Hoj för bana och gata med rimlig försäkring?

Trafikförsäkring och crashkåpor, pengarna du sparar kan du laga hojen för vid ev klotning!

Problemet är bara att jag då även får betala om någon inte kan hålla fingrarna i styr... Hörde från killarna på Honda härom veckan att dem har ovanligt mycket jobb med att reparera stulna hojar som saknar startspärr.

ja skulle kunna tipsa dajj om att köpa en Honda VFR 800...
den e ente bäst på nått men den e riktigt bra på mycke :)

"Ducati 900SSie - kräver inte dem (förhållandevis) tokmycket service och deg?"

Nej, 1000-mila intervaller med en väldigt skottsäker spis. 2-ventilarna är inte så dyra, värre med 4-ventilarna. Det är dock INGEN bra statshoj. Ryckig, spottar och fräser och blir ap-varm efter en stund pga luftkylet.
Dock underbar på kurviga vägar och på bana. Du kanske inte hänger på nya literhojar med bra förare men så långt efter hamnar du inte om du övar mycket... :hihi

Du får ursäkta mig men jag tycker 900 är väldigt speciell med kåpan med kylflänsar längst ner...me not like...

Hur är 748an? Är det också en Ducce som är mindre kostsam att underhålla?

Vilket är viktigast för dig?
Banåkningen eller gatåkningen?
Allt är ju en fråga om kompromisser.
Vill du ha ut mest på bana så tror jag på en R1:a.
Men annars kan jag tipsa om en ZX9R -98 eller nyare, den är helt ok att leka med på bana och man åker riktigt bra på gata oxå, den går att åka långturer på utan att ha ont i kroppen efteråt.

Lycka till!!

Va fan du har ju en hornet 600, duger ju fint, sv 650 är ju med en utmärkt kompromiss, samt även hojen jag kör fz6s, 98 hk varvillig tusen, så har du ångan uppe som maskinen trivs med så gör den underverk på banan:tummenuppFz6s kan du gå in o kolla här
http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx
Den är löjligt billig försäkra :tummenupp
¨
Som någon sa tidigare i tråden, rätt skön känsla med ny hoj o bitarna lirar bra ihop, sen när man väl kör så har man lika roligt i sadeln på banan oavsett om det är en början av 2000 sporthoj eller en sådan i min mening, iaf som KOMPROMISS hoj:tummenupp

Last edited:

Ha ha, det råkar inte vara din hoj eller? :D

Vad anser du vara för dyrt i försäkrings väg?

Idag betalar jag 7000:- per år för helförs. Vill inte gå upp till mer än 10'.

Va fan du har ju en hornet 600, duger ju fint, sv 650 är ju med en utmärkt kompromiss, samt även hojen jag kör fz6s, 98 hk varvillig tusen, så har du ångan uppe som maskinen trivs med så gör den underverk på banan:tummenuppFz6s kan du gå in o kolla här
http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx
Den är löjligt billig försäkra :tummenupp
¨
Som någon sa tidigare i tråden, rätt skön känsla med ny hoj o bitarna lirar bra ihop, sen när man väl kör så har man lika roligt i sadeln på banan oavsett om det är en början av 2000 sporthoj eller en sådan i min mening, iaf som KOMPROMISS hoj:tummenupp

Vill ha en hoj med mer sportig körställning. Clip-ons!

Last edited:
Idag betalar jag 7000:- per år för helförs. Vill inte gå upp till mer än 10'.

Vill ha en hoj med mer sportig körställning. Clip-ons!

Mille R kanske ....
Riktigt bra hoj med scysst fjädring och bra bromsar, har en 02a själv funkar klockers till banåkning!
Försäkringen är också okej 4400 halv på folksam/smc färsäkring

körde 15 mil med min idag inga problem iofs så är de ingen motorvägs hoj du sitter rakt upp men den vibrerar inte som fan i alla fall

Mille R kanske ....
Riktigt bra hoj med scysst fjädring och bra bromsar, har en 02a själv funkar klockers till banåkning!
Försäkringen är också okej 4400 halv på folksam/smc färsäkring

Hade gärna haft en sån! Tvivlar dock på att den är billig för mig... Men ja skall kolla!

CBR 900 av äldre modell är nog den mest kvickstyrda 90 tals sporthojen. Imponerar än idag enligt många. Inget fel på effekten heller. Köp!

Kan du avgränsa det hela lite för annars kommer du att få förslag på allt mellan himmel och jord? Vad pratar vi för budget, i inköp och försäkring?

CBR 900 av äldre modell är nog den mest kvickstyrda 90 tals sporthojen. Imponerar än idag enligt många. Inget fel på effekten heller. Köp!

Där ser du:tummenupp

Och joo, det är min hoj. En kanonhoj tycker jag.

Du ska ha en GSXR 750/1000 från början av 2000-talet.
Hyfsat modern och mycket racing för pengarna.

Kan du avgränsa det hela lite för annars kommer du att få förslag på allt mellan himmel och jord? Vad pratar vi för budget, i inköp och försäkring?

Okej, helt rätt.

Håller mig helst från hojar äldre än -00.
Pris: Kan tänka mig upp mot 70' om försäkringen är max 10'kr

Vill inte ha någon Hornet-liknade hoj utan mer sportig körställning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT