Hojåkare ihjälkörd i natt i Rotebro

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
wdac skrev:
V.I.F F*N va detgår åt hoj åkare... detta e fan inte kul..

Fan, dom går åt som fan asså inte kul vila i frid... :3freak

Vadå, vila i frid. Du vet inte ens vem som har dött. Ska du "hedra" den personen och passa på att blanda in svordomar? Låt de anhöriga ägna sig åt att sörja den stackare som har dött.

HansJ skrev:
Trist! Men en tankestaellare, min polare doek haeromkvaellen upp med reflexvaest, jag log inombords naer jag saag honom... Men naer man taenker paa det saa aer det kanske inte fel att ha en saan... Lite muppvarning, men man faar behaalla livet...

Jag har sådan också sedan jag blev påkörd av en tant hösten -02. Man syns jäkligt mycket bättre - speciellt nattetid. Inte för att det ser så sexigt ut, men man har större chans att klara sig och det är allt som räknas i mina ögon...

TomK skrev:
Jag har sådan också sedan jag blev påkörd av en tant hösten -02. Man syns jäkligt mycket bättre - speciellt nattetid. Inte för att det ser så sexigt ut, men man har större chans att klara sig och det är allt som räknas i mina ögon...

Det borde gå att lösa betydligt smidigare, om vi bara efterfrågar det som konsumenter. Jag tänker på isydda reflex"trådar" av den typ som sitter i t.ex. de nuvarande polisuniformerna. De syns ju *mkt* bra, och det skulle inte behövas särskilt mycket extra material. I dagsljus skulle det antagligen inte ens märkas, ingen risk för muppvarning. Undrar varför svindyra ställ där tillverkarna skryter om exotiska material och stora forskningsresurser, inte redan har det i större utsträckning...?

Fan va tragiskt!!!
R.I.P
Vilket idiotiskt bilförare... jag menar det var ju tom. vägarbete och då brukar jag iaf. sakta ner som bara den för då finns det en massa folk på vägen eller poliser eller grus... oavsätt om jag kör bil eller hoj... :huvet
hoppas bilisten åkte fast iaf.

Det första jag kom tänka på är att varför han inte kunde tända parkeringsljuset..med blinkersen??? tror ni att det hade hjälpt?? Han kanske inte hann tänka på det...

sänder en tanke åt anhöriga

69:an skrev:
Det borde gå att lösa betydligt smidigare, om vi bara efterfrågar det som konsumenter. Jag tänker på isydda reflex"trådar" av den typ som sitter i t.ex. de nuvarande polisuniformerna. De syns ju *mkt* bra, och det skulle inte behövas särskilt mycket extra material. I dagsljus skulle det antagligen inte ens märkas, ingen risk för muppvarning. Undrar varför svindyra ställ där tillverkarna skryter om exotiska material och stora forskningsresurser, inte redan har det i större utsträckning...?
Finns i ganska stor utsträckning på skinnställ från tyskland, syns knapt på dagen men förvånansvärt mycket i strålkastarljus.

Tofast4some och jag fick motorstopp och man blev faktiskt lite rädd när man insåg att man stod på väggrenen och hur svårt det är för bilarna att se en.
Allt gick trots allt bra. Får gåshud när jag läser detta. :(
Vi har alltid ryggsäck med oss, finns det små ihopfällbara varningstrianglar?

Ken Keniff skrev:
Dom sa på radion att statistiken för dödsoffer hittills i år är nästan lika stor som hela förra året , och tänk på att det är långt kvar av säsongen.........Kör försiktigt pojkar och flickor....

Det är samma sak varje år, förra året fick vi in 16 MC-olyckor på en dag på Sahlgrenska, lika tragiskt varje gång.

EZrideR skrev:
Fan va tragiskt!!!
R.I.P
Vilket idiotiskt bilförare... jag menar det var ju tom. vägarbete och då brukar jag iaf. sakta ner som bara den för då finns det en massa folk på vägen eller poliser eller grus... oavsätt om jag kör bil eller hoj... :huvet
hoppas bilisten åkte fast iaf.

Det första jag kom tänka på är att varför han inte kunde tända parkeringsljuset..med blinkersen??? tror ni att det hade hjälpt?? Han kanske inte hann tänka på det...

sänder en tanke åt anhöriga
det är riktigt tragist att det hände men jag är inte förvånad... det är en massa lampor som blinkar och det är ganska lätt att missa an stillastående hoj där.

Om bilisten var idiotisk vet jag inte, jag saktar alltid ner vid vägbyggen på dagarna när folk jobbar där men jag tror knappast att jag är den enda här inte som inte saktar ner vid ett vägbygge som jag har passerat många gånger och vet hur det ser ut och vilken hastighet man kan hålla genom bygget mitt i natten då det inte jobbas där.

Maciej EVO VI skrev:
Om bilisten var idiotisk vet jag inte, jag saktar alltid ner vid vägbyggen på dagarna när folk jobbar där men jag tror knappast att jag är den enda här inte som inte saktar ner vid ett vägbygge som jag har passerat många gånger och vet hur det ser ut och vilken hastighet man kan hålla genom bygget mitt i natten då det inte jobbas där.

Visst och detta kallas för selektivtkörning!!!
Mitt i natten det är väl då som vägarbetarna är som mest aktiva för det är då det är minst trafik... Grunden till allt detta är egentligen jag som har jobbat på vägbyggen i några veckor och har varit nära och bli påkörd och därför blir jag förbannad på folk som inte tar hänsyn till varningarna!! :kocko

Lite info angående antalet olyckor:
Jag kollade förra veckan och då var det sex st fler döda i år än förra året vid den här tiden. Antalet svårtskadade har oxå stigit proportionellt. Tar man hänsyn till att antalet hojor i trafik har ökat så är det kanske inte så illa men det känns ändock obehagligt :(

Ken Keniff skrev:
Dom sa på radion att statistiken för dödsoffer hittills i år är nästan lika stor som hela förra året , och tänk på att det är långt kvar av säsongen.........Kör försiktigt pojkar och flickor....
Läste samma sak igår men då gällde det mopeder.

Helt underbart.
Miniskyltar (av vanlig vit plast), helst av allt ingen skylt alls, absolut ingen röd bakreflex, mikroskopiska miniblinkers - hör till de diskussionsämnen som dyker upp allra oftast på SH. Nu snackar vi om reflexvästar för att synas... :död

69:an skrev:
Helt underbart.
Miniskyltar (av vanlig vit plast), helst av allt ingen skylt alls, absolut ingen röd bakreflex, mikroskopiska miniblinkers - hör till de diskussionsämnen som dyker upp allra oftast på SH. Nu snackar vi om reflexvästar för att synas... :död
Sent skall syndaren vakna..... :fakta

EZrideR skrev:
Visst och detta kallas för selektivtkörning!!!
Mitt i natten det är väl då som vägarbetarna är som mest aktiva för det är då det är minst trafik... Grunden till allt detta är egentligen jag som har jobbat på vägbyggen i några veckor och har varit nära och bli påkörd och därför blir jag förbannad på folk som inte tar hänsyn till varningarna!! :kocko
håller verkligen med om att man ska ta det lugnt vid vägbyggen, jävligt lugnt. På just detta bygge arbetas det bara på dagarna dock.

Snackade med en kollega idag som är ambulanssjuksköterska, hon berättade att personen i fråga blev påkörd direkt efter att han hade stannat, hade aldrig hunnit tänka på att sätta sig i säkerhet ens.. Han hade tydligen flugit jättelångt i luften och dog ögonblickligen. :(
Hemskt, jag kör där ofta och har oxå funderat på var man tar vägen om man måste stanna där.

Nyheter
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey