Hojen stavas INTE hojjen

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Kan du hjälpa mig i helgen med min hoj som inte startar,fast jag aldrig hör av mig annars,stavas: RING NÅN ANNAN !!!

:hihi:hihi

Kan du fräsa o svarva åt mig, i flera timmar utan betalning, fast att jag aldrig hör av mig annars.
Stavas: Show me the money or fuck off!!

Last edited:
:hihi:hihi

Kan du fräsa o svarva åt mig, i flera timmar utan betalning, fast att jag aldrig hör av mig annars.
Stavas också: RING NÅN ANNAN!!!

Tjena, det var ett tag sen.
Kan du inte komma över på en fika så kan vi väl titta på den där bokhyllan också, stavas.
FAR ÅT HELVETE OCH RING SEN NÅGON ANNAN.:D

För att vara säkra på att era tangentbord inte stavar fel åt er kan ni göra följande kontroll.

Håll ner båda shift-tangenterna och skriv:

THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOGS

HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOGS <- HP tangentbordet på jobbet ställer till det. :)

Juste istället för schysst.

Edit: DN skriver "schyssta". :näsblod

Last edited:
Listan kan väl ändå göras mer eller mindre hur lång som helst, men å andra sidan är det väl knappast ett SH-specifikt problem. Överlag upplevs språkbruket idag många gånger bristfälligt, men jag kanske förvisso är något miljöskadad eftersom språket för mig utgör ett arbetsverktyg.

Ett av de mest frekvent gjorda felen är i distinktionen mellan "var" och "vart". Det heter INTE "vart är du", "vart kan jag hitta" eller "vart har du varit".

Listan kan väl ändå göras mer eller mindre hur lång som helst, men å andra sidan är det väl knappast ett SH-specifikt problem. Överlag upplevs språkbruket idag många gånger bristfälligt, men jag kanske förvisso är något miljöskadad eftersom språket för mig utgör ett arbetsverktyg.

Ett av de mest frekvent gjorda felen är i distinktionen mellan "var" och "vart". Det heter INTE "vart är du", "vart kan jag hitta" eller "vart har du varit".

Man kan säga att "var" uttrycker befintlighet och "vart" någon form av rörelse. Man kan också säga att svaret på en fråga med "var" kan vara "här" eller "där", medan svaret på en fråga med "vart" kan vara "hit" eller "dit".

Alla som tycker att det är svårt att välja mellan "var" och "vart" kan använda den norrländska varianten "vars".

Last edited:
Mitt andra hatobjekt - särskrivningar....

KYCKLING LEVER - "..han lever, han lever, hurra hurra"
BAD SHORTS - inte är de bra inte...
HUGG ORM - Effektivare än att slå den?
BRUNSTENS BATTERIER - något för massageapparater?
SKUM TOMTE - tar klapparna själv.
RÖK FRITT - bolma på bara!
SLÄNG GUNGAN - den är nog trasig.
SJÖ NÄRA TOMT - inte sjönära då?
KASSA SKÅP - inget att förvara något värdefullt i.
HAND TVÄTTAS - före maten.
KLIPP PYTON - har ormar hår?
NACKA NAPRAPATERNA - ta livet av dem!
LÅNG HÅRIG - men kanske snaggad?
BIND GALEN - innan han skadar någon!
SNOR KRÅKA - stjäl en fågel.
JÄST SVAMP - alkoholhaltig?
ETT STYCK MORD - vill ni beställa något mer?
SKYGG LAPP - skraj same?
HÅLL PLATSEN - så ingen annan tar den.
SJUK GYMNAST - kan behöva en sjukgymnast.
MORGON ROCKAR - kväll suger?
BARN UNDER KLÄDER - rädda dem innan de kvävs!
SUPER UNDER STÄLL - dricker alkohol medan han sladdar?
ETT TRUMPET SOLO - tutar lite motvilligt?
SNODD MAPP - Åhléns kränger hett kontorsmateriel för 19:90
"Är du djur och naturintresserad?" - är inte de flesta djur naturintresserade?
"Skivad kalv lever med kul potatis" - kan skivade kalvar och potatisar vara sambos?
"Extra knäck till jul" - lite julgodis är aldrig fel.
"Svensk general agent för Kinaföretag" - militär med rätt att döda...
"Inte rädd för att visa fram fötterna" - hoppas bara att han tvättade dem innan.

Men du glömde ju det viktigaste.

STYV PAPPA

:6surkart: det där tillhör ju allmänbildningen.

...eller var det kanske den (allmänna) medicinska utbildningen:rolleyes:.

Eller så var det Toms komentar och klipp på MITT inlägg jag avsåg, och inte vad han sa till DIG på ditt! :tungan

F.ö Är det olika saker ni talar om.

MR-kamera är själva HÅRDVARAN. (vilket inte är en kamera heller, utan snarare en radiosändare)
MR är METODEN, dvs felaktigt döpt på svenska till MagnetRöntgen (trots att det eg. inte är röntgen i klassisk mening med radioaktiva strålar).
MR betyder alltså INTE Magnetkamera, det betyder Magnetic Resonance, vilket mer beskriver vad som sker.

Men helt riktigt som du säger: Man kan inte säga MR-Röntgen, för det blir ju MagnetRöntgenRöntgen! :blir snurrigt ju!

På tal om medicinsk allmänbildning alltså... ;)

Sen gäller:

:backontop

Framgafflen sitter inte på motorcyklen.

Framgaffeln däremot sitter på motorcykeln.

Något jag stör mej lite på är alla som säger "vi syns", det heter "vi ses".
Att vara synlig och se varandra är olika saker.

Tjenare vs. Tjänare

Jag har och kommer alltid skriva Tjenare, samma med alla människor jag känner till (svenskar jag snackat med över MSN, IRC eller ICQ)... men TV verkar konstant vara griniga och köra på Tjänare hela tiden.... WTF!?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT