Förstår verkligen att du är urstolt! Du och din pappa har gjort ett fantastiskt jobb. Vilket kul intresse ni två har tillsammans. Hade önskat att jag också hade haft en pappa som din när jag var i din ålder, men den turen hade jag inte. Fixade mina hojar själv, lät brorsan lacka och med små medel fick jag mina två gamla Honda CB 500 att likna något, ja inte mycket för världen kanske, men jag var åtminstone stolt. Så jag förstår verkligen din känsla.
Mina hojar var också gamla när jag köpte dom, och den första var tyvärr "ett lik", en slutkörd -72, fast det hade jag ingen aning om då. Den rök och drog olja, rent förfärligt. Försökte renovera motorn men med ett halvbra resultat. Tillslut fick jag ge upp men till min lycka hittade jag en 73a vars motor inte hade gått så långt, bara 600 mil. Den lackade jag om i vitt, precis som du har gjort med din. Sen satte jag på en Rickmankåpa (det tyckte jag var läckert då), ny sadel, nya röda Koni-stötdämpare och jag var mäkta stolt som en klockarkatt. Jag hade ont om pengar och var bara något år eller två äldre än du vid den tiden. Men du, jag åkte iaf till Nordkap sammanlagt tre gånger på de här gamla hojarna. Det är säkert mer än de surmagade gubbarna här på sporthoj har klarat av. Nedan ser du min andra hoj, en Honda CB500 -73, året är 1981.
Så skit i dom surmagade gamla gubbarna. Den mest surmagade av dom alla borde skriva till Elmia och klaga, istället för att klaga här i din tråd.

Kör på tjejen, din hoj är skitläcker och du och din pappa ska ha massor av cred.

. Keep up the good work girl!
/lokatten