Dr.Bike
Guest
pUNgT.
Prova nåt nytt. Prova rättstavningsfunktionerna som finns i er burk.
Tyvärr lär de inte ut särskrivningsregler.
Tänkte samla vanligen förekommande galenskaper i stavningsträsket här på SH - mest på skoj.
Så innan ni alla "riddare av mänsklighetens avarter" rider ut i erat korståg FÖR rätten till felstavningar, och allmänna dekadens, hejda er, och försök bidra med lite skoj grejer istället. Tack.
Om det är irriterande med alla felstavningar?
Inte direkt. Syftningsfel är faktiskt värre eftersom man tappar sammanhanget.
Men alla förekommande fel ger intrycket av att ett barn har skrivit, och jag är själv så gammaldags att jag inte ens läser när det blir för mycket sån där blaj i en och samma text.
Tyvärr.
För oftast har väl folk något de vill säga antar jag.
Så fyll gärna på med de roligaste, galnaste galenskaperna som ni själva ser förekomma systematiskt här på SH. Det behöver inte bara vara felstavningar, utan gärna tokiga särskrivningar oxå, som om man läser dem "rätt" så betyder de nåt helt annat!
Vem vet... det kanske blir en humortråd! 
Ni får inte citera personer, eller klippa ut så mycket text att man kan härleda till person. Tänk på det.
1. Hojjen - stavas: hojen
2. Läker - Läcker (avseende vätska)
3. Gafflarna - Gaffelbenen (EN framgaffel har TVÅ ben anm.)
4. Tipps - stavas: Tips
5.
6.
.
.
Prova nåt nytt. Prova rättstavningsfunktionerna som finns i er burk.
Tyvärr lär de inte ut särskrivningsregler.
Tänkte samla vanligen förekommande galenskaper i stavningsträsket här på SH - mest på skoj.
Så innan ni alla "riddare av mänsklighetens avarter" rider ut i erat korståg FÖR rätten till felstavningar, och allmänna dekadens, hejda er, och försök bidra med lite skoj grejer istället. Tack.
Om det är irriterande med alla felstavningar?
Inte direkt. Syftningsfel är faktiskt värre eftersom man tappar sammanhanget.
Men alla förekommande fel ger intrycket av att ett barn har skrivit, och jag är själv så gammaldags att jag inte ens läser när det blir för mycket sån där blaj i en och samma text.
Tyvärr.
För oftast har väl folk något de vill säga antar jag.
Så fyll gärna på med de roligaste, galnaste galenskaperna som ni själva ser förekomma systematiskt här på SH. Det behöver inte bara vara felstavningar, utan gärna tokiga särskrivningar oxå, som om man läser dem "rätt" så betyder de nåt helt annat!

Ni får inte citera personer, eller klippa ut så mycket text att man kan härleda till person. Tänk på det.
1. Hojjen - stavas: hojen
2. Läker - Läcker (avseende vätska)
3. Gafflarna - Gaffelbenen (EN framgaffel har TVÅ ben anm.)
4. Tipps - stavas: Tips
5.
6.
.
.