Hoj till Tjejen

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Sitter i funderingar efter ha läst http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108640
:3freak :3freak :3freak :3freak :3freak :3freak
nu e det så att jag fixade körkorts böcker till tjejen, o sitter nu o funderar på vad för hoj hon skall ha. Skulle vilja ha förslag på bra sport hoj hon kan börja på . Har tänkt på CBR600rr,ZX6R,Triumph650,675,R6 och gsxr 600,750
hon vill ha en busa :jisses men jag sa att hon skulle börja med en 600.
skulle vilja veta lite hur försäkringarna ligger till om ni vet på de olika hojarna
eller om ni har förslag på annan bra lätt körd hoj

//Ludde-man

Ludde-man skrev:
Sitter i funderingar efter ha läst http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108640
nu e det så att jag fixade körkorts böcker till tjejen, o sitter nu o funderar på vad för hoj hon skall ha. Skulle vilja ha förslag på bra sport hoj hon kan börja på . Har tänkt på CBR600rr,ZX6R,Triumph650,675,R6 och gsxr 600,750
skulle vilja veta lite hur försäkringarna ligger till om ni vet på de olika hojarna

//Ludde-man

Klart du ska ge henne en busa om de är de tjejen vill ha! :tummenupp

Ludde-man skrev:

//Ludde-man
Tror iofs att hon skulle få en bra förs.på en busa.Hon är tjej o busa går väl inte som sporthoj har jag för mig.Men jag skulle nog rekomedera r6:an men då är ju jag märkesfälst med.. :D

Om hon ska lära sig och köra hoj är nog en 600 bättre än en Busa.
En 600 är smidig och mycket lättare.
Jag tycker att min 400:a är kanon att lära sig att köra på, den var billig och det blir inte så fruktansvärt dyrt att krascha den. När jag väl känner att hojen är begränsningen och inte jag själv, då är det dags att byta.

Men att skaffa en Busa till tjejen som första hoj, låter inte som en bra ide.

Köp INTE en trajja 675 iaf, eftersom hon kommer säkert bidra till höjda premier och jag har ett horibelt sug efter den hojen :drool

Hon ska ha en hoj hon kan hantera på egen hand: Ta ner från sidostödet, parkera, flytta runt på begränsat utrymme och eventuellt lyfta själv när den tippar. Så du inte behöver vara barnvakt hela tiden :)

Å snygg!

Stod det inte nåt sånt i tråden? Då är problemet löst...

Låt henne köpa den hojen hon vill och har räd med. För inte är det du som ska betala för den?

.......

Jag håller med en säsong på den sen kan hon känna sina begränsningar!!
Och det gäller alla inte bara tjejer jag tror dock man kan fastna på en er6 om man inte gillar att bara ligga fullt på landsväg.
För det är en förbannat smidig hoj.

bikerwoman skrev:
Nya ER6:an :tummenupp Tror att det är en kanon nybörjarhoj!

Hallå hallå,

Tog kortet i Augusti förra året och hade då köpt en ny Yamaha Xt660R.
Men efter en provkörning av min kompis ZX6R 01:a sålde jag Xt:n å köpte också en Ninja!
Tycker den är suverän att köra, tror de kan vara en bra första hoj!

Lycka till..

/Claes L

Victor skrev:
Låt henne köpa den hojen hon vill och har räd med. För inte är det du som ska betala för den?

jo då jag tänkte ge henne en hoj i present :pannkyss

Classeboy skrev:
Hallå hallå,

Tog kortet i Augusti förra året och hade då köpt en ny Yamaha Xt660R.
Men efter en provkörning av min kompis ZX6R 01:a sålde jag Xt:n å köpte också en Ninja!
Tycker den är suverän att köra, tror de kan vara en bra första hoj!

Lycka till..

/Claes L

Tja ska åka o kolla på en sån idag får se vad hon tycker om den :)

FUBAR skrev:
Köp INTE en trajja 675 iaf, eftersom hon kommer säkert bidra till höjda premier och jag har ett horibelt sug efter den hojen :drool
Vi var o kollade på den igår hon gillade den starkt så ev blir det en daytona men en -05

Jag har en fiiiin Suzuki 400 FWS från 1983 som mest står och samlar damm i garaget. Visserligen mellanklass men den är din för 15 000:- :tuttar

Bikerbitch skrev:
Jag har en fiiiin Suzuki 400 FWS från 1983 som mest står och samlar damm i garaget. Visserligen mellanklass men den är din för 15 000:- :tuttar
Tackar för erbjudandet:)

men tänkte mig en nästan ny hoj :banana

skiter du pengar? :va
två styck 05 hojjar i garaget. och så ska du köpa en ny 05 till tjejjen...

vill ni adoptera mig :Bugar :D

Demp@ skrev:
skiter du pengar? :va
två styck 05 hojjar i garaget. och så ska du köpa en ny 05 till tjejjen...

vill ni adoptera mig :Bugar :D
har 1000rr i sverige 600rr står på andra sidan atlanten o väntar på besök ..+ att det är MINA leksaker tänkte hon skulle få en egen leksak :)
blir roligare då .. och :arsele pengar det vet jag inte.. handlar om att prioritera :banana eller nått :tungan

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret