Hoj för att åka långt och länge?

Har kört 450 mil på semester med nakenhoj inga problem .Men provat andra styren än original och då har det blivit plågsamt att köra även kortare sträckor
 
Kawasaki H2 2015 och fram? Kompressorn gör ju att motorn inte blir så ansträngd/varvtal

Annars Hayabusa gen2 eller zzr
 
Kawasaki H2 2015 och fram? Kompressorn gör ju att motorn inte blir så ansträngd/varvtal

Annars Hayabusa gen2 eller zzr

Hayabusorna verkar vara ganska poppis som touringhojar. Har sett många i nordnorge, en del med mycket imponerande packningar på. Stabil hoj med mer än fartresurser att komma med.

Ser dock ut som en låg torped med uteliggare på när de kommer farandes med alla påsar och skit fastspänt överallt på hojen. Det kan man leva med och ägarna ser ju glada ut ändå.
 
Yes. En adventure is the shit. Letar fortfarande efter nåt som är ännu bättre men inte hittat något...

Jupp... man kan naturligtvis inte sportköra på samma sätt som en sporttourer, men en stor offroad-tourer är bästa reskamraten om man åker långt. Man kan packa på rejält och åker två st bekvämt. Kör man ensam är det bara att lasta den med packning.

Min Capo har låg torrvikt och hög totalvikt.

Vad gäller slingriga sfaltvägar slipade jag bort fegranden på bakdäcket... men visst, det är mycket att svänga med haha

Man har inte roligare än man gör sig dock!!!
 
Jag lägger min röst på Honda VFR800 med packväskor.

Tillräckligt lätt för att kännas kvick.
Tillräckligt stark för att kännas sportig.
Tillräckligt snål för att klara 35+ mil mellan tankstoppen.
Tillräckligt bekväm för att kroppen inte skall styra stoppen.
Tillräckligt driftsäker för att inte lämna dig stående längs vägen.

Det är den bästa allroundhoj jag kört hittills.

Jag kan inte göra annat än hålla med om nästan allt du säger. Jag tycker också att VFR är den bästa allroundhoj jag ägt. Det enda som jag kan ifrågasätta av dina uttalanden är räckvidden. 35+ mil grejar du inte utan att köra tills det är i stort sett snustorrt i tanken.
Min ligger på ca 0,6 och jag har ganska svårt att komma under det vilket innebär att efter 35 mil har jag tömt 20 liter bensin. Jag vill nog gärna tanka absolut senast efter 30 mil. Oftast lägger jag in tankstopp redan efter ca 25 mil.
Det är ju visserligen en ickefråga i min värld eftersom 25 mil ofta innebär en bit över 2 timmar i sadeln och då är det ganska skönt att sträcka på benen i några minuter.
 
Sedan vet jag inte vad "långt" och "länge" innebär för din del. Och en del åker jorden runt på moped eller stånka, men har du sådana ambitioner behöver du knappast fråga på forum... :)
Funderade också på "långt" och "Länge".
Åker man t.ex till Grekland som nämns så funkar vilken hoj som helst även om man snirklar genom dussinet europeiska länder på vägen dit och hem då dagsetapperna inte alls blir så långa på en två månaders resa.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top