Hojköp

Puryeah

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Aprilia RS 125
Tjo

(Jo.. jag vet, många liknande trådar skapas)

Lätt mc ska inhandlas snart så tänkte att jag kunde göra en koll först vad ni rekommenderar och tror blir bäst för mig. 2t är givet, 4t är uteslutet då jag ändå inte har råd med de som faktiskt har 11kw.

Kommer dock inte köra strypt.

Något annat som är bra att veta är att jag är 190cm lång, vill inte krypa ihop till en boll för att kunna sitta på hojen. Är RS 125 från 98 aningen större än de från 99-05? På något sätt ser de lite maffigare ut, avståndet mellan fotpinnar och sadel ser också längre ut, är detta bara en synvilla eller stämmer det jag säger?

Motard är dock det jag vill ha helst, KTM, Gasgas, Husqvarna är ju väldigt lockande hojar men oerhört dyra i inköpspris och mycket service, så man kan ju säga att de går bort.

DT verkar som ett säkert alternativ, mindre effekt men en slitvarg som håller för det mesta. Jag kan dock inte köpa de nyare motardmodellerna då jag gärna vill ha rätt mycket pengar över till kortet ifall jag skulle faila på nåt prov eller uppkörning. Därför får det isåfall bli en mellan 98-03.

Hur mycket skulle det gå på (på ett ungefär) att motardkonvertera?

Har även lagt märke till Sachs zz 125 på blocket, ser ju helt okej ut. Men hade aldrig någonsin ens hört om den innan, finns det delar till denna hoj? Något trimrör som passar? Eller någon som vet vart strypningarna sitter utöver i mynningen?

Kan även tillägga att jag hade tänkt att lägga ut max 17-18!

Det blev lite text det här, ni får gärna länka lite tips och skriva varför ni anser att jag ska köpa just den hojen.

Helst inte mer än 20 mil från Göteborg.

Mvh Viktor

Inte så många svar :D Har lite fler frågor nu också.

Är väldigt sugen på en RS, går i tankarna på att åka och kolla på en nu till helgen. Men hur är det med försäkringen? Ska bara ha halvförsäkring. Men när jag har kollat lite på trygghansa så har det på de flesta hojar kostat runt 5k i snitt för en halvförsäkring?! Okej om det hade varit helförsäkring.

Bor i Göteborg förövrigt, blir det för dyrt så får den stå på pappa. Men jag vill gärna kolla upp lite så jag inte köper en hoj som är åt helvete dyr att försäkra ;)

Hjälp uppskattas!

min cagiva mito 00 125 ligger på 1900 med hel försäkring, med rabatt på pappas jobb (länsförsäkirng)
annars runt 2300-2500 kr :)

Så så dyrt ska de inte vara för halv,

Om jag var du hade ja lätt köpt en Aprilia rs eller Cagiva mito
De är dom 2 snabbaste,roligaste och med mest kraft för 18 000,
Så köp en Aprilia rs, Sittspositionen är inte olika och 190 är inga problem
Har själv ryggproblem och är 1,85 och sitter perfekt på cagiva mito som är mindre än rs

Men står din hoj på dig eller din pappa?

Aprilian lockar väldigt mycket, men man vill ju som sagt inte köpa en hoj som man senare får reda på kostar sjukt mycket att försäkra.

Har provat med lite olika hojar på Trygghansas hemsida då man kan räkna ut ett pris väldigt snabbt och lätt där, väldigt många hamnar på över 6k för en jävla halvförsäkring. Låter ju helt sjukt.

Back