Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
?beamer skrev:Undrar om nån har koll på vilka nya modeller för respektive tillverkare som kommer nästa år? Kommer priserna att ligga kvar som i år el blir hojarna dyrare/billigare?
Tänk om Suzuki kunde göra en SV1000R snart![]()
Det är ju 2 cylindrar för mkt på gixxer 1000 ju Zeb_Macahan skrev:Milanomässan pågår väl för fullt.... varför en sv1000R när det finns underbara gsxr1000???
?
//jaG
PutteLiten skrev:Jag håller med beamer.
en SV1000R hade varit så FETT. men det lär väll inte hända.
Men, med rättbehandling kan man nog fixa till en SVS till en SVR. Ge HammerIt ett halvår till (och en del tjat) så ska de nog fixa ett par kåpor som funkar.
En bra början i alla fall.
Sedan kommer alla andra moddar..![]()
PutteLiten skrev:Det är ju samma motor som i min TL, i princip och den har ju nästan 120 orginal.
Dock så har SVn bättre kurvor, så den går faktiskt lite bättre... Troligen pga av det nya insprutnings systemet. Som dock lär finnas även på -03 TLR - som bara säljs i USA...
Gå in på TL tråden och fråga, det finns någon där som har 140 bakhjuls kusar, har jag för mig.
(och en titt på www.tlplanet.com skadar aldrig ägare av TL motorn.)
Tror TLR:en kan gå lite bättre på topp än SV´n oxå. Chassiemässigt är det en annan dimension.triple skrev:skit i SV1000R, det finn ju SP2:an eller 999R
men vi vill se nya bladen![]()
![]()
beamer skrev:Jo, visst är det samma motor, förutom 300 nya delar plus nya 32bits styrda insprutningen då förstås. Hade en TLR i fjol, men SV´n har lite mer vrid och bättre mellanregister. Dock så är det precis samma härliga känsla och ljudTror TLR:en kan gå lite bättre på topp än SV´n oxå. Chassiemässigt är det en annan dimension.

PutteLiten skrev:![]()
Du är den förste jag hört som bytt från TLR till SVS.
Är du nöjd med bytet?
Gillade du inte Tillern?
Eller, varför bytte du?
(Nyfiken i en liten strut...)
Faktiskt väldigt nyfiken på hur en TL ägare ser på SVn. De flesta som jag hört som köpt SVn har varit nya på TL motorn (DVS inte före detta TL ägare)
Suzuki:
Varför byta ner sig till andra märken när man är på toppen ??![]()
. Toppfarten är nog bättre på TLR, men det är inte så stor skillnad. Du bör testa en SV och känna hur den känns.Zeb_Macahan skrev:Milanomässan pågår väl för fullt.... varför en sv1000R när det finns underbara gsxr1000???
?
//jaG
beamer skrev:Jo, är mkt nöjd med bytet från TLR:en![]()
Tillern var en kanonhoj med en lika härlig motor som SV´n.
SV´n är dock mkt smalare än TLR, chassiet är mer lättsvängt, hela bygget är betydligt lättare, bättre respons på gasen, bättre vrid och mellanregister. SV´n tar jag upp på slangen med gaspådrag utan koppling på tvåan. Toppfarten är nog bättre på TLR, men det är inte så stor skillnad. Du bör testa en SV och känna hur den känns.
Tycker det är så läskigt när den flyger upp så fort... 
¨PutteLiten skrev:Jag får upp min TLR på slangen i tvåan utan koppling
6krpm och sedan en ordentlig WOT så fixar det sig...
Jag kan inte koppla upp hojen...Tycker det är så läskigt när den flyger upp så fort...
Jag har inte råd, eller lust för den delen att byta till en SV. Jag var mest nyfiken på vad en TL ägare tyckte om den. Trodde naturligtvis inte att den skulle vara dålig!
Men om några år måste man väll byta till något när TLRen är sönder körd...
Och ang. toppfart. Vet inte vad SVn gör men min gör 295 på mätaren...(Skulle gissa att det blir 270 på riktigt så att säga)
Inte för att det skulle vara viktigt. Funderar snarare på att dreva ner den så att den får bättre tryck i lägre farter.
![]()
Vad har du moddat den med? Har för mig att jag fick upp min TLR i runt 280km/h på mätaren på raka med V&H burkar på. SV´n har jag kört 277km/h med i lite nedförslut, den gör runt 265 km/h på raka. Jag har har inte justerat sprutet på den sen jag bytte till Leo Vince kannorna än..så det finns väl nån till pålle att få ur den. Sen en PC III, TRE mod och ett bra filter så 

cRoC skrev:Läste i mcnytt att vissa på vissa mcs blir det lag på katalysator :/
maverick_750rr skrev:Vad är skillnaden mellan SV och TL.
TL1000R finns ju, vad skall man då med en SV1000R till????
750RR
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |