Hoj med högst kpk (hk?) <10000 kr

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Ort
Örebro
Hoj
GasGas EC 300 -10
Sålde hojen till förmån för annat idag. Hojen var en Honda CBR 600 av 1987 års modell.
Hojsuget finns såklart kvar, så nu funderar jag över/ letar efter en hoj som uppfyller följande. Finns den?

Krav:
* <10000 kr
* Körklar.
* Skönt motorljud.
* Ge större kick än förra hojen.

Huvudsyftet med hojen är inspirerad körning på små slingriga 70-vägar.

Vilken hoj ger högst KickPerKrona med dessa krav? :gnissla
 
Jag måste tyvärr säga att för 10000kr lär det inte bli lätt att hitta en hoj som ger någon större kick.. :(

Ren cross maskin kanske, men du ville ha en på landsvägar.
 
Krav:
* <10000 kr
* Körklar.
* Skönt motorljud.
* Ge större kick än förra hojen.

Yamaha M1, på Playsation 3?

Ne, men en gammal Tom Cruise GPZ borde man väl få för runt 10-15k? Eller en RD350 kanske?
 
Den här kanske med lite prut? http://www.blocket.se/vi/21249123.htm?ca=14_s Då får du kick_a, ett skönt puttrande ljud och en spänning i ifall du kommer hem innan batteriet är slut...

Håller med de andra att en hoj för högst 10k får du vara glad att få tag på något som överhuvudtaget fungerar.
 

Bifogat

  • ratbike.jpg
    ratbike.jpg
    65.7 KB · Visningar: 60
Last edited:
En gammal tusenkubiks "sporthoj" kan du hitta i vettigt skick för dryga 10papp, och dem brukar ge förhållandevis bra adrenalinkick per investerad krona.
-Det intet sagt att dem är supersnabba, har bra väghållning eller bromsar bra men det är ju porecis det som är grejjen!

Min Z1000 -83? med nästan nio tusen mil på mätaren stekte för övrigt en ny 600Hornet och då drog min tjuvluft på fyrans cylle, så helt trötta behöver dem inte vara för att dem är gamla.

Tio tusen tror jag dock inte du hittar något vettigt för alls, men för femton-tjugo så börjar det finnas alternativ.
 
Spar mer pengar eller fråga pappa om någr!!
 
nädu, det är nog bara en crosshoj som duger då i sånna fall!
 
Annars kan man ju få tag i vettiga GSX750/CB750 från tidigt 80-tal för ca 10 papp. Kräver nästan inget underhåll, otroligt slitstarka och riktigt roliga att köra :tummenupp Kostar dessutom nästan inget att helförsäkra! :tummenupp
 
Lägg till lite kosing så får du en riktigt fet hoj:

http://www.blocket.se/vi/21374322.htm?ca=15_s

Inte helt fel :). Kan man försäkra den hyffsat billigt?

Annars kan man ju få tag i vettiga GSX750/CB750 från tidigt 80-tal för ca 10 papp. Kräver nästan inget underhåll, otroligt slitstarka och riktigt roliga att köra :tummenupp Kostar dessutom nästan inget att helförsäkra! :tummenupp

Har hittat en GSX 750 ES från 1984 i bra skick. Gillar verkligen den fulsnygga designen. :3freak
Bör ge en bra kick med sina 90 ursprungshästar. Vad tycker experterna?

Nu står det mellan en RD 350 YPVS från 1983 och en GSX 750 ES från 1984. (De jag har hittat för vettig peng)
 
Har hittat en GSX 750 ES från 1984 i bra skick. Gillar verkligen den fulsnygga designen. :3freak
Bör ge en bra kick med sina 90 ursprungshästar. Vad tycker experterna?

Nu står det mellan en RD 350 YPVS från 1983 och en GSX 750 ES från 1984. (De jag har hittat för vettig peng)
Jag hade nog valt en 4t pga mindre underhållskostnader.

Den där Gixxern såg riktigt sjysst ut! :tummenupp Nackdelen är att den är ett år för ung, det brukar vara >= 20 år som är gränsen för veteranförsäkring.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top