Hoj för bana och gata med rimlig försäkring?

Suzuki har märkesförsäkring. Kollade förra året när jag var 29 vad en gixer 1000 -01 skulle kosta. Har för mig att det hamnade på 8000:- om året i halvförsäkring.
Men de har 25" eller 25% i självrisk har jag för mig.

Rent prestandamässigt kan jag tänka mig att SP2:an inte är värd de extra cashen man får lägga ut gentemot en SP1.

Men den är ovanligare, så jag hade nog ändå köpt en. Lite coolt att ha en ovanlig hoj - jag älskar det iallafall. Lär gå upp i värde om 5-10 år också :)

Tja beror ju på vad man menar med prestanda...+4 kusar gör ju varken till eller från, det håller jag med om. Däremot upplevde jag den faktiskt som mer lättkörd än SP1 efter 3 dagar på Gotland Ring senast.

En HRC-byggd homologeringshoj -tveklöst:D Blir fint att åka på veteranträff med:tummenupp

gsxr 750 / 1100 tom 1989 kan du classicförsäkra för runt 100ingen i månaden

Yamaha Thunderace... say no more... ekonomiskt försvarbart i alla lägen.

Va fan du har ju en hornet 600, duger ju fint, sv 650 är ju med en utmärkt kompromiss, samt även hojen jag kör fz6s, 98 hk varvillig tusen, så har du ångan uppe som maskinen trivs med så gör den underverk på banan:tummenuppFz6s kan du gå in o kolla här
http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx
Den är löjligt billig försäkra :tummenupp
¨
Som någon sa tidigare i tråden, rätt skön känsla med ny hoj o bitarna lirar bra ihop, sen när man väl kör så har man lika roligt i sadeln på banan oavsett om det är en början av 2000 sporthoj eller en sådan i min mening, iaf som KOMPROMISS hoj:tummenupp

Oj, vad jag håller med. Har en FZR1000 -93a ,men tror inte den är vad jag skulle satsa på för bankörning.
Fick dock en FZ6, -06a, 98 hk i byte på en bil här förra dagen. Herrejösses vilken hoj!!! Höll på att gå rakt på nyllet i första böj ..... hojen svänger in och tar ju nästan kurvorna själv - absolut det roligaste jag någon gång suttit på.
Bilsport/mc försäkring för en gubbe som mig (40+); 3.300:- HELÅR/HELFÖRSAKRING. "Görbillig" att äga och "görrolig" att köra. Dock ska jag sälja den (ligger på annons på siten) då jag lite lite många fordon just nu.
Nej, min "naked" hoj ser inte ut som en banracer, men jag lovar; på en kniksig bana skulle jag åka en bra bit snabbare med denna än med FZRen.:)

Last edited:
Aprilia Tuono, prova en så är du fast sen. Jag tyckte att den var roligare på bana än vad Mille-R är. Jävligt lämplig hoj till det mesta och den är inte toksvår att köra som relativ nybörjare.

Alla klassiska sporthojar, R1, R6, GSXR, CBR osv kostar sjukt mycket att försäkra, även om det är en gammal hoj. Jag tror du får titta efter andra modeller. Jag tycker att VFR 800 är skitkul också, och den går bra som fan på längre sträckor.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla