Hoj köp

  • Thread starter Thread starter bh
  • Start date Start date

bh

Ny medlem
Gick med
20 May 2007
Ort
Varberg
Hoj
På G!
Tjena, har nu tänkt att införskaffa mig en lätt mc. Men hör att alla snackar om att 2t skär lätt om man ska köra längre sträckor.
Så tänkte höra vad ni har och säga om detta och ev. bra 2t och bra 4t, för- och nackdelar.
Ge tips om olika 4t och 2t.
Har kikat lite på KTM exc och gasgas på 2t fronten och på 4t fronten har jag bara kollat på Ch racing.

Det är supermotard som gäller för mig.

Så hjälp mig och ge mig lite tips, hör även av er om ni har någon av dessa eller andra liknande.

//Simon
 
2T, en 125cc motor är allt för liten för att vara 4T, dom blir hopplöst slöa helt enkelt, en 2T håller om du sköter om den.
 
2-takCtaren kommer skärra Dirrr!

MAX 5 mil sen ere paus!
 
Tjena, har nu tänkt att införskaffa mig en lätt mc. Men hör att alla snackar om att 2t skär lätt om man ska köra längre sträckor.
Så tänkte höra vad ni har och säga om detta och ev. bra 2t och bra 4t, för- och nackdelar.
Ge tips om olika 4t och 2t.
Har kikat lite på KTM exc och gasgas på 2t fronten och på 4t fronten har jag bara kollat på Ch racing.

Det är supermotard som gäller för mig.

Så hjälp mig och ge mig lite tips, hör även av er om ni har någon av dessa eller andra liknande.

//Simon



Köper du en lätt mc som är 2t och har varigt cross eller liknande innan, är det lättare att den skär när man kör längre sträckor om man inte har koll på kolven. En 2t som redan har varigt lätt mc från början är det inga problem att köra långt med, för att de är byggda för längre sträckor och det är inte crossen. 4t är mycket tröttare än 2t, men de är billigare i drift.

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller:tummenupp
 
2951648 Köper du en lätt mc som är 2t och har varigt cross eller liknande innan, är det lättare att den skär när man kör längre sträckor om man inte har koll på kolven. En 2t som redan har varigt lätt mc från början är det inga problem att köra långt med, för att de är byggda för längre sträckor och det är inte crossen. 4t är mycket tröttare än 2t, men de är billigare i drift.

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller:tummenupp
Det roliga med ditt inlägg är att du motsäger dig själv nått så enormt! :lol
 
Last edited:
Köper du en lätt mc som är 2t och har varigt cross eller liknande innan, är det lättare att den skär när man kör längre sträckor om man inte har koll på kolven. En 2t som redan har varigt lätt mc från början är det inga problem att köra långt med, för att de är byggda för längre sträckor och det är inte crossen. 4t är mycket tröttare än 2t, men de är billigare i drift.

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller:tummenupp


Och hur smart e du? :va
 
Gasgas och Ktm går ju in under din kategori " cross eller liknande " :rolleyes:

Men exc och ec är inreggad som lätt mc när de är nya, måste de altså vara strypta, då får du inte samma varvtal och plus att enduron har en helt annan växellåda än crossen. Då får du en cykel som går relativt långt utan massa grejor som går sönder eller?
 
2951806 Men exc och ec är inreggad som lätt mc när de är nya, måste de altså vara strypta, då får du inte samma varvtal och plus att enduron har en helt annan växellåda än crossen. Då får du en cykel som går relativt långt utan massa grejor som går sönder eller?
Men ska du köra strypt kan du lika bra köpa första bästa 4-takt! :tomten
 
det beror på hur du ska köra också. ktm å gasgas e ju leksaker, har haft både gg å ktm, men Ch:n e väl mer gjort för långfärder. finns ju en viss pris skillnad med.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top