Hojen i lägenheten??

Helt underbart. Är ju så man vill skaffa ihop folk mot vintern och dra in mcn i köket. Har ju redan min mountainbike där och äta går utmärkt göra i vardagsrummet :) .

Iof har jag redan värmegarage 5 min bort, men jäklar vad kul det vore att småfixa och glo på mcn när snön ligger och ser jävlig ut utanför fönstret.

Att bara ha hjälmen ståendes i hyllan gör att jag känner mig varm i hjärtat under vintern....

ja gillar era bilder!! :tummenupp

Jag minns en mekbekant som berättade när han mekade en bilmotor hemma i hallen. Den tjejen som gällde då bor han inte med längre.

Emmi skrev:
Svar från Hyresgästföreningen.

"Hej. Du har rätt att ha din motorcykel i din lägenhet. Töm den bara på det som eventuellt kan vara brandfarligt. Detta är inget som din hyresvärd har med att göra. Vad du förvara (inom lagens arm) är upp till dig själv. Mvh Birgitta"
Men vad säger försäkringsbolaget då,låt säga att mitt hus brinner ner men garaget klarade sej,hojjen stog givetvis i vardagsrummet :confused: Får man full ersättning tro om man har ställt den på ett "inte" vanligt ställe?kolla upp det Emmi :tummenupp

Exup skrev:
Men vad säger försäkringsbolaget då,låt säga att mitt hus brinner ner men garaget klarade sej,hojjen stog givetvis i vardagsrummet :confused: Får man full ersättning tro om man har ställt den på ett "inte" vanligt ställe?kolla upp det Emmi :tummenupp

Kolla upp det själv.

Du får väl ha dina grejer vart du vill, så länge det inte står nåt i dina försäkringsvillkor. I lägenheten får du förvara typ 2 liter bensin så så länge du har tömt tanken är det ju ingen fara.

Jag förvarade min hoj i min tidigare lägenhet ca 8 månader utan problem. Ingen störande lukt alls, trots att jag inte brydde mej om att tömma tanken eller något sådant.
Däremot blev det fula märken i golvet av sidostödet och däcken, något man skulle tänkt på! :tomten

morecore skrev:
tycker du?? men det är ju inte som om man har go-go tanter där ju, för det vore lyx.. :)

så lite snack om att en dama här varigt i kontakt med hyresgästföreningen. kan bara säga att jag var en sån där fjant som var med hos dom innan..då jag bode i lägenhet..vi hade detta på tal om moppe & hoj i lägenhet & på balkon..kan säga att det inte alls var poppis på grundav brand synpungt..
Sååååå det är är nog lite oliga från by till by om man säger...

Last edited:
E22 skrev:
tycker du?? men det är ju inte som om man har go-go tanter där ju, för det vore lyx.. :)

så lite snack om att en dama här varigt i kontakt med hyresgästföreningen. kan bara säga att jag var en sån där fjant som var med hos dom innan..då jag bode i lägenhet..vi hade detta på tal om moppe & hoj i lägenhet & på balkon..kan säga att det inte alls var poppis på grundav brand synpungt..
Sååååå det är är nog lite oliga från by till by om man säger...

Givetvis måste du tömma hojen på brandfarliga vätskor (bensin) eftersom du inte får ha såna i lägenheten. Så länge du gör det kan ingen säga något.

//Emmi

freewind050116_2045.jpg

Här är min hoj, nästa gång kommer jag att ha min nya Sprint ST i vardagsrummet. Ska gå till julhandlaren och införskaffa lite pynt som man kan pynta hojen till juletid. :tomten

Hade bensin i tanken när jag rullade in hojen och det luktade bensin i hela lägenheten, antog att lukten kom från tryckutjämningshålet som finns under tanklocket, så jag tejpade flera lager med silvertejp och plastpåsar, men bensinångorna trängde igenom ändå, så jag fick tömma tanken inne i vardagsrummet, kanske inte var så smart, men det funkade och lukten försvann då. Så ha ingen bensin i tanken när du rullar in hojen i lägenheten!

Jag har en minimoto bredvid min säng. Och det luktar så mycket gummi från däcken att man blir alldeles snurrig i bollen. :3freak
Men det gör inget! :D

// Lena

Mer bilder!

Nu när julen står så härligt utanför vårt hus & hem, måste det väl vara en hel del entusiaster som tagit upp Bettan på rummet? Kan inte tänka mig att jag är den enda som vill se fler färska inomhusbilder på era kära :D

:tomten

Bifogat

• vintermc.JPG
    vintermc.JPG
    62.5 KB · Visningar: 137
  • vintermc2.JPG
    vintermc2.JPG
    57.5 KB · Visningar: 220
BW-mode on (igen..)

Zeb_Macahan skrev:
Givetvis måste du tömma hojen på brandfarliga vätskor (bensin) eftersom du inte får ha såna i lägenheten. Så länge du gör det kan ingen säga något.
//Emmi
När jag kollade (hade två hojar inne ett par veckor) så var regeln att det totalt var tillåtet att ha 20 l brandfarliga vätskor (typ bensin) i hela huset.
Eftersom ingen vet hur mycket sånt jox folk har hemma är den praktiska tillämpningen NOLL liter som emmi mkt riktigt skriver.
Bör tilläggas att en tom tank är mera brandfarlig (kaaa-boooom!!"#¤) än en full, så ha tanklocket öppet och låt de sista dropparna dunsta bort. "Get stoned on gas!" :D
5 cl bensin i en iö tom tank motsvarar ca en halv dynamitgubbe - nu vet ni det - INNAN det smäller !
Själv skulle jag ALDRIG komma på tanken att köra utan hjälm - så varför visa hur korkad man är och släpa upp 10-20liter bensin i en lägenhet???
Normalt händer ju inget, men OM, då j-ar händer det - FORT!!!
För de som inte vet, de flesta innebrända dör inte av brännskador utan av syrebrist! Dvs rök, med bensin i lokalen kan man lugnt säga att syrebristen ökar ännu snabbare + den extra värmetillförseln...
Dåliga odds, dessutom självförvållat dåliga..

Perfekt att göra en av dina bästa vänner till "inneboende"

Bifogat

• inomhus.JPG
    inomhus.JPG
    126.2 KB · Visningar: 161
Asså är det bara jag som inte fattar ett endaste piss om det här med explosinsrisker hit o dit :S?
Så om jag förvarar min hoj inomhus och tömmer den på bensin så är det stor risk att skiten smäller?
Kan någon förklara för mig eftersom ja inte fattar riktigt vad de hela handlar om :3freak :va ? Bensin är så vitt jag vet inte självantändligt?

:tomten

Last edited:
har är en ny bild... tur att tanken o batteriet är borta så det inte går för vilt till på förfesterna bara... :banana

Bifogat

• P1010027 (Medium).JPG
    P1010027 (Medium).JPG
    34 KB · Visningar: 361
ganska roligt.... i Finland är det totalt förbjudet på alla sätt att ha fordon innomhus om inte detta är ett garage förståss :gnissla

Jonas Brunström skrev:
ganska roligt.... i Finland är det totalt förbjudet på alla sätt att ha fordon innomhus om inte detta är ett garage förståss :gnissla
Jösses, värsta förmyndarmentaliteten. Snus är väl inte heller legalt?

Hade min 748 i lägenheten. Luktade inte alls... bara ibland när jag startade upp den. Ville ju inte att bettan skulle sota igen:)

Bifogat

• 748.jpg
    748.jpg
    53 KB · Visningar: 181
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden