Hoj med "attityd"?

Ska du ENDAST se bra ut kan du tjacka en Bulle men ärligt talat, av hojarna i den här tråden är de by far de tråkigaste. Ducati Monster, skitsnygga, låter grymt men saknar effekt vilket gör den lite trist plus att den är skitliten så om du är lång blir den lätt obekväm. MT-01:an låter schysst men väger som ett helt lok. Z-serien har jag inte provkört men man verkar sitta bekvämt och de ser jäkligt schyssta ut.

KTM SuperDuke - har allt. Triumph SpeedTriple (-05 och senare) har också allt.

Ska du ENDAST se bra ut kan du tjacka en Bulle men ärligt talat, av hojarna i den här tråden är de by far de tråkigaste. Ducati Monster, skitsnygga, låter grymt men saknar effekt vilket gör den lite trist plus att den är skitliten så om du är lång blir den lätt obekväm. MT-01:an låter schysst men väger som ett helt lok. Z-serien har jag inte provkört men man verkar sitta bekvämt och de ser jäkligt schyssta ut.

KTM SuperDuke - har allt. Triumph SpeedTriple (-05 och senare) har också allt.

Nog för att jag är fåfäng och har ett stort ego men nej, inte enbart utseendet är viktigt. Jag blev bara så betagen av just Firebolten.

Känns som flest "röster" går på KTM eller Triplen.

Kan bara säga att efter jag köpte superduken , så vänder sig nog de flesta om:) . Folk kommer fram o frågar vad det är för hoj , går ner på knä o synar.... o ber mig starta den igen så de får lyssna....:tummenupp

Hur är känslan? Mer som motard än åt sporthållet? Det ligger en hoj på Blocket och orsaken enligt annonsen är att hans polare köpt sporthojar och han kan tänka sig en Triple i byte.

Kan bara säga att efter jag köpte superduken , så vänder sig nog de flesta om:) . Folk kommer fram o frågar vad det är för hoj , går ner på knä o synar.... o ber mig starta den igen så de får lyssna....:tummenupp

CB1300 F (naken) tycker jag är riktigt tuff med bra acc och bra väghållninig. Som plus i kanten ser den muskulös ut med sin stora blanka motor, fräcka ankstjärt och bakljus.

Last edited:
KTM

INTE Buell och INTE Monster. Vanligare hoj än Monster får man väl leta efter...

KTM är mer respekt bland hojåkare som vet prestanda osv. MT kanske gillas av icke-hojåkare också om det är viktigt.

KTM? Tss de ska va husaberg :yoparty

Hej Bullen.....

- Ducati Monster. Lite vanlig men går ju att få rätt elak med lite meckande.

Ett av de snyggastre Monstren som finns :yoparty
Funkar lika bra på gatan som på banan och inte fan saknas det attetyd. :tummenupp

Här kan du läsa lite om detta Monster http://ebbot.net/ducati/m900crsp/

truemonster_03.jpg

Känns som man skulle kunna få två av vilken som helst av dom andra hojarna för totalkostnaden av den där. Krüm som fan är den dock. :tummenupp
Går nog att bygga "lite" mindre extremt och "lite" billigare. Men jag tror nog att Monster är ganska tacksam att bygga på.

Känns som flest "röster" går på KTM eller Triplen.

Hur vill du sitta på moppen?
På Buellen sitter jag lätt framåt lutad, lite vikt på armarna.
På KTM 950 SM sitter jag rak i ryggen, med bra överblick.
Då e jag 180 lång.
/Då blev det 10 öre.

Hur vill du sitta på moppen?
På Buellen sitter jag lätt framåt lutad, lite vikt på armarna.
På KTM 950 SM sitter jag rak i ryggen, med bra överblick.
Då e jag 180 lång.
/Då blev det 10 öre.

Bör kanske nämnt att jag är närmare 190 cm lång och gärna skulle sitta bekvämt. Ytterligare ett + i KTM'ens fördel tydligen.

Hypermotard kanske? Annars får jag nog rösta på Superduke. Bara provkörning(ar) ger dig svaret!

Plåtis, det är dags för boxer igen.:fakta

PMa så får du provköra min, med min chassiesättning kommer du garanterat undra om den ens är gjord av samma firma som din gamla var.

Plåtis, det är dags för boxer igen.:fakta

PMa så får du provköra min, med min chassiesättning kommer du garanterat undra om den ens är gjord av samma firma som din gamla var.

Om den nu är så bra, varför sälja? ;) Var faktiskt inne på BMW i Solna och dreglade lite i förrgår.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back