Hojbröder!

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Hojbröder!

För 6 veckor sedan var jag med om en jävla MC olycka rent ut sagt.

De flesta vet att jag frontade en bil i 70 km/h i en kurva och gjorde en luftfärd på 28 meter och landade på en nysådd åker.

Jag har suttit i rullstol i 5 veckor och psyket tog stryk som fan.
Varför hymla?
Ledbandet på vänsterknäet gick nästan av, menisken fick sig en kyss och kota 12 i ländryggen klämdes åt. De första dagarna kunde jag inte känna mina ben alls.
Nerverna spökade som fan.

Därefter fick jag enormt mycket stöd av "Ulvhamne" via "klockringaren" på Sporthoj.com som är en av mina bästa polare.
"Klockringaren" bor i Västra Frölunda och jag bor i Allerum utanför Helsingborg.

Meningen var att jag och Klockringaren skulle ut och vandra nu i sommar längs Bohusleden. Just nu klarar jag att gå 500 meter med kryckor och därefter måste jag vila i minst en halvtimme. Kroppen har tagit stryk så in i helvete och vänsterknäet samt den stukade högerfoten kan jag stå ut med men ryggen jävlas mer än något annat.
Ryggen gör att man ibland får ont på ställen man inte trodde man kunde få ont i.

I samband med olyckan blev jag av med kortet.?

Vårdslöshet i trafik eftersom man bedömde att jag varit över mittlinjen pp en väg var två bilar inte kan mötas.
Jag hade 10 dagar på mig att överklaga och i den stunden mådde jag så psykiskt dåligt så att jag bara släppte det.
Jag har ett ex som stod på hojen pga av att jag kursade en firma för en jävla massa år sedan och hon "missade" att upplysa mig om att hojen fick körförbud den sista april.
Jag var i min enfald övertygad om att det var den sista maj och hade besiktningstid den 1a juni redan beställd.

Därigenom får jag inte ut en spänn för hojen.

Jag är aldrig på Sporthoj mer. Det dog när jag skapade en hojbyggartråd för två år sedan som blev totalt sönderknullad av "Starstriker".
Jag skiter i att jag hänger ut Kristian på det här viset 3 år senare. Han betedde sig som ett riktigt svin i den tråden och jag kontaktade honom och frågade varför men jag fick aldrig något vettigt svar.

Det enda jag är är en pajas som alla er andra med en jävla massa drömmar.

Inget annat!

Tro inget annat heller.

Jag vill bara köra hoj...det är allt jag vill. Gemenskapen som finns i hojvärlden får gärna kosta mig livet, det skiter jag faktiskt högaktningsfullt i.

Byggtråden handlade om en Honda Varadero som lackades i Ford polar white och dom jag stoppade ner en SP1 motor på 130 hästar i.
Jag skulle köra till Japan med den men livet och jobb ville annat.
Drömmen lever kvar men hojen är stendöd, den är totalskrot och går inte att rädda bara.
Bilen blev också skrot. Jag flyttade framvagnen 20 cm i sida...
Det var en jävla smäll på ren Svenska.
Jag har kört hoj sedan jag var 16 och fyller 47 i år.
Jag hade aldrig varit den människa jag är idag utan mina hojbröder.
Inte en chans!
Det finns inte ens på kartan!

Olyckan i sig hände på GS meeting i Feringe www.gsmeetingsweden.com
Jag låg bakom Nisse som andra man och Jeppe låg bakom mig.
Min hoj missade Jeppe med två meter.
Jeppe väjde bara rakt ut i åkern, jag hann inte väja för bilen, vaffan jag hann inte ens tänka. Nisses ryggtavla byttes ut mot en bil och sedan bara small det och jag landade på åkern.
Jag hade 0.11 i promille efter ölandet kvällen innan men jag åkte som sagt på vårdslöshet.
Skvallerpressen blåste ut annat men de två blodproven frikände mig från allt.

Totalt var vi 15 st i turen RED 2 TECHNICAL. En dagstur på 25,5 mil blandat av asfalt, grusvägar, lösgrus, makadam och traktorstig.

Långt krävande och rent ut sagt skitjobbigt. Skit i det!
Jag avgudar dessa utmaningar!
Då får jag väl vara en pajas då.
Det skiter jag också i, det var mitt liv att slåss med bushen och sova i den.
Det är det fortfarande.
Det livet går helt enkelt inte att släppa bara.

Efter 5 veckor i soffa och rullstol så köpte jag en moppe, packade skiten och åkte.
Ingenting jag ångrar men efter 7 dagar på moppen har ryggen börjat ta stryk så in i helvete.
En kota är ju kass.

Igår gav jag faktiskt upp.

Jag har en polare som bor utanför Stenungsund som sagt att han hämtar mig och moppen om det krävs.
Visst jag har den optionen men det krävs mycket för att jag ska ta den.
Just nu har jag lagt 66 mil på en 25 km/h moppe och min plan är 3 veckor.
Var jag ska har jag ingen aning om men jag måste hålla mig i Sverige.

Igår ringde jag dock kavalleriet och frågade.

Ryggen pallade inte mer...

Polarna fixade fram ett moppesläp som blivit uppkört från Helsingborg till Stenungsund och min polare i Stenungsund justerar det ikväll så att jag kan få det på moppen.

Det är ju inte så att jag är i nästa kvarter nu direkt...

Hojbröder!

Jag har all packning bakom sadeln på moppen och kan inte sitta som jag ska.
Som sagt, ryggen vill inte mer. :'(

Ser du ett moppefucko med släp i västsverige nära Norge.

Jag.

Jag kanske ser ut som ett rikspucko men det skiter jag i. Jsg måste bara få ligga på vägen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag förstår känslan.

Jobba på hårt med rehabträning för ryggen så kan nog ryggen reda ut sig. Att vara satt ur komission med nervskador lever djävulen med musklerna, jag hade sån tur med min skada att jag inte känner smärta längre. Alls. Ingen nervsmärta från skadade nerver, eller från skador. Hellre det än kronisk smärta. Men, lite då och då har jag känt träningsvärken i muskler som varit förlamade och som förtvinat, och det är rent fantastiskt vad ont det kan göra.
Förhoppningsvis är det bara dina muskler som förtvinat och klagar över att behöva jobba.
Och vad gäller nerverna så läker mina fortfarande efter 1,5 år och blir bättre så ge inte upp på det heller.

Ger du dig ut på någon mer galenskap sådär får du gärna nattlogi/fika här i Enköping. Galenskaper hör ju liksom livet till, så fortsätt att vara rikspucko. :D Jag tänker då fan inte sluta med det. :fakta
 

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Önskar all styrka åt dig och hoppas att kroppen repar sig. Sinnet kommer ju tillbaka. Åkandet sitter ju i självaste själen - så den viljan blir du inte av med.

Var själv med om en olycka, gjorde illa benet rejält. Ryggen klarade sig dock, det skattar jag mig lycklig för. Men rullstolen känner jag igen, och smärtstillande likaså. Jag hoppas och önskar att återhämtandet går fort för dig.

Om du kommer förbi Västerås på din tur kan du få köra min MT-09 en repa, så kanske det känns bättre igen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Känns som du vill prata av dig :) kör på! Ibland behöver man säga det man vill. Tror Starstriker kan ta ev. känga.

Hur är det med träning? Alltså man har ju sett och hört talas om mirakel med rätt sorts träning så du kan få en skaplig och användbar kropp igen, en PT som tror på dig! Kanske någon här läser och är PT och är i din närhet och kan hjälpa till? :confused:
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Nu har jag läst allt du skrivit och att du inte verkar må så bra mentalt sett bortsett från dina fysiska plågor tvivlar jag inte på.Som mycket annat i livet så har man två val.Antingen ger man upp eller så kämpar man på.Val som alltid är lätta att ge men desto svårare för den drabbade att ta till sig.Men du verkar ju kämpa på så det lär säkert lösa sig i halvlek ska du se med nuvarande inställning.Har själv både krockat och trillat av motorcyklar samt legat på sjukhus för dessa smällar under mina resor i livet men man lär sig lite varenda gång och har man tur så överlever man och kan använda denna lärdom.Kör du moppe nere i Skåne så bjuder jag på kaffe. :crash

Rötägg finns det tyvärr lite överallt och så även på Internets olika forum.Många gånger folk som mår lite risigt eller saknar insynen och kunskapen i livet att de skadar andra ibland.Bara att göra som Bulldoggen här hemma när det t ex regnat.Skaka av sig skiten och så kör vi igen.
 
Last edited:

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Jag vet Ulvhamne för att jag läser men skriver aldrig numera på Sporthoj.
Niklas kontaktade dig för ett par veckor sedan och frågade en massa och även om jag inte pratat med dig direkt förrän nu så ska du veta att det du sagt som Niklas förmedlat vidare har hjälpt mig brutalt mycket!
Du är en jävla världsstjärna och jag hoppas verkligen att du repar dig!
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
@swedie
jag har fått en skitbra sjukgymnast i Hbg men hon tyckte att jag skulle dyka upp 2 ggr/ vecka under juli...

Eller hur....
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Var skönt att få läsa något som verkligen kommer från hjärtat men mycket tråkigt att höra hur du mår. Du är på bättringsvägen det kan vara svårt att se med så mycket som har hänt så känns allt som en stor motgång de flesta kommer att pusha dig med all rätt, men lyssna på dig själv det är bara du som vet vad du vill och vad du står. Dit du vill kommer att krävas mycket hårt slit med många känslomässiga bergodlbanor men du kommer dit och du har redan kommit en bra bit, bara att du talar om det som har hänt är ett tecken på att du vill och kan, lycka till nu.....
Med varma hoj hälsningar
Lillen
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet Ulvhamne för att jag läser men skriver aldrig numera på Sporthoj.
Niklas kontaktade dig för ett par veckor sedan och frågade en massa och även om jag inte pratat med dig direkt förrän nu så ska du veta att det du sagt som Niklas förmedlat vidare har hjälpt mig brutalt mycket!
Du är en jävla världsstjärna och jag hoppas verkligen att du repar dig!

Jo, jag kopplade ihop hans fråga med din post. :D
Kul att jag kan vara till någon nytta/hjälp iaf. :tummenupp
På 6 veckor har kroppen din antagligen inte kommit igenom nervchocken än ens, så det blir bättre. :fakta

@swedie
jag har fått en skitbra sjukgymnast i Hbg men hon tyckte att jag skulle dyka upp 2 ggr/ vecka under juli...

Eller hur....

Hah! Be om lite övningar du kan göra i egen regi. Jag fick träna på egen hand efter eget schema sedan mina sjukgymnaster konstaterat att jag kan ganska mycket om träning och kroppen. :banana
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Stenhårt att ge sig ut på touring efter en sån crash! Skit samma om det är en moppe, den har ju 2 hjul!
66 mil på 7 dagar med en trasig kropp tycker jag att du ska känna dig nöjd och stolt över. Nästa resa klarar du säkerligen längre.

Är det din hammock på bilden? Isf, hur funkar den? Jag är sjukt sugen på en sån.


Sent from my computer using the internet
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
hoppas kroppen och själen läker så fort det går synd att du slutat skriva här gillar dina gamla trådar:tummenupp
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
@swedie
jag har fått en skitbra sjukgymnast i Hbg men hon tyckte att jag skulle dyka upp 2 ggr/ vecka under juli...

Eller hur....

Gör det!

Har liknande problem i ryggen och knä, rent helvete 24/7
Träningen går baby steg framåt, och det kommer att göra det för dig också.
Och psykisk tar det värst, håll koll och prata med läkare så du inte går in i väggen som mig :7peta
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Hammocken tillhör en god vän som överraskade mig i Svartedalen söder om Stenungsund.
den säljs av Morten Bibow på Basecamp North/Pipaluk outdoor som jag känner.
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
@MrC

Jag gick in i väggen som satan första veckan då jag har förbrukat min tur för ett bra tag framöver...

Just precis nu sitter dock jag och Klockringaren på en camping på västkusten och försöker bli drängfulla på folköl.
Det går så där...:näsblod
 

Tjonge

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Ort
Ekeby/Helsingborg
Hoj
Suzuki, DR650R GSX750AE
Ruggig krasch och lika ruggigt att läsa om hur det tog på dig. Bra att du försökte igen. Håll nere ambitionen lite och ta en tur på åsen så kommer jag uppglidandes med en termos kaffe.
Hoppas allt löser sig för dig.
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Du är välkommen till Allerum när som helst @Tjonge.
Jag ska bara hitta hem först.:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top