Hojåka i LUGNT tempo.

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Man måste börja någonstans o åker man inte med folk man inte känner/"litar" så blir det svårt att komma iväg överhuvudtaget

Eh. Försöker intala mej det. Har jättesvårt att träffa nya människor. Kan inte det här med småprat osv och då känns det svårt att öht kunna haka på.
 

Ami

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Kawa er-6
Eh. Försöker intala mej det. Har jättesvårt att träffa nya människor. Kan inte det här med småprat osv och då känns det svårt att öht kunna haka på.
Är det många som kör så finns alltid någon som pratar så bara o hänga på en grupp. Gillar man det inte så har man i alla fall provat!
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Eh. Försöker intala mej det. Har jättesvårt att träffa nya människor. Kan inte det här med småprat osv och då känns det svårt att öht kunna haka på.

Småprat? Vad är det? Vi pratar bara MC vägar, bensinmackar, däcktryck och vem som har nyast hoj :tungan
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Hm. Ska försöka pallra mej iväg till Rosen nån gång. Imorrn kanske om andra också kommer dit (och det inte blir regn. Såg ut som det ska det). Bor ju på norrsidan så blir lite si och så att ta sej till ställen. :)

Haka på mig någon dag då, jag bor ju också norr om stan.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Eh. Försöker intala mej det. Har jättesvårt att träffa nya människor. Kan inte det här med småprat osv och då känns det svårt att öht kunna haka på.

Oroa dig inte.
De flesta av oss hojåkare är udda på det ena eller det andra sättet, så alla passar in. Vill man inte snacka så behöver man inte snacka.

Och så länge du inte typ prejar andra i sällskapet av vägen så har jag svårt att se att körningen ska vara något problem heller.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Småprat? Vad är det? Vi pratar bara MC vägar, bensinmackar, däcktryck och vem som har nyast hoj :tungan

Fråga Maverickgoose när han undervisade mig om däcktryck, jag skäms än idag. :rofl

Jag kommer åka en låååång repa fredag runt lunch norrut. Skall röra mig till Gävle men tänkte att det kan lika gärna ta hela dagen när man är ledig och inte har bråttom. Den som kan/vill och gärna hittar är mer än välkommen att hänga med. :)
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Vädret ser inte så lovande ut resten av veckan :( Verkar dock klarna upp till söndag. Blir till att lämna in om permission för söndagen så man är väl tvungen att jobba lite på hus och hem fram till dess för att köpa sig lite goodwill :gnissla
Så Söndag är jag på för en tur :banana :banana :banana
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Fråga Maverickgoose när han undervisade mig om däcktryck, jag skäms än idag. :rofl

Jag kommer åka en låååång repa fredag runt lunch norrut. Skall röra mig till Gävle men tänkte att det kan lika gärna ta hela dagen när man är ledig och inte har bråttom. Den som kan/vill och gärna hittar är mer än välkommen att hänga med. :)

Måste eventuellt till Östhammar på fredag, kan tänka mig göra följe om vädret är ok(bilen annars) och jag inte är dålig:fyllisar
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Haka på mig någon dag då, jag bor ju också norr om stan.

Det gör jag så gärna vid tillfälle. :)

Oroa dig inte.
De flesta av oss hojåkare är udda på det ena eller det andra sättet, så alla passar in. Vill man inte snacka så behöver man inte snacka.

Och så länge du inte typ prejar andra i sällskapet av vägen så har jag svårt att se att körningen ska vara något problem heller.

Jag försökte preja en skåpbil med brorsans moppe för 15 år sen. Gick inge bra så undviker sådant hädanefter, även med objekt i min storlek. :crash
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
R1:an har jag inte lyckats besikta ännu,,:huvet Så lillmoppen räcker bra till lugn körning, upp till högdalstoppen o sånt. :)

Har besiktning av mitt vrak i maj, vore kul om vi kunde styra upp en längre klassisk söderrunda igen :tummenupp
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Eh. Försöker intala mej det. Har jättesvårt att träffa nya människor. Kan inte det här med småprat osv och då känns det svårt att öht kunna haka på.

Hej tjejen. Så svår är du inte. Kommer ihåg dig från tjejkursen för några år sedan och ett visst dike som du hamnade i när du körde lite fel i skogen. Du behöver inte prata bara lyssna. Det finns tillräckligt med snackepellar ändå :D
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Någon som är sugen på en tur imorgon? Jag siktar på att komma igång runt 07/08 och kan köra fram till cirka 16.
 

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Jag är sugen på en tur i morgon men /09 skulle passa bättre
vad hade du tänkt dig för runda?
Är det Skogis som gäller
 
Last edited:

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Jag drar iväg och börjar köra nu, men säg att vi ses vid Skogis 11.00, så kan du Ami också haka på.

Vädret ser strålande ut om än kallt, tur att jag har sålt att mitt gear och det nya inte kommit än :huvet:D
 

Ami

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Kawa er-6
Jag drar iväg och börjar köra nu, men säg att vi ses vid Skogis 11.00, så kan du Ami också haka på.

Vädret ser strålande ut om än kallt, tur att jag har sålt att mitt gear och det nya inte kommit än :huvet:D
Låter som en plan för min del. Kl 11 skogis!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top