Hojen på Elmia

Snyggt Jobbat!!!
Diggar starkt kameran under baklycktan på vita Hondan :) nåt som ingen har lagt märke till ...
hoppas på flera byggen från dig.
som sagts innan alla måste börja någonstans,
undrar om alla vet vad peptalk är ?
eller kanske alla tuffa snabbsvar beror på att dem flesta har återgått till sitt arbete efter en lång ledighet och det känns för vissa ;)
Chill out!

Blir det inte inflation i superlativ om alla vet att det bara är pep talk och inget man menar utan säger bara för att inte såra någons känslor ??

Blir det inte inflation i superlativ om alla vet att det bara är pep talk och inget man menar utan säger bara för att inte såra någons känslor ??

jupps. men man får inte säga något om man inte byggt något. så då är det bättre att vara snäll. =)

sen undrar jag varför inte zx köpte en guldvinge istället :hihi

Är du lika dryg i verkligheten?

Har du hört talas om konstruktiv kritik?

Ge Madass lite förslag på hur hojen skulle kunna bli bättre då du verkar besitta mkt kunskap om vad som gäller och inte....

Har du funderat på att allt du vet/tycker kanske inte är norm för oss andra?

Nej givetvis inte, men konstruktiv kritik har ju hojen fått, plus själva anledningen till utställningen har blivit ifrågasatt.

Du tycker ju i princip att det är "fel att gnälla" och att alla ska vara glada och tycka alla hojar är lika vackra och mycket värda.

Jag tycker väl lite i mitten.

den vita hondan har fortfarande inte på en mässa att göra, oavsett hur mycket folk slänger sig med jantelag hit och dit .

och som jag tidigare skrivit men som jag tydligen får skriva igen eftersom en del människor inte klarar av att läsa . min kritik riktar sig inte mot byggarna , det är en snygg hoj och jag tycker hon skall vara stolt över den . min kritik vänder sig mot den som valde att ha den med på mässan då det inte är en utställningshoj , lika mycket som jag riktar kritik mot att en del av bilarna med dam i lacken och dylikt fick vara med.

så ta nu inte så illa upp madass utan var stolt över att du fick ställa ut din hoj som du gillar . det skall du defenitivt vara. :tummenupp

Visst har du poänger i det du skriver, ..men samtidigt missas några parameterar. Man kan ha världens hippaste & coolaste mc-modell, moddad enl senaste NASA-teknologi, ..men fixeringen vid att vara hippast, coolast, trendigast & högteknologiast kan göra att "hjärtat" i bygget försvinner. På den punkten ligger denna måttligt moderna CBR i topp väl kompenserande andra punkter tycker jag.

Helt enkelt blir man (iaf jag) glad av att se en hoj som ägaren så tydligt brinner för, ...& inte minst när ägaren är en 18-årig brutta i nybörjar- & övningskörartagen.

Kör på Madass ! :)

Visst har du poänger i det du skriver, ..men samtidigt missas några parameterar. Man kan ha världens hippaste & coolaste mc-modell, moddad enl senaste NASA-teknologi, ..men fixeringen vid att vara hippast, coolast, trendigast & högteknologiast kan göra att "hjärtat" i bygget försvinner. På den punkten ligger denna måttligt moderna CBR i topp väl kompenserande andra punkter tycker jag.

Helt enkelt blir man (iaf jag) glad av att se en hoj som ägaren så tydligt brinner för, ...& inte minst när ägaren är en 18-årig brutta i nybörjar- & övningskörartagen.

Kör på Madass ! :)

då jag helt och fullt accepterar att inte alla kan hålla med mig om vilken standard som torde vara rådande på en mässa för ombyggda fordon så tänker inte jag dra diskussionen längre än hit , då detta i stort inte skulle föra något gott med sig ändå.

Fin hoj du har tjejen!

Förstår verkligen att du är urstolt! Du och din pappa har gjort ett fantastiskt jobb. Vilket kul intresse ni två har tillsammans. Hade önskat att jag också hade haft en pappa som din när jag var i din ålder, men den turen hade jag inte. Fixade mina hojar själv, lät brorsan lacka och med små medel fick jag mina två gamla Honda CB 500 att likna något, ja inte mycket för världen kanske, men jag var åtminstone stolt. Så jag förstår verkligen din känsla.

Mina hojar var också gamla när jag köpte dom, och den första var tyvärr "ett lik", en slutkörd -72, fast det hade jag ingen aning om då. Den rök och drog olja, rent förfärligt. Försökte renovera motorn men med ett halvbra resultat. Tillslut fick jag ge upp men till min lycka hittade jag en 73a vars motor inte hade gått så långt, bara 600 mil. Den lackade jag om i vitt, precis som du har gjort med din. Sen satte jag på en Rickmankåpa (det tyckte jag var läckert då), ny sadel, nya röda Koni-stötdämpare och jag var mäkta stolt som en klockarkatt. Jag hade ont om pengar och var bara något år eller två äldre än du vid den tiden. Men du, jag åkte iaf till Nordkap sammanlagt tre gånger på de här gamla hojarna. Det är säkert mer än de surmagade gubbarna här på sporthoj har klarat av. Nedan ser du min andra hoj, en Honda CB500 -73, året är 1981. :)

Så skit i dom surmagade gamla gubbarna. Den mest surmagade av dom alla borde skriva till Elmia och klaga, istället för att klaga här i din tråd. :tungan Kör på tjejen, din hoj är skitläcker och du och din pappa ska ha massor av cred. :tummenupp. Keep up the good work girl!

/lokatten

Last edited:
Jag tycker att vi ska kunna flagga trådar. En flagg för "rövslickar tråd" förslagsvis en brun tunga och en ass crack. Där ska vi kunna räkna med ENBART beröm / rövslickande.

En flagg för moraltråd, kanske ett finger som åker fram och tbx, och där ska alla kunna moralisera över t ex att man minsann inte bör varna fartdårar för hast kontroll.

En flagg för uppriktighet, där ska folk kunna förvänta sig att andra skriver vad de verkligen tycker..även om det inte alltid är fördelaktigt.

Osv och på det viset kan vi försäkra oss om att ingen känner sig kränkt och att ingens känslor såras. Vi sura gubbs kommer då att veta vad det är som gäller i en tråd...På det viset kommer vi att ha en chans att inse när vi ska slicka röv och när vi ska säga vad vi tycker...alt i vilket syfte någon visar upp en bild på något.

Jag tycker att vi ska kunna flagga trådar. En flagg för "rövslickar tråd" förslagsvis en brun tunga och en ass crack. Där ska vi kunna räkna med ENBART beröm / rövslickande.

En flagg för moraltråd, kanske ett finger som åker fram och tbx, och där ska alla kunna moralisera över t ex att man minsann inte bör varna fartdårar för hast kontroll.

En flagg för uppriktighet, där ska folk kunna förvänta sig att andra skriver vad de verkligen tycker..även om det inte alltid är fördelaktigt.

Osv och på det viset kan vi försäkra oss om att ingen känner sig kränkt och att ingens känslor såras. Vi sura gubbs kommer då att veta vad det är som gäller i en tråd...På det viset kommer vi att ha en chans att inse när vi ska slicka röv och när vi ska säga vad vi tycker...alt i vilket syfte någon visar upp en bild på något.
:mattias

nu ska jag gå och ta en pepcid

Förstår verkligen att du är urstolt! Du och din pappa har gjort ett fantastiskt jobb. Vilket kul intresse ni två har tillsammans. Hade önskat att jag också hade haft en pappa som din när jag var i din ålder, men den turen hade jag inte. Fixade mina hojar själv, lät brorsan lacka och med små medel fick jag mina två gamla Honda CB 500 att likna något, ja inte mycket för världen kanske, men jag var åtminstone stolt. Så jag förstår verkligen din känsla.

Mina hojar var också gamla när jag köpte dom, och den första var tyvärr "ett lik", en slutkörd -72, fast det hade jag ingen aning om då. Den rök och drog olja, rent förfärligt. Försökte renovera motorn men med ett halvbra resultat. Tillslut fick jag ge upp men till min lycka hittade jag en 73a vars motor inte hade gått så långt, bara 600 mil. Den lackade jag om i vitt, precis som du har gjort med din. Sen satte jag på en Rickmankåpa (det tyckte jag var läckert då), ny sadel, nya röda Koni-stötdämpare och jag var mäkta stolt som en klockarkatt. Jag hade ont om pengar och var bara något år eller två äldre än du vid den tiden. Men du, jag åkte iaf till Nordkap sammanlagt tre gånger på de här gamla hojarna. Det är säkert mer än de surmagade gubbarna här på sporthoj har klarat av. Nedan ser du min andra hoj, en Honda CB500 -73, året är 1981. :)

Så skit i dom surmagade gamla gubbarna. Den mest surmagade av dom alla borde skriva till Elmia och klaga, istället för att klaga här i din tråd. :tungan Kör på tjejen, din hoj är skitläcker och du och din pappa ska ha massor av cred. :tummenupp. Keep up the good work girl!

/lokatten

Hade själv en cb500 77:a som första hoj, jag fortsatte sedan med Rickman Kawasaki i början på åttiotalet.
Har inget emot kritik men jag gillar inte gnällspikar. Dottern har nog med skinn på näsan och är jättenöjd med Hondan. Nu blir det ut att övningsköra för hela slanten, mellankortet hägrar i maj.

Men...

ta och ge dig nu... Man kan ju också FÖRSÖKA se vad TS vill säga med sitt inlägg. Det här var en tråd av en ung tjej som var mäkta stolt över sin hoj och det ville hon berätta för oss andra. Det var INTE en tråd om kritik över Elmia-mässan. Hur svårt kan det vara? :va

Håller med det du skriver angående konstruktiv kritik, men gnäll, det är enbart löjligt i en sån här tråd. Och skinn på näsan har hon, dottern din. Det är bra, kan behövas här! :D

Håller tummarna för kortet! :tummenupp

Hade själv en cb500 77:a som första hoj, jag fortsatte sedan med Rickman Kawasaki i början på åttiotalet.
Har inget emot kritik men jag gillar inte gnällspikar. Dottern har nog med skinn på näsan och är jättenöjd med Hondan. Nu blir det ut att övningsköra för hela slanten, mellankortet hägrar i maj.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back