Hojåkare ihjälkörd i natt i Rotebro

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Enligt min kompis som är polis fick en hojåkare någon typ av motorstopp på E4:an vid Rotebro i natt. Vet inte exakt var det skedde men det pågår vägarbeten så jag kan tänka mig att det var på en av sträckorna som är tvåfilig men saknar väggren.

Bakifrån kommer en bil som inte ser MC:n i ca 100 km/h och klipper både föraren och hojen. Föraren avled omedelbart.

Satt och funderade igår, innan jag hörde detta, på varför hojar inte har varningsblinkers?

sandstream71 skrev:
Enligt min kompis som är polis fick en hojåkare någon typ av motorstopp på E4:an vid Rotebro i natt. Vet inte exakt var det skedde men det pågår vägarbeten så jag kan tänka mig att det var på en av sträckorna som är tvåfilig men saknar väggren.

Bakifrån kommer en bil som inte ser MC:n i ca 100 km/h och klipper både föraren och hojen. Föraren avled omedelbart.

Satt och funderade igår, innan jag hörde detta, på varför hojar inte har varningsblinkers?

Tragiskt :(

Bmw och traja(tiger) har varningsblinkers så det kanske kommer på fler hojar om några år eller så.

//B

shit vilken sjuk grej ..... låter jättemysko.
Jag åker där nästan varje dag...

iaf så är det varningsblinkers på sportsters - man trycker in båda blinkers
knapparna samtidigt....(eftersom man har en knapp vid varje tumme)

Nån som läst nåt om det i tidningen ???

Var väl nån som skadade sig i Upplands-Väsby också efter 18 tiden i går. Var det samma kanske? Hörde nått om en hoj som fastnade under en bil eller liknande. (Radio Sthlm)

"Enligt dagens Stockholms City så var det en man i 60-års åldern som avled. Han blev påkörd av en bilförare som inte uppfattat honom. Söder om Glädjens trafikplats, Upplands Väsby."
Vägarbetet pågår mellan Glädjen och Rotebro.

streetfighter1 skrev:
"Enligt dagens Stockholms City så var det en man i 60-års åldern som avled. Han blev påkörd av en bilförare som inte uppfattat honom. Söder om Glädjens trafikplats, Upplands Väsby."
Vägarbetet pågår mellan Glädjen och Rotebro.
Tackar för infon!

V.I.F F*N va detgår åt hoj åkare... detta e fan inte kul..

sandstream71 skrev:
Jag funderar på hur man kan missa en stillastående MC mitt i vägen, det är ju inte direkt beckmörkt på nätterna nu.
Tragiskt i vilket fall.

/A

Trist! Men en tankestaellare, min polare doek haeromkvaellen upp med reflexvaest, jag log inombords naer jag saag honom... Men naer man taenker paa det saa aer det kanske inte fel att ha en saan... Lite muppvarning, men man faar behaalla livet...

Rundningsmärke skrev:
Jag funderar på hur man kan missa en stillastående MC mitt i vägen, det är ju inte direkt beckmörkt på nätterna nu.
Tragiskt i vilket fall.

/A

Vet du att den stod mitt i vägen??

Vägarbetssträckan är tvåfilig och det är ganska trångt mellan betongblocken. Finns ingen vägren att ställa sig på om man får problem.
Tyvärr brukar notiser om dessa olyckor vara rätt små och informationslösa så även i detta fall.
Jag hörde på P5 Sthlm (?) igår att förra året dog 7 mc-förare i olyckor i Sthlms län. Hittills i år var vi uppe i 6 st i Sthlms län. Jag vet inte sanningen bakom dessa fakta, men tråkigt är det i alla fall.

sandstream71 skrev:

Bakifrån kommer en bil som inte ser MC:n i ca 100 km/h och klipper både föraren och hojen. Föraren avled omedelb

uch låter inge vidare. själv kom jag just hem ifrån sjukan efter en krach i märsta i går morrse

streetfighter1 skrev:
Nej, spekulerar bara. Jag åker förbi området dagligen och tycker det låter lite märkligt med
tanke på att det finns 2 filer, mitt i natten borde det finnas utrymme att väja.

/A

streetfighter1 skrev:

Vägarbetssträckan är tvåfilig och det är ganska trångt mellan betongblocken. Finns ingen vägren att ställa sig på om man får problem.
Tyvärr brukar notiser om dessa olyckor vara rätt små och informationslösa så även i detta fall.
Jag hörde på P5 Sthlm (?) igår att förra året dog 7 mc-förare i olyckor i Sthlms län. Hittills i år var vi uppe i 6 st i Sthlms län. Jag vet inte sanningen bakom dessa fakta, men tråkigt är det i alla fall.

Mycket tråkig olycka.. höjden av otur att få stopp på hojen på just den platsen, trångt och eländigt.

Med den här olyckan inräknad har det i år förolyckats 7 st hojåkare i Stockholms Län, vilket då är lika många som dog förra året, fast vi inte ens kommit förbi midsommar.. :(

/B

Last edited:
Dom sa på radion att statistiken för dödsoffer hittills i år är nästan lika stor som hela förra året , och tänk på att det är långt kvar av säsongen.........Kör försiktigt pojkar och flickor....

Rundningsmärke skrev:
Tragiskt i vilket fall.

/A

Fruktansvärt lätt hänt att du inte ser ett stillastående fordon, såväl i dagsljus.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT