Hojen i stort sett klar!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Nu är det inte mycket kvar innan jag kan börja köra.
Har lyckats tappa bort en låsbricka till kopplingsvajern, är det någon som har en sådan liggande?? Inte troligt men ändå.

Det är nr 29 o 30 på bilden.

Sen så ska Exupen ställas in också, någon som är haj på det?

Bifogat

• Clutch.jpg
    Clutch.jpg
    69.3 KB · Visningar: 82
MrGooFy skrev:
Nu är det inte mycket kvar innan jag kan börja köra.
Har lyckats tappa bort en låsbricka till kopplingsvajern, är det någon som har en sådan liggande?? Inte troligt men ändå.

Det är nr 29 o 30 på bilden.

Sen så ska Exupen ställas in också, någon som är haj på det?

Wheeeha.
Anmäl dig snabbt som den till humlans körning på Falken, så du får testa skiten riktigt direkt.

Dessutom kan jag meddela att hojen faktiskt snurrar nu. Den användes t.o.m. för att transportera MrsGooFys arsle till jobbet idag.

Macho Woman skrev:
Gött Peter, men det måste kännas märkligt utan Marcus på lilla röda.

De goda knallarna liknar en dålig variant av "det bidde bara en tummetott". Bandebut på åsen i höstas med mersmak. Därefter gökur och försäkringstrassel. :huvet

Passar på att gnida in det lite extra genom att gratulera dig till licensen i den här tråden. :tummenupp

Macho Woman skrev:
Gött Peter, men det måste kännas märkligt utan Marcus på lilla röda.

Marcus har blivit kommunist och sitter numer bara hemma med maos lilla röda.
Men det känns otroligt skönt att den äntligen är igång, saknar bara en bricka nu men det går att köra utan den så länge och så ska hojen besiktas med.

Hade planerat att ta en tur idag men det blev lite för mycket röj på krogen igår för att det ska kännas säkert idag. :huvet

McB skrev:
Japp, nu är hojen klar, och körbar... :huvet

Rättelse: Den är inte alls körbar längre, Vevaxeln skar idag på väg till jobbet.
Skruvade isär den på jobbet så att jag fick loss oljetråget och det låg typ ett halvt kilo metallflisor där.:(

MrGooFy skrev:
Rättelse: Den är inte alls körbar längre, Vevaxeln skar idag på väg till jobbet.
Skruvade isär den på jobbet så att jag fick loss oljetråget och det låg typ ett halvt kilo metallflisor där.:(

Hörde det, lite surt. Du har inte plockat isär såpass att du lyckats bedöma hur stora skadorna är ?

Tom skrev:
Hörde det, lite surt. Du har inte plockat isär såpass att du lyckats bedöma hur stora skadorna är ?

Nop inte än, skruvade isär den på frukostrasten på jobbet idag så jag hann inte mer.

MrGooFy skrev:
Nop inte än, skruvade isär den på frukostrasten på jobbet idag så jag hann inte mer.

VAAAAAA???... detta är inte sant? har den skurit?..igen??? eller.. ja.. havererat då? =)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul