Hojj i andra delen av landet?

rabski

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Sölvesborg
Hoj
Klx650 - Såld
Jag tänkte bara höra om det någon här som köpt en hojj utan att kolla på den först, och fått den leverad med bussgods eller liknande.


Jag bor nämnligen i sydvästra-blekinge och här nere finns det inga hojjar som tilltalar mig, men har hittat en del intressant i andra delar av landet.


Så, finns det någon som köpt en hoj utan att kolla på den, eller hur har ni gjort?
 
Vad är det för hoj du letar efter?

rabski skrev:
2393812 Jag tänkte bara höra om det någon här som köpt en hojj utan att kolla på den först, och fått den leverad med bussgods eller liknande.


Jag bor nämnligen i sydvästra-blekinge och här nere finns det inga hojjar som tilltalar mig, men har hittat en del intressant i andra delar av landet.


Så, finns det någon som köpt en hoj utan att kolla på den, eller hur har ni gjort?
 
Vete fan om jag hade vågat det ??? Kikade på en hoj en gång i Halmstad som enligt ägaren skulle vara i "mint condition". Det var SLAKT ! En gsxr 1000 som hade gått 1200 mil , men såg ut att ha gått 6000...mestadels grusväg !:D

Vad söker du för hoj ? Har en gsxr 750 -01 snart till salu....:)
 
Jag köpte min utan att syna den.... Men den fanns i danmark. Det var en kille här i sverige som förmedlade den.... Vi träffades och jag lämnade 10 papp i förskott.... Lite riskabelt kan tyckas, men han hymlade inte med telnummer, så att jag hade ju hanns uppgifter och visste vart han bodde om det skulle knasa....
Självklart tog jag leg på han oxå...
Sen en vecka senare så kom hojen upp till sthlm med lastbil och det visade sig vara en riktig pärla... Men, men....Jag kanske bara hade tur...
 
rabski skrev:
2393812 Jag tänkte bara höra om det någon här som köpt en hojj utan att kolla på den först, och fått den leverad med bussgods eller liknande.


Jag bor nämnligen i sydvästra-blekinge och här nere finns det inga hojjar som tilltalar mig, men har hittat en del intressant i andra delar av landet.


Så, finns det någon som köpt en hoj utan att kolla på den, eller hur har ni gjort?

Vad är det för hoj och hur långt bort är det? Ta tåget dit och åka båge hem funkar ju faktiskt också...
 
Har inget körkort (ännu)... så kan tyvärr inte köra den hem. Skulle dock kunna åka upp me tåg och ta en titt.

Det är ingen speciell hojj jag letar efter utan har spanat in dessa lite extra:

KTM EXC
Yamaha WR
Husqvarna WR
Husqvarna TE
Gas Gas EFC
Gas Gas EC


och som ni kanske ser är det cross-aktiga hojjar, och sådana är inte så vanliga här nere.
 
rabski skrev:
2393955 Har inget körkort (ännu)... så kan tyvärr inte köra den hem. Skulle dock kunna åka upp me tåg och ta en titt.

Det är ingen speciell hojj jag letar efter utan har spanat in dessa lite extra:

KTM EXC
Yamaha WR
Husqvarna WR
Husqvarna TE
Gas Gas EFC
Gas Gas EC


och som ni kanske ser är det cross-aktiga hojjar, och sådana är inte så vanliga här nere.

Ta en titt nere i Skåne, de är betydligt vanligare där... :tummenupp

Jag vet inte vad andra sidan landet innebär för dig men 100 mil t/r är inga problem, det fixar man på en lördag med en kanna kaffe och en påse bullar.

Ta en titt här om det är crossar och sånt du är ute efter, det finns många i det området. Kolla även EnduroMX.com.
 
Ska du långt norrut så kan du ju flyga. Är du under 24 kostar en flygstol 399:-

Annars är det ju bara att svänga på E4an och ge järnet ;)
Själv körde jag 80 mil till Piteå (enkel resa!) på en dag för att köpa en snöskoter för drygt ett år sedan. Körde upp tidigt på morgonen, tog det lugnt i Piteå hos en polare över dagen och körde hem under natten.
Sammanlagt strax under 16 timmars restid, inte så farligt jobbigt faktiskt.
 
Jag bor i kristianstad, och har både varit stockholm å sen var vi i en by 10mil norr om göteborg en gång. Så en 40-50 mil enkel resa är ju inga problem å då har vi kört skåpbil, så då tar man hojen i bilen hem!
 
skoteridioten skrev:
2394071 Ska du långt norrut så kan du ju flyga. Är du under 24 kostar en flygstol 399:-

Annars är det ju bara att svänga på E4an och ge järnet ;)
Själv körde jag 80 mil till Piteå (enkel resa!) på en dag för att köpa en snöskoter för drygt ett år sedan. Körde upp tidigt på morgonen, tog det lugnt i Piteå hos en polare över dagen och körde hem under natten.
Sammanlagt strax under 16 timmars restid, inte så farligt jobbigt faktiskt.

Jag gjorde nästan tvärtom. Flög ner till Stockholm från piteå. Köpte hojjen och körde hem den till piteå. :tummenupp
 
Jag köpte min hoj osett, hade bara sett bilder på den , säljaren skickade upp hojen med lastbil. från skåne till piteå.

Hojen var fin,, så det blev lyckat för mig, men jag hade ju kunnat bli blåst ocskå,,
Jag chansade och litade på säljaren , och hade tur..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top