Biltmore
Blood Group: Red
Helt ur det blå igår så stannade hojen, precis i ingången till en rondell i ca 50 km/h..inget hack eller bludder innan, dog precis som om man vrider av nyckeln.
Startade direkt utan problem.
En halvtimme senare testade polaren hojen, & den gör exakt samma sak, även denna gång precis innan en rondell!
Således kan man härröra problemet till antingen nedväxling eller inbromsning...
Vi kliade oss i skallen, kände av kontaktstycken, tändhatt, dödaren etc..men allt sitter fast.
På vägen hem dör den IGEN, gissa var? precis i ingången till en rondell....
Nu har jag kollat noga på alla kontakter etc men hittar inga glapp, fick för mig att ev dödarkontakten till stödet skulle glappa vid inbromsning, har smort den & inga problem, sen sitter det ju en kontakt vid kopplingshandtaget också, svårt att se något där utan att riva isär.
Men fan hojen är ju 1 år gammal!
Anyway, någon som kan ha lite idéer?
Hojen går annars klockrent, det enda som är gjort är att snorkeln är borttagen, det sitter Leo Vince på den.
Hojen har lambda, även den kontakten kollad.
Startade direkt utan problem.
En halvtimme senare testade polaren hojen, & den gör exakt samma sak, även denna gång precis innan en rondell!
Således kan man härröra problemet till antingen nedväxling eller inbromsning...
Vi kliade oss i skallen, kände av kontaktstycken, tändhatt, dödaren etc..men allt sitter fast.
På vägen hem dör den IGEN, gissa var? precis i ingången till en rondell....
Nu har jag kollat noga på alla kontakter etc men hittar inga glapp, fick för mig att ev dödarkontakten till stödet skulle glappa vid inbromsning, har smort den & inga problem, sen sitter det ju en kontakt vid kopplingshandtaget också, svårt att se något där utan att riva isär.
Men fan hojen är ju 1 år gammal!
Anyway, någon som kan ha lite idéer?
Hojen går annars klockrent, det enda som är gjort är att snorkeln är borttagen, det sitter Leo Vince på den.
Hojen har lambda, även den kontakten kollad.
Last edited: