Kapten Stofil
Ny medlem
en spontan tanke är att det där låter ungefär som min gamla cbx750 betedde sig när det var glapp i tändlåset...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:Svänghjul? Tändsystem? Har den mekaniska brytare för tändningen? Isf sätter jag en hundring på att kondensatorn är paj. Montera bort den "inbyggda" och externmontera en kondensator från en bil (den från farfars gamla volvo duger) och se om det funkar bättre. Isf vet du om du ska köpa en ny eller inte.
fluppen skrev:I och med att hojen går när den står still så kanske det e brytaren för stödet som dummar sig (om du nu har ett sånt).... den kan ju ställa till bekymmer !!![]()
johanrehn80 skrev:Hade samma symptom på en Hornet 600.............då hade vakuumslangen till den vakuumstyrda soppakranen blivit klämd/ramlat av.....minns inte riktigt.
Sen funka de´
Värt att kolla
Forkman skrev:Tackar för all hjälp, det var tändspolen som var trasig.
Bytte den och sen gick den som en klocka, ända tills
avgasporten gick sönder och förstörde kolv och cylinder.
Så nu finns det ännu mer grejor att lägga sina
pengar på.![]()
fluppen skrev:Sorry grabben....lider med dig !!![]()
hoppas det löser sig på ett billigt sätt...![]()
Forkman skrev:Blir billigaste sättet. Säljer skrothögen och importerar
en nyare i slutet av maj.
fluppen skrev:låter som ett dyrt sätt...![]()
fluppen skrev:Hehe....så ska det låta![]()
Forkman skrev:Nä men ärligt talat så orkar jag faktiskt
inte med den längre nu, har bara gått sönder
hela tiden. Därför blir det en nyare.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |