Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Tyvärr så spammar ni ju inte speciellt mycket, mest seriöst snack tycker jag det låter som! Framför allt den där bilden på räkrolles hoj! :tummenupp

Jag har pratat med en lackerar som fixar all lackering åt AVA mc mfl, han avåde mej att lacka kåpan i falco röd pga att den är så värmetjänslig att den skulle bli gul efter en säsong, röda kulören va tydligen inga problem att få fram, om någon sitter inne på info ang detta med att färgen skulle vara värme tjänslig kan ni berätta det för mej, så den blir grafitgrå eller sidenmattsvart, funderar på mörkgrå matt med ljusare grå aprilia dekal, eller sidenmattsvart med blanksvart dekal, men vi får se när den kommer, 4 v lev tid

Last edited:
TERMINATOR skrev:
Jag har pratat med en lackerar som fixar all lackering åt AVA mc mfl, han avåde mej att lacka kåpan i falco röd pga att den är så värmetjänslig att den skulle bli gul efter en säsong, röda kulören va tydligen inga problem att få fram, om någon sitter inne på info ang detta med att färgen skulle vara värme tjänslig kan ni berätta det för mej, så den blir grafitgrå eller sidenmattsvart, funderar på mörkgrå matt med ljusare grå aprilia dekal, men vi får se när den kommer, 4 v lev tid
Det blir nog bra det där, synd bara att det inte fungerade med den röda färgen...

raukroland skrev:
Fin hoj iaf... Iofs var ju inte den oranga reflexen på gaffelbenet så snygg men ändå... :)

Jorå, det är ganska lätt, iaf på den nivån som jag kör... :yoparty
hehe hade inte änns sett det, hade ögonen på något helt annat

jag förstår inte varför det inte skulle gå att lacka den röd? vad har dom för skitfärger? hur gör övriga märken då som har lackade nedrekåpor, inte fan har någon av mina bleknat och ingen jag känner heller.

blom skrev:
jag förstår inte varför det inte skulle gå att lacka den röd? vad har dom för skitfärger? hur gör övriga märken då som har lackade nedrekåpor, inte fan har någon av mina bleknat och ingen jag känner heller.

Det är vad han sa, men jag kommer att ringa flera idag och kolla upp det mer, men jag kommer inte att ta risken att det blir så

TERMINATOR skrev:
Det är vad han sa, men jag kommer att ringa flera idag och kolla upp det mer, men jag kommer inte att ta risken att det blir så
jo men du förstår hur jag menar.. en kåpa är ju desutom isolerad med någe skit på insidan

Klistra på massa vanlig alufolie eller köp sån folieklädd skumgummi som sitter i motorrum på bilar. Boliblompa lär ha lite i sin supersnurbo :7peta

blom skrev:
boli har faktiskt en rensad huv :D men normalt sett
Borde finnas lite värmeskydd nånstans i det motorrummet i vikket fall....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti