men oerhört dyra i inköpspris och mycket service, så man kan ju säga att de går bort.
DT verkar som ett säkert alternativ, mindre effekt men en slitvarg som håller för det mesta. Jag kan dock inte köpa de nyare motardmodellerna då jag gärna vill ha rätt mycket pengar över till kortet ifall jag skulle faila på nåt prov eller uppkörning. Därför får det isåfall bli en mellan 98-03.
Hur mycket skulle det gå på (på ett ungefär) att motardkonvertera?
Har även lagt märke till Sachs zz 125 på blocket, ser ju helt okej ut. Men hade aldrig någonsin ens hört om den innan, finns det delar till denna hoj? Något trimrör som passar? Eller någon som vet vart strypningarna sitter utöver i mynningen?
Kan även tillägga att jag hade tänkt att lägga ut max 17-18!
Det blev lite text det här, ni får gärna länka lite tips och skriva varför ni anser att jag ska köpa just den hojen.
Helst inte mer än 20 mil från Göteborg.
Mvh Viktor
(Jo.. jag vet, många liknande trådar skapas)
Lätt mc ska inhandlas snart så tänkte att jag kunde göra en koll först vad ni rekommenderar och tror blir bäst för mig. 2t är givet, 4t är uteslutet då jag ändå inte har råd med de som faktiskt har 11kw.
Kommer dock inte köra strypt.
Något annat som är bra att veta är att jag är 190cm lång, vill inte krypa ihop till en boll för att kunna sitta på hojen. Är RS 125 från 98 aningen större än de från 99-05? På något sätt ser de lite maffigare ut, avståndet mellan fotpinnar och sadel ser också längre ut, är detta bara en synvilla eller stämmer det jag säger?
Motard är dock det jag vill ha helst, KTM, Gasgas, Husqvarna är ju väldigt lockande hojar men oerhört dyra i inköpspris och mycket service, så man kan ju säga att de går bort.
DT verkar som ett säkert alternativ, mindre effekt men en slitvarg som håller för det mesta. Jag kan dock inte köpa de nyare motardmodellerna då jag gärna vill ha rätt mycket pengar över till kortet ifall jag skulle faila på nåt prov eller uppkörning. Därför får det isåfall bli en mellan 98-03.
Hur mycket skulle det gå på (på ett ungefär) att motardkonvertera?
Har även lagt märke till Sachs zz 125 på blocket, ser ju helt okej ut. Men hade aldrig någonsin ens hört om den innan, finns det delar till denna hoj? Något trimrör som passar? Eller någon som vet vart strypningarna sitter utöver i mynningen?
Kan även tillägga att jag hade tänkt att lägga ut max 17-18!
Det blev lite text det här, ni får gärna länka lite tips och skriva varför ni anser att jag ska köpa just den hojen.
Helst inte mer än 20 mil från Göteborg.
Mvh Viktor