Hojj i andra delen av landet?

rabski

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Klx650 - Såld
Jag tänkte bara höra om det någon här som köpt en hojj utan att kolla på den först, och fått den leverad med bussgods eller liknande.

Jag bor nämnligen i sydvästra-blekinge och här nere finns det inga hojjar som tilltalar mig, men har hittat en del intressant i andra delar av landet.

Så, finns det någon som köpt en hoj utan att kolla på den, eller hur har ni gjort?

Vad är det för hoj du letar efter?

rabski skrev:
2393812 Jag tänkte bara höra om det någon här som köpt en hojj utan att kolla på den först, och fått den leverad med bussgods eller liknande.

Jag bor nämnligen i sydvästra-blekinge och här nere finns det inga hojjar som tilltalar mig, men har hittat en del intressant i andra delar av landet.

Så, finns det någon som köpt en hoj utan att kolla på den, eller hur har ni gjort?

Vete fan om jag hade vågat det ??? Kikade på en hoj en gång i Halmstad som enligt ägaren skulle vara i "mint condition". Det var SLAKT ! En gsxr 1000 som hade gått 1200 mil , men såg ut att ha gått 6000...mestadels grusväg !:D

Vad söker du för hoj ? Har en gsxr 750 -01 snart till salu....:)

Jag köpte min utan att syna den.... Men den fanns i danmark. Det var en kille här i sverige som förmedlade den.... Vi träffades och jag lämnade 10 papp i förskott.... Lite riskabelt kan tyckas, men han hymlade inte med telnummer, så att jag hade ju hanns uppgifter och visste vart han bodde om det skulle knasa....
Självklart tog jag leg på han oxå...
Sen en vecka senare så kom hojen upp till sthlm med lastbil och det visade sig vara en riktig pärla... Men, men....Jag kanske bara hade tur...

rabski skrev:
2393812 Jag tänkte bara höra om det någon här som köpt en hojj utan att kolla på den först, och fått den leverad med bussgods eller liknande.

Vad är det för hoj och hur långt bort är det? Ta tåget dit och åka båge hem funkar ju faktiskt också...

Har inget körkort (ännu)... så kan tyvärr inte köra den hem. Skulle dock kunna åka upp me tåg och ta en titt.

Det är ingen speciell hojj jag letar efter utan har spanat in dessa lite extra:

KTM EXC
Yamaha WR
Husqvarna WR
Husqvarna TE
Gas Gas EFC
Gas Gas EC

och som ni kanske ser är det cross-aktiga hojjar, och sådana är inte så vanliga här nere.

rabski skrev:
2393955 Har inget körkort (ännu)... så kan tyvärr inte köra den hem. Skulle dock kunna åka upp me tåg och ta en titt.

Det är ingen speciell hojj jag letar efter utan har spanat in dessa lite extra:

KTM EXC
Yamaha WR
Husqvarna WR
Husqvarna TE
Gas Gas EFC
Gas Gas EC

och som ni kanske ser är det cross-aktiga hojjar, och sådana är inte så vanliga här nere.

Ta en titt nere i Skåne, de är betydligt vanligare där... :tummenupp

Jag vet inte vad andra sidan landet innebär för dig men 100 mil t/r är inga problem, det fixar man på en lördag med en kanna kaffe och en påse bullar.

Ta en titt här om det är crossar och sånt du är ute efter, det finns många i det området. Kolla även EnduroMX.com.

Ska du långt norrut så kan du ju flyga. Är du under 24 kostar en flygstol 399:-

Annars är det ju bara att svänga på E4an och ge järnet ;)
Själv körde jag 80 mil till Piteå (enkel resa!) på en dag för att köpa en snöskoter för drygt ett år sedan. Körde upp tidigt på morgonen, tog det lugnt i Piteå hos en polare över dagen och körde hem under natten.
Sammanlagt strax under 16 timmars restid, inte så farligt jobbigt faktiskt.

Jag bor i kristianstad, och har både varit stockholm å sen var vi i en by 10mil norr om göteborg en gång. Så en 40-50 mil enkel resa är ju inga problem å då har vi kört skåpbil, så då tar man hojen i bilen hem!

skoteridioten skrev:
2394071 Ska du långt norrut så kan du ju flyga. Är du under 24 kostar en flygstol 399:-

Annars är det ju bara att svänga på E4an och ge järnet ;)
Själv körde jag 80 mil till Piteå (enkel resa!) på en dag för att köpa en snöskoter för drygt ett år sedan. Körde upp tidigt på morgonen, tog det lugnt i Piteå hos en polare över dagen och körde hem under natten.
Sammanlagt strax under 16 timmars restid, inte så farligt jobbigt faktiskt.

Jag gjorde nästan tvärtom. Flög ner till Stockholm från piteå. Köpte hojjen och körde hem den till piteå. :tummenupp

Jag köpte min hoj osett, hade bara sett bilder på den , säljaren skickade upp hojen med lastbil. från skåne till piteå.

Hojen var fin,, så det blev lyckat för mig, men jag hade ju kunnat bli blåst ocskå,,
Jag chansade och litade på säljaren , och hade tur..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph