Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rainman skrev:Bakbroms? vad är det för nåt?
Just ja, det var den där saken man la foten på för att göra uppkörningssnubben nöjd![]()
Är den så dålig att du inte kan låsa upp bakhjulet?
känns pedalen svampig? annars tror jag inte du behöver lufta... men hur gammal är hojen? kanske läge att byta helt?
Mattias650 skrev:Eftersom jag inte använder bromsen särskilt ofta så har jag inte märkt att den är dålig... Men det skadar ju inte att ha en broms som fungerar!
Den tar helt enkelt jäkligt dålig. Får trampa ganska så hårt för att det ska hända något. Låsa hjulet funkar inte. Hojen har bara gått drygt 600 mil så den är ju nästan ny...
Ska kolla på det i helgen. Det fixar sig nog.![]()
Supermoto skrev:Flundrade lite på det där med hur man benämner det-som-flyter-i-bromsslangarna....
Det är ju hydrauliska bromsar, eller hur !!?!! Hoppas alla vet hur det funkar![]()
Rimligen borde de ju innehålla någon slags hydraulolja snarare än hydraulvätska !!?!!
Sen tycker även jag att ordet bromsolja låter fel även om det ju faktiskt är en hydraulolja som flyter däri....
phastasphuk skrev:Ingenjörer, när dom börjar flundra.........
Heter hydraulbromsar för dom verkar genom en vätska till skillnad från mekaniska bromsar som....tadaaaa....aktiveras genom mekanisk verkan.
Har inget med att göra VAD man har för vätska i bromsarna alltså.
Hydraulolja heter det för att för att det är en olja, till skillnad från bromsvätska som inte är en olja.
Sen går det att ha hydraulolja i bromsarna oxå, fast kokpunkten är mycket lägre så du kommer säkert att bränna oljan inne i oken och koksa igen allt. Du kan nog inte ha bromsvätska istället för hydraulolja för det skulle säkert kavitera våldsamt.
Sen kan du ju ha vatten helt enkelt, fast det skulle koka bort och rosta igen allt.....![]()
.....fast vad vet jag egentligen *smashboll"![]()
Mattias650 skrev:Nu ligger de första medlemsbilderna ute på vår hemsida...
Får vi försöka få in resten så snart som möjligt. När alla kraschkungar läkt ihop o.s.v.
www.pennybridgeriders.com
NoicE skrev:Fin Fint!
Men jag har ju skolat om mig till servitör![]()
var du tvungen att skriva ut frilansandeluffare![]()
NoicE skrev:Okey, jag skulle vilja bli arkitekt kan du ordna det ??![]()
Mattias650 skrev:Det kan jag ordna...
Nu ligger det 24 utvalda bilder från gårdagens övning!
www.pennybridgeriders.com
nix det är torget som gäller..TLS skrev:Är det ny samlingsplats på onsdagar, vi var 4 st glada vid Kistan på torget igår,enligt instruktionerna på er hemsida, vi fick i och för sig en trevlig tur men det skulle vara kul att veta om det blivit några ändringar.
Ni verkade ha kul i allafall![]()
erik skrev:bra jobbat, fast augusti är väl ändå månad nr 8 eller???
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |