Hojåkning på Hawaii?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Någon som har erfarenhet av MC på Hawaii? Går det att hyra en sporthoj tex? Finns det vägar att köra på?

Bjud på erfarenheter tack!

Kolla med Johanna (Pussycat här på SH), hon bodde på Hawaii förut..

Nu antar jag att du ska till ön Oahu ;)
Japp det går att hyra, finns ett par stycken uthyrare nära Waikiki. (iallafall som hyrde ut till folk under 25!)
Jag skulle hyra en R6a i 4 timmar, tror att priset skulle vara runt 2000kr (+), då var jag 23 bast. Men när jag kom dit den dagen jag hade bokat den skulle de stänga tidigare och fick hyra den i 2 timmar, men det var inte värt det då kände jag. Sen såg gubbarna farliga ut, skulle INTE velat lägga den hojjen!

Vägar finns det, men man vill inte virra bort sig för mycket så jag höll mit bilkörande till de större vgarna, men kör upp till North Shore och chilla runt! Du kan säkert få tips på bra vägar.

Last edited:
Jag var då på Big Island. Det som fanns att hyra där var HD eller scooter. Nå väl, jag hyrde den med minst skit på och det blev givetvis en Sportster 1200. Kostade drygt en lax per dygn.

Vägarna på Big Island var så nära bankörning man kommer på publika vägar. Riktiga snirkelvägar med perfekt asfalt utan tillstymmelse till skräp på. Detta genom ett väldigt varierande landskap av lavaöken, djungel, berg och stränder.

Helt enkelt en underbar hojupplevelse som varmt rekommenderas, speciellt så här i vinterkylan.

Hur var man klädd då, när man bränner runt i 150 i en öde djungel? Jo, så här:
69523_463909776338_732216338_6131080_2121163_n.jpg

Kort sagt: Måste upplevas!

Hojar, yepp, finns o hyra.

Kolla runt lite vilka regler för uthyrning o dyl som gäller före, som nämnt innan, vissa vill inte hyra ut till yngre förare.

Mkt militärer på ön, o japp, riktigt bra asfalt,

Btw, med risk o bli bannad från SH för o ens nämna det, en av de få staterna i USA som inte har hjälmtvång, åtminstone sist jag var där.

Kul att höra att du hade trevligt! Vad tyckte du om det faktum att man möttes av en KFC nästan högst upp på Mauna Loa? :huvet :hihi

Fick du se rinnande lava tom?

:katt

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back