Hoj som dör när kopplingen är indragen

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Under de senaste två gångerna jag varit ute och åkt, så har min hoj bara tvärdött. Om jag inte missminner mig alldeles, så var det när kopplingen varit indragen och jag varit på väg att växla upp till 3:an. Den har dock startat direkt efteråt, men det är ju en smula olustigt att den bara dör så där.
Någon som har en aning om vad problemet kan vara?
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jo, jag har funderat lite på om det kan vara kontakten vid stödet. Men det känns litet underligt att den skulle ha börjat jävlas.
Hur kollar man förresten om det är stödkontakten som felar?
 

mats_77

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
KTM 950 SM -06
Har samma problem med min 06:a, kompisen likaså med sin 07:a. Ska fråga vid 750 mila servicen 5 Juni om KTM gått ut med nån kampanj ang detta problem, dom borde ju känna till problemet. Berätta gärna här om du gör några framsteg! lycka till.

/ Mats
 

guffy

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Sprint RS 955i -00
Du kan nog kolla stödet genom att stå still med 1an i. Trampa sakta ner stödet och se vart den tar, då ser man rätt snabbt om det är en möjligt att den jäklas (långt upp) eller inte särskilt troligt (tar nere vid marken).
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Du kan nog kolla stödet genom att stå still med 1an i. Trampa sakta ner stödet och se vart den tar, då ser man rätt snabbt om det är en möjligt att den jäklas (långt upp) eller inte särskilt troligt (tar nere vid marken).

Tack så mycket för infon! Ska kolla upp det i eftermiddag.

Har samma problem med min 06:a, kompisen likaså med sin 07:a. Ska fråga vid 750 mila servicen 5 Juni om KTM gått ut med nån kampanj ang detta problem, dom borde ju känna till problemet. Berätta gärna här om du gör några framsteg! lycka till.

/ Mats


Litet skönt att jag inte är ensam om problemet. Men det är ju jävligt skumt att ett sådant problem uppstår. Jag höll på att bli överkörd av min handledare när min hoj dog härom dagen.
Jag har dessutom uppkörning på min hoj alldeles strax, och det känns inte direkt lugnande att man vet att man kör på en hoj som kan dö precis när som helst. Dör den under t.ex. krymkörningen, så vet man ju inte om man kanske kan bli kuggad enbart p.g.a. detta.
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top