HMS breaking news Luciamötet tisdag 11/12

det som stod i skånskan om lång gångna planer att starta ett motorsportgymnasium inom den tekniska biten både för bil och mc, stämmer...

andra nyheter så är det munkavle på för alla närvarande....i alla fall några veckor

ÅHH!! Nu har det bestämt gått ett par veckor, så det är bara att klämma fram det!

Man kan ju inte annaonsera Breaking news och sedan lägga munkavle på folk...
Angående asfaltskanten. Är det kurvan ut på start och mål?

Man kan ju inte annaonsera Breaking news och sedan lägga munkavle på folk...
Angående asfaltskanten. Är det kurvan ut på start och mål?
Breaking news för alla dom som kom på mötet, förhandsinformation är ett privilegium för alla dom som tar sig tid till att deltaga på möten och aktivt hjälpa till med klubbens verksamhet.

Soffsurfarna får informationen när banägaren har bestämt sig för att gå ut offentligt med nyheterna.

Breaking news för alla dom som kom på mötet, förhandsinformation är ett privilegium för alla dom som tar sig tid till att deltaga på möten och aktivt hjälpa till med klubbens verksamhet.

Soffsurfarna får informationen när banägaren har bestämt sig för att gå ut offentligt med nyheterna.

Jag har ju typ 50 mil ner, samt att jag inte är medlem. Men men, något straff ska man väl ha för det också.

Jamen kom igen nu då, var lite kompis!

Jag har ju typ 50 mil ner, samt att jag inte är medlem. Men men, något straff ska man väl ha för det också.

Ja nu syftade jag på HMS medlemmar, men detta med att medlemmar inte går på möten är ett stort problem generellt.

Många verkar tro att "någon annan i klubben" får ta tag i verksamheten, till sist finns ingenting alls kvar och träningar samt tävlingar får ställas in eftersom det saknas TL och funkisar...

En motorklubb är ingenting utan aktiva medlemmar, ta er i kragen och fråga vad ni kan göra för att hjälpa er klubb.

Snittåldern av dom aktiva i klubben blir högre och högre eftersom tillväxten är dålig, snart liknar klubbmötet mer en PRO träff.

Ja nu syftade jag på HMS medlemmar, men detta med att medlemmar inte går på möten är ett stort problem generellt.

Många verkar tro att "någon annan i klubben" får ta tag i verksamheten, till sist finns ingenting alls kvar och träningar samt tävlingar får ställas in eftersom det saknas TL och funkisar...

En motorklubb är ingenting utan aktiva medlemmar, ta er i kragen och fråga vad ni kan göra för att hjälpa er klubb.

Snittåldern av dom aktiva i klubben blir högre och högre eftersom tillväxten är dålig, snart liknar klubbmötet mer en PRO träff.

Jo du har helt rätt. Själv är jag aktiv i en annan rörelse som dras med liknande problem.

Breaking news för alla dom som kom på mötet, förhandsinformation är ett privilegium för alla dom som tar sig tid till att deltaga på möten och aktivt hjälpa till med klubbens verksamhet. Soffsurfarna får informationen när banägaren har bestämt sig för att gå ut offentligt med nyheterna.
Mer än 100 deltagare, är det dåligt på ett årsmöte?

Var det kanske så att du, Micke, inte visste att det som skulle berättas på mötet skulle vara hemligt? Annars förstår jag inte varför man basunerar ut en sak och sedan inte vill berätta om det :va

Det gamla ordspråket "Rykten färdas snabbare än ljuset" lär gälla även denna gång ;)

Nej, det hoppas jag verkligen inte. Ska man asfaltera om bör hela banans bredd asfalteras.

Last edited:

:va Hmm.. Banägaren ska gå ut med information? Då är det alltså inte klubbrelaterat.. Alltså antagligen inte fler träningar eller race? Ombyggnad? :fattartil Eller ska banan skänkas till klubben tro? Mystiken tätnar!

Mer än 100 deltagare, är det dåligt på ett årsmöte?

Var det kanske så att du, Micke, inte visste att det som skulle berättas på mötet skulle vara hemligt? Annars förstår jag inte varför man basunerar ut en sak och sedan inte vill berätta om det :va

Det gamla ordspråket "Rykten färdas snabbare än ljuset" lär gälla även denna gång ;)

Nej, det hoppas jag verkligen inte. Ska man asfaltera om bör hela banans bredd asfalteras.
Det är inte så dåligt med 100medlemmar på ett möte.. önsvärt är väl att medelåldern inte ligger på +60. Kan tänkas att många ser ett möte som ett bra tillfälle att träffa lite folk och få lite gott att äta. Det som blir svårt är att genomdriva/förändra saker då det är få aktiva på plats som kan göra sin röst hörd eller rekrytera nytt folk.

Sen kan man alltid diskutera hur hemligt ngt kan hållas när man berättar för 100pers om en sak ;)

Last edited:
Det är inte så dåligt med 100medlemmar på ett möte.. önsvärt är väl att medelåldern inte ligger på +60. Kan tänkas att många ser ett möte som ett bra tillfälle att träffa lite folk och få lite gott att äta. Det som blir svårt är att genomdriva/förändra saker då det är få aktiva på plats som kan göra sin röst hörd eller rekrytera nytt folk.
Micke får stanna hemma nästa gång så sjunker ju medelåldern ;)
Sen kan man alltid diskutera hur hemligt ngt kan hållas när man berättar för 100pers om en sak ;)
Om de flesta var 60+ så kanske man ska leta i trådarna på www.pro.se :hihi

Om du avsäger dig ditt medlemskap så sjunker snittåldern med 22 år.

Seså, gör nu en insats för föryngringen av sporten. :arsele

Micke får stanna hemma nästa gång så sjunker ju medelåldern ;)
Om de flesta var 60+ så kanske man ska leta i trådarna på www.pro.se :hihi
:rofl

Ut me språket nu, blir det nått köra på Knutstorp 08 eller?
Lugn och fin nu.. Micke skrev väl ingenstans att han skulle berätta det här på SH.. utan dom som kom på mötet skulle få en nyhet :)

Och klart det blir köra av på knudan nästa år SM ska bla köras där..

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...