Hojen till jobbet? Stadskörning och trängning...

Jag tar bara hojen till jobbet om jag ska ut och köra efter jobbet. Blir för jobbigt med grejer och hojfrisyr och skit annars ;)

Fan vad det var många som ska vara med på den listan då, jag hinner ju knappt med! :huvet

En lång lista men hämnden är ljuv sägs det :D När de minst anar slår du till :banana

Jag tar bara hojen till jobbet om jag ska ut och köra efter jobbet. Blir för jobbigt med grejer och hojfrisyr och skit annars ;)

Då vad då ett himla tjat på hojfrissa. Värsta kärring ju :rolleyes: :D

Last edited:
Inte heller jag orkar köra hoj till jobbet. Mitt garage bor inte där jag sover och det kan vara ett bekymmer vid eventuell AW.
För övrigt kör han/hon i videon som en kärring på en kärringhoj. Jag vill ha tillbaka den minuten av mitt liv jag slösade bort på att se filmen.

Samma användare har däremot laddat upp SnakeCity. Det är bra skit.

Last edited:
Fan vad det var många som ska vara med på den listan då, jag hinner ju knappt med! :huvet

Som vanligt då då... :D

Min resa hem från jobbet är på 3km... den kan ta 4min och den kan ta 45min... fast då är den inte på 3km längre fast jag kommer hem med ett stort smil. :)

Last edited:
Är du slö och känner att f*siken jag vill åka hoj men det är för bökigt och slitsamt för hojen, köp en gammal hederlig 30-moppe :tummenupp Tar dig fram överallt i och med att du får åka på cykelbanorna :yoparty

Är du slö och känner att f*siken jag vill åka hoj men det är för bökigt och slitsamt för hojen, köp en gammal hederlig 30-moppe :tummenupp Tar dig fram överallt i och med att du får åka på cykelbanorna :yoparty
Åka på cykelbanorna får man väl göra med motarder också....??

Jag pendlar in till stan dagligen så fort det är över 0 ute i alla väder. Det sliter hårt på materialet att
köra i sånt väder (både hoj och kläder). Har därför skaffat mig en gammal supertenere just för detta.
Dom dagar solen skiner så är det rätt härligt och man får lust att ta en lite längre väg, dom dagar
det ösregnar så är det fan inte kul men man tröstar sig med att man vinner 30 minuter i restid jämfört
med pendeln.

Och som svar på den andra frågan du hade så nej jag stannar inte kvar i köerna...

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden med en fråga.

Jag kommer söderifrån, söder om söder kan man säga.. Järna närmare bestämt och jobbar på Kungsholmen. Efter ett par års hojuppehåll har jag nu äntligen börjat köra igen och har för avsikt ta monstret till jobbet istället för bilen de dagar det funkar.

Än så länge har jag bara kört en gång och valde då att köra i bussfilen istället för att knixa mig fram mellan köerna. Jag är ju lite ringrostig och har aldrig gillat att köra mellan köer som inte står stilla utan drar lite växelvist i olika tempo.

Nån som har nån koll på vad polisen brukar tycka om att man snor lite plats i bussfilen (jag vet att man inte får köra där).

Jag kommer söderifrån, söder om söder kan man säga.. Järna närmare bestämt och jobbar på Kungsholmen. Efter ett par års hojuppehåll har jag nu äntligen börjat köra igen och har för avsikt ta monstret till jobbet istället för bilen de dagar det funkar.

Än så länge har jag bara kört en gång och valde då att köra i bussfilen istället för att knixa mig fram mellan köerna. Jag är ju lite ringrostig och har aldrig gillat att köra mellan köer som inte står stilla utan drar lite växelvist i olika tempo.

Nån som har nån koll på vad polisen brukar tycka om att man snor lite plats i bussfilen (jag vet att man inte får köra där).

Kan väl kosta runt 1500:-, inte värre än att ha lite för smutsig nummerskylt. Många gör nog göra saker som kostar minst det dubbla i böter varje gång det skall köras hoj...

Edit: Åka bussfil 1000:-, åka med smutsig/felplacerad/obefintlig registreringsplåt 1500:-........

Last edited:
Stå i köer gör man ju inte med MC... bara glida mellan filerna fram till rödljuset. Och visst, jag kanske inte kör rödljusrace med bilarna men likförbannat är man först iväg ändå. :yoparty

Det är olagligt så länge det inte finns skylt som säger att även MC får åka där... däremot har jag inte hört om någon MC som blivit stoppad utan har även hört av en MCpolis att man gärna ser mellan fingrarna för mc i bussfilen... med det sagt så är det ju ingen garanti för att alla coppers gör det. :gnissla

Pendlar dagligen när det inte är vinter till Kungsholmen via Nynäsvägen. Har kört förbi poliser som stoppat bilar i bussfilen och poliser som tecknat åt bilister att lämna bussfilen, men mig som hojåkare har de aldrig brytt sig om. Endera dagen åker man ju säkert dit, men det är det värt. Klart säkrare att köra i bussfilen kontra kryssa mellan bilarna.

1. Man måste inte köra om.
2. Man får sätta ner foten.

jag pendlar varje dag mellan gärdet och fridhemsplan när det är säsong, vägrar missa en chans att köra hoj! =) Och så blir man ju så dutti på att krypköra!
Trafikreglerna blir man ju lite liberal inför, jag menar vad ska polisen göra om du knixar mellan köerna? Sätta på blåljuset och sitta kvar i sin plats i bilkön? Alternativt lämna bilen och springa ikapp dig?

Du kommer tycka det är så smidigt att hojpendla den sträckan, och med tiden blir du skickligare på att zickzacka. Ha en härlig säsong!

De följer efter dig på vägrenen och slår på blåljusen efter korsningen.. Det kostade mig 800 pix förra sommaren... :huvet

Men det var iofs en mc-polis. Farbror Haffa som sitter och äter munkar i sin V70 har nog större problem att haka på..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph