Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Kjelle skrev:
Hörni krabbarna!
Vilket Pirelli-däck var det som Billy-pojken sålde billigt? Visst var det ett Dragon, men vilket? Evo? GTS?? :confused:
köp för fan inte GTS.. det kanske funkar för folk som inte kör med nedlägg? men jag kommer nog aldrig mer köra på sådana

Lövis skrev:
Jag har köpt både EVO o GTS av honom,
han har även Diablo

OK, men vilket är något att ha för mig? Blomman sågade GTS. Men jag vill inte ha ULTRAMJUKA däck som är slut på 300 mil. Ni vet ju hur jag kör, typ (inte särskilt) sportigt.

Pirellis köpguide rekommenderar följande till min Ninja:
Dragon Supercorsa, Dragon GTS, Dragon Evo Corsa, Dragon Evo.

OBS: Att bakdäcket ju är Bridgestone Battlax BT020, alltså - ja just det - sporttouring!

Kjelle skrev:
OK, men vilket är något att ha för mig? Blomman sågade GTS. Men jag vill inte ha ULTRAMJUKA däck som är slut på 300 mil. Ni vet ju hur jag kör, typ (inte särskilt) sportigt.

OBS: Att bakdäcket ju är Bridgestone Battlax BT020, alltså - ja just det - sporttouring!
målet är väl att köra som svinet :D nej men GTS duger nog skit bra åt dig då.. det håller ju länge ialf.. köpte mitt i maj och börnade några vändor i slutet av sommaren.. ja kolla kortet :D och det är fan lite kvar på det än

problemet var väl igentligen att få upp värmen i dom.. jag och häggen körde, båda med fotpinneskrap och sedan kände vi på däcken och hans var bra mycket jävla varmare.. inga släpp fick han heller som jag fick

Lövis skrev:
Jag har köpt både EVO o GTS av honom,
han har även Diablo

Ja, hör nu här, Touring-Lövis!
Vad tycker du? Vilket däck är bäst?
Slit dig från K-stad nu i helgen och häng med ut och :öl , så får vi snacka lite mer!

ja det är fan inte varje dag man ser T-lövis.. men jag har hört rykten om att han kommer dyka upp på lördag :)

Jag körde GTS på kissen och de funkade bra. Som du kör Kjelle (no offense) så räcker de med GTS.

Stefan skrev:
Jag körde GTS på kissen och de funkade bra. Som du kör Kjelle (no offense) så räcker de med GTS.

Visst duger GTS åt dig Kjelle men med ett Dragon Evo får du nästan lika många mil men med bättre fäste. (Fast det kanske är stor prisskillnad?)

erik skrev:
Visst duger GTS åt dig Kjelle men med ett Dragon Evo får du nästan lika många mil men med bättre fäste. (Fast det kanske är stor prisskillnad?)

Har för mig att det inte var speciellt stor om ens någon prisskillnad på däcken.

Kjelle skrev:

Jag körde med GTS däcken och lyckades knäskrapa med fesljumna däck utan att det släppte.
(Har även skrapat fotpinne med dem utan släpp men då var de rejält varma)

Kan tilläggas att när GTS-däcken släpper så känner man hur det mycket mjukt börjar "glida iväg" och kan reda ut situationen innan det blir nödvändigt att byta byxor... :D
(Min erfarenhet iaf.)

edit: Höll på att glömma, bakdäcket höll ca 600 mil innan mönstret var borta på mitten.

Last edited:
Kyckling skrev:
Jag körde med GTS däcken och lyckades knäskrapa med fesljumna däck utan att det släppte.

Kan tilläggas att när GTS-däcken släpper så känner man hur det mycket mjukt börjar "glida iväg" och kan reda ut situationen innan det blir nödvändigt att byta byxor... :D
(Min erfarenhet iaf.)

edit: Höll på att glömma, bakdäcket höll ca 600 mil innan mönstret var borta på mitten.
en dunderkisse kan man fotpinneskrapa med utan däck (bara på fälgen) klart det går att knäskrapa med dom, det knäskrapades redan 84a och då var inte gts däcken uppfunna utan det var bra mycket sämre däck då.
att man känner hur dom släpper är väl en sanning med modifikation, beror ju på hastighet mm mm

Kyckling skrev:

(Min erfarenhet iaf.)

Hmmm...
Var det inte nyckelben du skrapade i somras?? :död
Och vilken reklam gör det i så fall för dina däck? :va

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...