Hoj köp

• Thread starter Thread starter bh
  • Start date Start date
2994085 Jag frågar er killar som har 2-takt 125 typ enduro nu; Är det lugnt att köra t.ex 5-6 mil i sträck på landsväg utan att det är risk att den värmenyper eller dylikt? Någon som haft en enduro som värmenypt/skärt efter att ha kört för länge? Jag har inte hunnit köra någon längre sträcka med min än utan vill gärna veta lite innan :)
Ja, det går.

En 2 takts hoj håller om du kör något så när lungt och inte håller samma varvtal hela tiden.
Jag har en sachs zz supermotard till salu:yoparty

Jag köpte en 4-t pga driftkostnad och driftsäkerhet, man vill ju inte att hojen skall skära på en långtur 50 mil hemmifrån... Jag körde en bit över 30 mil (skulle gissa att det var 35-40 men eftersom jag inte vet säket så är det lika bra att räkna lågt) och fick sedan i 11 liter i tanken! Dock när jag övningskörde så det var ganska lugn körning. Och sen är det ju inte bara bensin som kostar på en 2-t, Oljan e ju hyffsat dyr, Sen får man ju räkna med kolvbyten täta serviceintervall m.m. och ett plus med 4-t är att du slipper lukta så jävla mycket när du kommer hem. Effekten går ju dock inte att jämföra men vafan min MZ drar ju alla trimmade moppar och den går tillräckligt för att man skall komma dit man vill och följa trafikrytmen på de flesta vägar.

Sen vill jag lägga in ett gott ord för MZ som är tyska kvalitetsmotorcycklar. Mycket bra hojar som jag hoppas kommer bli vandligare i Sverige. Dessutom skall det vad jag har hört vara dem effektstarkaste 4-t hojarna på marknaden!
http://www.muz.de/

2-taktare skär ju självklart inte om du bara håller service påån. Så e det ju mee allt. O som de andra sagt tidigare så blire väldigt slöer körning om du skall köra en 4-takts 125..
De e mkt roliare o köra/ att trimma 2-taktare:)

Nee det stämmer som en vis man en gång sa;
2-takter, det e rätta takter:yoparty

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back